וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי נפגש עם עמיר פרץ: ניסה לרכך אותו לשבת עם נתניהו

1.12.2019 / 17:57

לוואלה! NEWS נודע כי יו"ר ש"ס נועד עם יו"ר העבודה-גשר לטובת גיוסו לתמיכה בממשלה בראשות נתניהו. זאת על אף שמאז הבחירות הדגיש פרץ כי לא ישב עם עמו בעקבות מצבו המשפטי. דרעי נחשב לאחד הפוליטיקאים המקורבים לנתניהו, אולם לא ידוע אם הפגישה הייתה בשליחות האחרון

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

ברקע המגעים האחרונים להרכבת הממשלה הבאה ובניסיון למנוע בחירות שלישיות, יו"ר ש"ס אריה דרעי נועד ביום שישי עם יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ - כך נודע לוואלה! NEWS. הפגישה, על פי ההערכה, עסקה בניסיון של דרעי לרכך את התנגדותו של פרץ לישיבה או תמיכה בממשלה שבראשה יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת למרות הצהרותיו כי לא יצטרף לממשלה כזו בעקבות מצבו המשפטי של נתניהו גם אם מדובר בממשלת אחדות. שני הצדדים סירבו להגיב.

פרץ נחשב לאחד מהגורמים הכי רכים בגוש המרכז-שמאל, אך מאז הבחירות חזר כמה פעמים על כך שלא יסכים לתמוך בכל ממשלה שבראשה יעמוד נתניהו ועד כה סירב לנהל משא ומתן על כל אפשרות כזו. ברקע ההתנגדות הזו והניסיונות להקים ממשלת אחדות, הוא נפגש עם דרעי בלשכתו במשרד הפריפריה, הנגב והגליל בשכונת גבעת שאול בירושלים.

דרעי נחשב לאחד הגורמים הפוליטיים הכי קרובים לנתניהו בתקופה האחרונה. השניים נפגשים, משוחחים ומתואמים מאוד ברוב המהלכים הפוליטיים מאז נוצר הפלונטר הפוליטי הנוכחי. עם זאת, לא ברור האם פגש את פרץ בידיעת או בשליחות נתניהו, אולם, הפגישה לא הניבה תוצאות עד כה, והמבוי הסתום נותר בעינו.

יו"ר ש"ס אריה דרעי הכנס המרכזי של תנועת ש"ס, היכל "הטוטו" חולון, 11 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מקורב לנתניהו. דרעי/ראובן קסטרו

בישיבת סיעת העבודה-גשר, שהתקיימה בשבוע שעבר, תקף פרץ את נתניהו ומתח ביקורת על הקיפאון השלטוני. "ישראל נמצאת שנה במצב שאין ממשלה", אמר והטיל את האשמה על נתניהו מאחר שלטענתו הדבר קשור במצבו המשפטי. "החלטת היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט מזעזעת את אמות הסיפים של ישראל".

עוד בוואלה!

לקראת הגשת ההמלצות לנשיא: בבלוק הימין לא ממהרים לחתום לנתניהו

לכתבה המלאה
ישיבת סיעת העבודה - גשר 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
סירב לנהל מו"מ על האפשרות שיתמוך בממשלה בראשות נתניהו. פרץ/ראובן קסטרו

בעוד שבליכוד ובכחול לבן האיצו את איסוף החתימות לקראת הגשת בקשה לנשיא המדינה על הטלת הרכבת הממשלה, בבלוק הימין לא ממהרים לחתום על ההמלצה להטיל את המנדט על נתניהו, עד תום תקופת 21 הימים. דרעי סירב לחתום בטענה שמדובר ב"משחק של ליברמן", אך לאור לחצים גדולים מסביבת נתניהו, הוא לבסוף הורה לח"כ יואב בן צור להחתים את הח"כים של המפלגה על המלצה לנשיא עבורו.

לראשונה, דרעי יצא למתקפה נגד עולי ברית המועצות והשתמש באותם הדברים שאומר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על החרדים. "הם לא עובדים ולא משלמים מסים", תקף. "דרשת לפתח במשרד הקליטה 17 נציגויות במדינות חבר העמים, מדינות שספק אם יש בהן יהודים בכלל. אז איך יש לך עזות מצח להאשים את החרדים כסחטנים?".

ליברמן פרסם בתגובה פוסט בפייסבוק בו השיב למתקפותיו של יו"ר ש"ס. "כנראה שיש לך בעיה בהבנת הנקרא", כתב. "אולי זו תוצאה של היעדר לימודי ליב"ה בחינוך החרדי. בפוסט שכתבתי אין מילה אחת על סחטנות חרדית. ההיפך, הטענות שלי הן לנתניהו והליכוד שנכנעים פעם אחר פעם ללחץ של המפלגות הלא ציוניות, כמו ש"ס ויהדות התורה. בלי קשר, בכל דברי ההבל שכתבת לא מצאתי מילה אחת של אמת".

יו"ר ישראל ביתנו, אבידור ליברמן במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"לא כתבתי מילה על סחטנות חרדית". ליברמן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully