וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שף חושף: הדרך הנכונה להכנת בייקון מושלם (והטעויות שכולם עושים)

7.12.2019 / 0:00

שומרי הכשרות שבינינו לא יאכלו חזיר, אבל ברחבי העולם מדובר במעדן של ממש. השף ג'ף בייקר חושף את הטעויות שהרבה אנשים עושים ומסביר כיצד להכין בייקון מושלם ללא צורך בתבלינים ורטבים

רויטרס

חזיר הוא מאכל אסור על פי הכשרות היהודית, אבל ברחבי עולם הוא נחשב לבשר טעים ונגיש ובייקון (או קותלי חזיר אם אתם מתעקשים על עברית תקנית) מוגש כמעט בכל ארוחת בוקר נחשבת. אלא שזה לא קל להכין בייקון כזה שיוצא קריספי וטעים ולא שמנוני מדי. השף ג'ף בייקר שיתף את גולשי "Daily Star Online" בטיפים שלו וחשף כיצד אפשר לבשל בייקון מושלם וטעים במיוחד.

ראשית, אם אתם מטגנים את הבייקון לאט על אש קבועה, זו כנראה הסיבה שהוא לא הופך להיות קריספי ופריך. ג'ף ממליץ לחמם את המחבת ורק אחרי שהיא חמה, זה הזמן לשים את פרוסות הבייקון הדקות ולטגן אותן משני הצדדים. זה מה שאמור להפוך את הבשר לפריך וקריספי ולהשאיר אתכם עם טעם של עוד.

גיף בייקון. Giphy
אוכלים חזיר? ככה תכינו בייקון מושלם/Giphy

ג'ף הסביר: "גיליתי שהדרך הכי טובה לטגן בייקון היא על מחבת עם אש בחום בינוני עד גבוה עם כמות קטנה של שומן טבעי ולצרוב את הבשר כדקה בכל צד. אם הבשר נצרב כמו שצריך, הוא אמור להיות מקורמל בקצוות".

בניגוד לתפיסה המקובלת, השף המוערך לא חושב שצריך להוסיף תבלינים לפרוסות החזיר. "לדעתי, אם אתם מטגנים בדרך שלי, הבשר לא צריך שום רוטב או תבלינים לשיפור הטעם. הוא מושלם כמו שהוא", הוא הוסיף.

הסוד לבייקון קריספי - מים

גיף בייקון. Giphy
גיף בייקון/Giphy

דמיינו את עצמכם במטבח, מטגנים בייקון במחבת אחת, ביצים במחבת השנייה, מרתיחים מים לקפה, ולפתע מחבת הבייקון מתחילה להתיז לעברכם שמן לוהט, על הצוואר, על הפרצוף, אי אפשר להימנע מזה, וזה הולך ומחריף. ב- American's Test Kitchen מצאו את הפיתרון המושלם למתקפת השמן המשפריץ, שגם מוביל לתוצאה קריספית מושלמת.

והאלמנט הפשוט והמפתיע הוא מים. אחרי שאתם מניחים את הבייקון במחבת, הוסיפו מעט מים, רק במידה שתכסה את תחתית המחבת, וטגנו את הבייקון על חום בינוני - גבוה. לאחר שהמים מתאדים הנמיכו את האש, והמשיכו לטגן את הבייקון, עד שהוא מגיע למידת הקרסיפיות הרצויה.

הטריק הזה לא רק יציל אתכם מכוויה משמן רותח, הוא גם יבטיח שהבייקון יישאר שומני במידה הנכונה, יתבשל באופן שווה, ולמעשה כלל לא יישרף.

עשינו לכם חשק אבל אתם שומרים כשרות? בטח תצמחו לשמוע שניתן להשיג גם תחליף בייקון כשר, שמיוצר ממגוון רחב של מרכיבים שאינם בשר חזיר; סוגים מסוימים הם צמחוניים, ואילו אחרים עושים שימוש בבשר בקר, כבש, ברווז, ולפעמים הודו כדי לשחזר את הטעם של בשר החזיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully