וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בכנס סגור עם ראשי רשויות מהליכוד: "ממשלה צרה תהיה צרה למדינת ישראל"

9.12.2019 / 19:19

יו"ר ישראל ביתנו הגיע לכנס בו ראשי הרשויות ניסו לשכנע אותו להצטרף לממשלת ימין צרה. למרות שבליכוד הביעו תקווה שירכך את עמדתו על מנת למנוע בחירות, ליברמן הבהיר כי לא ייקח חלק בממשלה צרה. זאת, חרף קריאתו של רה"מ להיכנס למו"מ מואץ ב-48 השעות שנותרו

עריכה:שאול אדם

יומיים לפיזור הכנסת - כל העדכונים

  • ליברמן בכנס ראשי רשויות מהליכוד: ממשלה צרה - צרה לישראל
  • נתניהו קרא לליברמן להיכנס למו"מ מואץ להקמת ממשלת אחדות
  • רה"מ תקף את כחול לבן: מעמידים תנאים לעצם קיום השיחות
  • גנץ קרא לרה"מ להתחייב לוותר על החסינות: ישראל לפני נתניהו

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגש הערב (שני) עם ראשי רשויות מהליכוד והבהיר כי "ממשלה צרה תהיה צרה למדינת ישראל". לדברי ליברמן, "ישראל ניצבת מול אתגר כפול - ביטחוני וכלכלי, ולא ניתן לתפקד במסגרת מצומצמת של ממשלה צרה, שתהיה צרה גדולה לישראל". את המפגש הסגור אירח ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג בהיכל התרבות בעיר.

ראשי הרשויות ביקשו לפגוש את ליברמן, יומיים לפני פיזור הכנסת לקראת בחירות שלישיות, בניסיון לשכנע אותו להצטרף לממשלת ימין צרה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, זמן קצר לאחר שראש הממשלה קרא לו להיכנס "למשא ומתן מואץ ב-48 השעות שנותרו כדי להקים ממשלת אחדות לאומית חזקה לישראל". זאת, לדברי נתניהו, לאחר "שלפיד וגנץ מתמידים בסירובם ועוסקים רק בספינים חלולים" וזאת האפשרות היחידה למנוע "בחירות מיותרות".

ליברמן שב ואמר בתקופה האחרונה כי הוא לא מתכוון להצטרף לממשלה צרה יחד עם נתניהו, והסיעות הדתיות והחרדיות. אולם, בליכוד הביעו בימים האחרונים תקווה כי זמן קצר לפני פיזור הכנסת, הוא ירכך את עמדתו על מנת למנוע בחירות, צעד שליברמן מבהיר כי הוא מתנגד לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסיון שכנוע להצטרף לממשלת ימין צרה. ליברמן בכנס ראשי הרשויות מהליכוד, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מתחילת מערכת הבחירות עמדתי על כך שחייבת לקום ממשלת אחדות ואין בילתה", אמר ליברמן. "למרות שזכיתי להצעות מרחיקות לכת, כולל תפקיד ממלא-מקום ראש הממשלה, שר הביטחון, שני תיקי שרים נוספים, כל ועדה בכנסת שנרצה ותקציבים, אמרתי שאצלנו מילה זו מילה ואנחנו לא נפר את התחייבויותינו לבוחר. אנחנו לא מחליפים עקרונות בכיסאות, גם אם מדובר בכיסא הכי מרופד".

ליברמן שוחח עם ראשי הרשויות גם על נושאי דת ומדינה, והדגיש כי "אנו בעד הענקת סמכויות לשלטון המקומי, במיוחד בנושא דת ומדינה". לדבריו, הממשלה לא צריכה להתערב, לא בנושא פתיחה או סגירה של מרכולים בשבת ולא בנושא תחבורה ציבורית בשבת. בשביל זה קיימים חוקי עזר עירוניים וכל ראש עיר ומועצת עיר, בהתאם לאופי האוכלוסייה בישוב יחליטו על כך ללא התערבות מלמעלה. בנוגע למועצות הדתיות, שבפועל הפכו לסניפי מפלגות, אמר ח"כ ליברמן שיש לפרקן ובמקומן להקים מחלקות לשירותי דת בכל עיר ועיר כמו שקיימות מחלקות רווחה ותרבות.

"די עם התרגילים השקופים"

"אפשר לעשות מאמץ אחרון, ואני חושב שגם אביגדור ליברמן צריך לעשות מאמץ אחרון - צריך למנוע את הבחירות המיותרות האלה ולהקים ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל", אמר נתניהו. ראש הממשלה האשים את כחול לבן בכך שאינם רוצים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. "עברו 84 יום מאז הבחירות. בכל הזמן הזה בני גנץ ויאיר לפיד סירבו לכל הצעה שהצענו, הצעות נדיבות ומרחיקות לכת. הם סירבו לכל הצעה להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. עכשיו, כשנותרו רק יומיים, 48 שעות עד שפג הזמן, הם מעמידים תנאים לעצם קיום השיחות".

נתניהו התעלם מבקשת יו"ר כחול לבן בני גנץ לוותר על החסינות והאשים אותו ואת ח"כ יאיר לפיד ב"תרגילים שקופים", לאחר הודעתו של האחרון על ביטול הרוטציה אם יתקיימו בחירות. "גנץ ולפיד, די עם התרגילים השקופים שנועדו להסיט את תשומת הלב מכך שאתם מסרבים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה", אמר נתניהו.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, הקריה ת"א, 27 באוקטובר 2019. אלעד מלכה
משחק ההאשמות נמשך. נתניהו וגנץ/אלעד מלכה

בכחול לבן תקפו את ראש הממשלה ומסרו כי "הדבר היחיד ששקוף הוא הרצון של נתניהו להוביל את ישראל לבחירות נוספות רק בשביל חסינות. נתניהו, שחרר את ישראל". גם לפיד הגיב לדברי נתניהו ואמר: "בקיצור, אתה רוצה חסינות".

בישיבת סיעת כחול לבן מוקדם יותר היום קרא גנץ לנתניהו להתחייב שלא יבקש חסינות בעקבות כתב האישום נגדו, וטען כי הסיכויים למניעת בחירות בשלושת הימים הקרובים לא התפוגגו. "גם היום עוד לא אפסו הסיכויים למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות האלה", אמר. "נתניהו צריך להעמיד את ישראל לפני נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully