וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת יש"ע "חיזקה את ידו של נתניהו"; הממשלה תאשר מיליונים לביטחון ביו"ש

העברת התקציב, בסך כ-40 מיליון שקלים, צפויה לקבל את אישור הממשלה ביום ראשון. "אתה שוב פעם מוכיח את הנאמנות שלך, את הנחישות שלך ואת ההתמדה שלך בפיתוח ההתיישבות. אנחנו לצידך", הודו לו ראשי המועצה

צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (חמישי) בלשכתו בירושלים יחד עם ראשי מועצת יש"ע, והכריז על העברת סיוע תקציבי בסך כ-40 מיליון שקלים לתקצוב מרכיבי ביטחון והצלה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. "אנחנו ממשיכים לעבות את ההתיישבות ולעזור לה. הם לא יעקרו אותנו מכאן", אמר נתניהו. הממשלה צפויה לאשר את ההעברה התקציבית ביום ראשון הקרוב.

במסגרת התקציב נכללים מענק ביטחוני חד פעמי בהיקף של 34.5 מיליון שקלים, תקציב ייעודי לתגבור תחנות הזנקה של מד"א בהיקף של 5 מיליון וחצי שקלים, ו-3.6 מיליון שקלים המיועדים להמשך הפעלת מרכזי חוסן ביהודה ושומרון. זאת, לדברי ראש הממשלה, "במסגרת שמירה על החיים והביטחון של כל אחד ואחד מהאחים שלנו שם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם ראשי מועצת יש״ע, בלשכת רה״מ בירושלים. עומר מירון/לע"מ, אתר רשמי
"מנסים לייחס לנו את חוסר הנכונות לממשלת אחדות. זה הכל תירוצים". נתניהו בפגישה עם ראשי יש"ע/אתר רשמי, עומר מירון/לע"מ

ראשי מועצת יש"ע הודו לנתניהו, ומסרו כי "ההתיישבות לצידו". "אתה שוב פעם מוכיח את הנאמנות שלך, את הנחישות שלך ואת ההתמדה שלך בפיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן", מסר יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, "אנחנו סומכים עליך, אנחנו מודים לך על העזרה שלך בתחום ההתיישבות, ומחזקים את ידיך. ראשי הרשויות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן מביעים את תמיכתם בך. אנו רוצים לראות את המשך עשייתך הברוכה למען מדינת ישראל. אנחנו לצידך".

בשיחה דנו הצדדים גם בהתפתחויות הפוליטיות, ובפרט באפשרות להחלת ריבונות בבקעת הירדן ובצפון ים המלח. נתניהו הטיל בפגישה את האשמה בכישלון המו"מ לאחדות על כחול-לבן, ובפרט על השר לשעבר יאיר לפיד. "יש כאן הטעייה. מנסים לייחס לנו את חוסר הנכונות לממשלת אחדות. זה הכל תירוצים", אמר נתניהו. "זה לא בגלל חוסר אמון ולא בטיח, הם פשוט לא רוצים משום שלפיד לא רוצה שתקום ממשלה כזאת - הוא רוצה שתקום ממשלת שמאל, ממשלת מיעוט שבה יוכל לטעון לרוטציה, או שילכו לבחירות והוא יקבל רוטציה. הוא לא רוצה אחדות. לכן הם מחפשים תירוצים. אנחנו הלכנו רחוק מאוד וכל פעם קיבלנו תירוץ אחר. ממה שאני שומע, הם לא ויתרו בכלל על ממשלת מיעוט וממשלת מיעוט כזאת שנתמכת על תומכי טרור מובהקים שיתנגדו לכל פעולה של צה"ל זה פשוט אסון למדינת ישראל. לכן הבעיה הייתה ונשארה ממשלת מיעוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully