וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות רימונים ומאות כדורים: אישום נגד שוטרים שסחרו בנשק ותחמושת

20.12.2019 / 4:04

שלושה שוטרים ואזרח, תושבי כפר מנדא, נאשמים בעבירות בנשק וקשירת קשר לביצוע פשע. מכתב האישום עולה כי באמצעות גישתם לנשקיות משטרתיות, סחרו אנשי המשטרה ברימונים מסוגים שונים ותחמושת רבה. מח"ש: "בחרו לסגל לעצמם התנהלות עבריינית". הארבעה מכחישים את מעורבותם

צלם:שלומי גבאי, עריכה:שאול אדם

בבית המשפט המחוזי בחיפה הגישה אתמול (חמישי) המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כתב אישום נגד שלושה שוטרים ואזרח, בגין עבירות בנשק וקשירת קשר לביצוע פשע. הארבעה הם מוסא מוראד בן ה-33, שוטר ביחידת התפעול במרכז ללימודי משטרה בקריית אתא, אחיו, אחמד מוראד בן ה-20, שוטר במג"ב איו"ש, ג'מיל עבד אל-חלים בן 21, שוטר מג"ב בירושלים ועמאד עבדאללה, צעיר בן 28. הארבעה הם תושבי כפר מנדא, שם מדי לילה בחודשים האחרונים נרשמו קטטות וקרבות רחוב על רקע סכסוך בין משפחות.

במח"ש אמרו על שלושת השוטרים כי הם "ביצעו את העבירות בהיותם שוטרים במשטרת ישראל, אשר יכולים היו ביתר קלות לבצע את העבירות המופיעות בכתב האישום וניצלו את היותם שוטרים בעלי גישה לתחמושת ונשק על מנת לבצע העבירות".

כתב אישום נגד שוטרים שסחרו בנשק ותחמושת דצמבר 2019. שלומי גבאי
"ניצלו את היותם שוטרים". הנאשמים בבית המשפט/שלומי גבאי

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הדס קליין ועו"ד נטלי חגי מהמחלקה לחקירות שוטרים, בחודשים האחרונים מוסא מוראד ואל-חלים ברכישה, החזקה, תיווך וקשירת קשר לביצוע עסקאות בנשק ותחמושת מסוגים שונים, תוך שניצלו את תפקידם כשוטרים ואת גישתם לנשק ותחמושת, לצורך ביצוע העבירות. הטלפונים שלהם נתפסו ונפרקו לטענת התובעות. בשיחות אשר נערכו בין הנאשמים בכל הנוגע לעבירות הנשק, השתמשו הארבעה במילות קוד עבור סוגי רימונים שונים ובכלל זה רימוני רסס, תוך מחיקת הודעות, לרבות קבצים, ממכשירי הטלפון הנייד שלהם, הקושרות אותן לביצוע העבירות.

מכתב האישום עולה שהרימונים בהם סחרו כללו גם רימוני רסס קטלניים, וכי הכמויות הלכו וגדלו. כך, על פי כתב האישום, בנובמבר ביקש השוטר מוסא מוראד לרכוש מהשוטר אל-חלים רימוני רסס. עולה תמונה לפיה הם "משרתים כשוטרים במשטרת ישראל, עסקו באופן אינטנסיבי בביצוע עבירות הקשורות בנשק ונראה כי בחרו לסגל לעצמם התנהלות עבריינית", טענה מח"ש.

עוד עולה כי לאל-חלים הייתה גישה לאמל"ח פלוגת "ברק" בה שירת, לאמצעים לפיזור הפגנות, בהם בין היתר, נשקים, רימוני הלם סנוור, רימוני גז ותחמושת. מח"ש טענה שהוא אמר כי יוכל להשיג רימוני עשן ומוסא השיב כי הוא זקוק ללפחות 60 רימונים. במקביל, במתקן המרכז ללימודי משטרה למוסא הייתה גישה ל-17 יחידות משטרה וארבע נשקיות כשבמסגרת תפקידו היה אחראי על מחסני הלוגיסטיקה בבסיס ועל עדכון מלאי ציוד ותחמושת במערכת משטרתית ממוחשבת.

עוד בוואלה!

גנבו אמצעי לחימה ממקום עבודתם: חמישה שוטרים חשודים בסחר בנשק

לכתבה המלאה
הנזק שנגרם כתוצאה מקטטה בין שתי משפחות בכפר מנדא על רקע תוצאות הבחירות המקומיות שנגררה לאלימות, 28 בינואר 2019. באדיבות panet.co.il, אתר רשמי
נזק בעקבות עימותים בכפר מנדא/אתר רשמי, באדיבות panet.co.il

ביום המעצר ביצעו חוקרי מח"ש חיפושים בבתיהם של החשודים ובמחסן של מוראד נתפסו רימונים מסוגים שונים - תשעה מסוג הלם סנוור וחמישה רימוני גז. כן נתפסו בביתו, 32 כדורים בקוטר 9 מ"מ וברכבו של אחמד נתפסו שני רימוני עשן ומאה כדורים בקוטר של 9 מ"מ בקופסאות קרטון. בביתו אף נתפסו 262 כדורים בקוטר 5.56 מ"מ.

מח"ש ביקשה מבית המשפט לעצור את הארבעה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, כשלגבי אחמד מוראד היא מוכנה לשחרורו לחלופת מעצר. השופט ניצן סילמן נעתר לנימוקי סניגורו, עו"ד יוסף שלבי, שחרר אותו למעצר בית ולגבי האחרים הוא עוד ידון בבקשת המעצר עם תום ההליכים לגופה. שלבי מייצג גם את עבדאללה.

כתב אישום נגד שוטרים שסחרו בנשק ותחמושת דצמבר 2019. שלומי גבאי
מח"ש לעצור את הארבעה עד תום ההליכים. הנאשמים בבית המשפט/שלומי גבאי

בינתיים, תוך שהסנגורים לומדים את תיקי החקירה, האריך השופט ניצן סילמן את המעצרים עד החלטה אחרת. עו"ד תמי אולמן ועו"ד שאדי סרוג'י ושחף אולמן ממשרדה, המייצגים את מוסא מוראד, מסרו כי "טרם למדו את חומר הראיות", אבל הדגישו כי "הנאשמים טוענים לחפותם. זה שמוגש כתב אישום זה ראשית ראייה מבחינתנו. לכשנלמד את החומר נדע איך להגיב ואיך להתמודד, במיוחד לאור כך שהם מכחישים ביצוע עבירה כלשהי. הם טוענים חד משמעית שלכל אחד היתה גישה לאותם מחסנים בהם נמצאו הרימונים וכלי הנשק ולכן אין להם כל קשר לעניין".

עו"ד ברזני המייצג את אל-חלים אמר כי "כתב האישום חמור. הסחר בנשק הוא מכת מדינה. עם זאת, לא הוטחו בו ולוא אף ראשית ראייה למשהו שקושר אותו לעניין הזה. כמובן שכלי הנשק שנמכרו לא נתפסו עליו ואין כל קשר אליהם, בטח לא בטביעת אצבע. לא מוכח שהדברים יצאו ממנו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "אנו רואים בחומרה רבה התנהלות חריגה ופסולה זו שאין לה כל מקום בקרב שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול. בהתאם שני הלוחמים בשירות החובה יוחזרו בהקדם לצה"ל, ולשוטר המעורב יתקיים בקרוב שימוע לשקילת פיטוריו מהחיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully