וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת הונגריה מגבילה פרסום דיווחים של ארגוני זכויות אדם

סוכנות הידיעות הממלכתית, הנשלטת על ידי ממשל אורבן, הודיעה לעובדיה שאין לצטט הצהרות של אמנסטי ומשמר זכויות האדם. תחת שלטונו של ראש הממשלה הלאומני, נפגע חופש העיתונות במדינה הקומוניסטית לשעבר. "לא ראוי עבור חברה באיחוד האירופי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סוכנות הידיעות הממלכתית של הונגריה, הנשלטת על ידי הממשלה הלאומנית של ויקטור אורבן, הורתה לעובדיה שלא לדווח הודעות של ארגוני זכויות אדם בולטים - כך דיווח העיתון "נייפסבה", שציטטט מסמך פנימי שהועבר לעובדי סוכנות הידיעות MTVA בנוגע לדיווחיהם של ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" ומשמר זכויות האדם (HRW).

תחת המדיניות הפופוליסטית של אורבן בעשור האחרון, נשחק שלטון החוק במדינה הקומוניסטית לשעבר וצומצם חופש העיתונות לצד זכויות מיעוטים. ראש ממשלת הונגריה מוביל קו תקיף נגד הגירה, הקים גדר בגבול עם סרביה ואף הואשם באנטישמיות בשל הקמפיין שהוא מוביל נגד המיליארדר היהודי-אמריקני ג'ורג' סורוס, יליד הונגריה, שתומך בארגוני חברה אזרחיות.

"זו מכה נוספת לחופש העיתונות ומגבלה נוספת על הארגונים בהונגריה", אמר אתמול דיוויד ויג, מנכ"ל אמנסטי בהונגריה. "הממשלה ההונגרית שוללת ביוזמתה מהעם בהונגריה גישה למידע חיוני על הפרות זכויות אדם במדינה וברחבי העולם".

יו וויליאמסון, מנהל אזור אירופה ומרכז אסיה באמנסטי, אמר כי על האיחוד האירופי לפעול נגד המהלך, ש"אינו ראוי למדינה החברה באיחוד".

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן מצביע בבחירות המקומיות, 13 באוקטובר 2019. רויטרס
הגביל את זכויות המיעוטים במדינה. אורבן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully