וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן פנו לנתניהו וליועמ"ש: על רה"מ להתפטר מכל תפקידיו כשר

לאחר הגשת כתב האישום, המפלגה פנתה למנדלבליט ולרה"מ ודרשה כי יעזוב את תפקידיו כשר הבריאות, התפוצות הרווחה והחקלאות. במכתב הפנייה הדגישו כי "על פי בג"ץ, שר המוגש כנגדו כתב אישום לא יוכל להמשיך ולכהן בתפקידו". גנץ: מגבה את גורמי אכיפת החוק ופועל למנוע בחירות

צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

הכרעת מנדלבליט - כל העדכונים

  • כחול לבן פנו ליועמ"ש ולרה"מ בדרישה כי נתניהו יתפטר מתפקידיו כשר
  • "לפי בג"ץ, שר המוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להמשיך ולכהן בתפקידו"
  • גנץ: מגבה את גורמי אכיפת החוק, ממשיך במאמצים למנוע בחירות
  • בימין נערכים להפגנות תמיכה בנתניהו; סמוטריץ' קרא לצאת לרחובות

מפלגת כחול לבן פנתה היום (שישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה כי האחרון יתפטר באופן מידי מכל תפקידיו כשר בממשלה. זאת בעקבות הגשת כתב האישום עקב נגד נתניהו באשמת שוחד בתיק 4000 ובאשמת מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000.

במכתב הפנייה הודגש כי "על פי החלטות בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, שר המוגש כנגדו כתב אישום לא יוכל להמשיך ולכהן בתפקידו, ולפיכך חלה עליך חובה לסיים לאלתר את תפקידיך השונים כשר בממשלת ישראל". נתניהו מכהן כיום כשר הבריאות, התפוצות, הרווחה והחקלאות והוא עשוי להתפטר מכל התיקים בעקבות הגשת כתב האישום.

אחת ההשלכות לאפשרות שנתניהו ייאלץ להתפטר מתפקידיו היא שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ייאלץ לעזוב את תפקידו לאור התנגדותו לכהן כשר בפועל. כיום, ליצמן מכהן כסגן שר בכפוף לחוק שקודם במיוחד עבורו המאפשר להאציל סמכויות סטטוטוריות הנתונות לשר לידי סגן שר במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר.

לקריאת כתב האישום המלא

משה יעלון, גבי אשכנזי,יאיר לפיד ובני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
דורשים את התפטרות נתניהו מתפקידיו כשר. גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי/ראובן קסטרו

יו"ר כחול לבן בני גנץ גיבה היום את מערכת אכיפת החוק. בחשבון הפייסבוק שלו כתב גנץ כי "אתמול היה ערב עצוב מאוד למדינת ישראל. אני מבקש לגבות את גורמי אכיפת החוק - המשיכו לעשות את עבודתכם ללא פחד וללד מורא".

לאחר החזרת המנדט לנשיא, גנץ הדגיש כי הוא "ממשיך במאמצים להשגת רוב בכנסת כדי למנוע בחירות". לדבריו, "אעשה הכול בכדי שנגיע לרגע הזה בהקדם. אעשה הכול בכדי לנסות ולמנוע בחירות מיותרות ויקרות".

עוד בוואלה!

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: המילים שיסבכו או ישחררו את הפלונטר הפוליטי

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר הודעת היועמ"ש על ההחלטה להעמיד אותו לדין, 22 בנובמבר 2019. רויטרס
"שר המוגש כנגדו כתב אישום לא יוכל להמשיך ולכהן בתפקידו". נתניהו, אמש/רויטרס

פניית כחול לבן מצטרפת לדברי חברי ההנהגה שקראו אמש לנתניהו להתפטר מתפקידו כראש הממשלה. גנץ אמר כי "נתניהו בהופעתו הערב הוכיח שהוא חייב לסיים את תפקידו וללכת ולהתמקד בענייניו המשפטיים. גם הוא יודע כי האתגרים הגדולים והמורכבים הניצבים בפני מדינת ישראל גם בזירה הביטחונית וגם בזירה החברתית והכלכלית, מחייבים ראש ממשלה שישקיע בהם את כל זמנו, מרצו וכוחו".

לדברי מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, "לא ייתכן שראש הממשלה יפציץ בלילה בסוריה ויילך בבוקר להתעמת עם ניר חפץ". גם ח"כ משה יעלון אמר כי "במצב הזה ראש הממשלה נתניהו לא יכול להיות מועמד לראשות ממשלה יותר. הוא צריך לקבל את ההחלטה הנכונה". ח"כ גבי אשכנזי חיזק הקריאות להתפטרות נתניהו והוסיף כי "אין ספק שכעת הוא צריך להתרכז בניהול המשפט שלו ולא בניהול המדינה".

ישיבת סיעת העבודה - גשר 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"אם נצליח למנוע מנתניהו להיאחז בקרנות המזבח, נמנע בחירות בפעם השלישית תוך שנה". פרץ/ראובן קסטרו

לצד הפנייה של כחול לבן, יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ אמר אמש כי הכין צוות משפטי שיעתור לבג"ץ בדרישה להורות על נבצרות של ראש ממשלה. "כתבי האישום של נתניהו הם הסיבה שלא קמה בישראל ממשלה", הדגיש פרץ. "בדמוקרטיה - לא נוכל להשלים עם ראש ממשלה תחת כתב אישום. רק בגלל כתבי האישום נוצר הפלונטר הפוליטי בישראל. אם נצליח למנוע מנתניהו להיאחז בקרנות המזבח, נמנע בחירות בפעם השלישית תוך שנה". לדבריו, מאחר ומדובר בראש ממשלת מעבר ולא בכזה שקיבל את אמון הכנסת, יש להודיע על נבצרותו כמתבקש לפי הדין לשרי ממשלה.

בנוסף לפרץ, ח"כ יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי) פנה ליועמ"ש וליועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, וקרא להם להבהיר "האם נאשם בפלילים יוכל להיות מועמד של רוב חברי הכנסת להרכבת ממשלה".

מול קריאות ההתפטרות: הפגנות תמיכה בימין

אל מול הקריאות להתפטרות נתניהו, בימין נערכים להפגנות תמיכה שיתקיימו בימים הקרובים. במוצאי השבת תיערך הפגנת ענק בקריית ביאליק תחת הכותרת "לעולם לא תצעד לבד נתניהו". באירוע ישתתפו בין היתר עו"ד יורם שפטל וח"כ לשעבר מטעם הליכוד, מאי גולן. כמו כן, ביום שלישי תתקיים עצרת תמיכה נוספת ברחבת מוזיאון תל אביב. האירוע ייערך תחת הכותרת "שומרים על המדינה. עוצרים את ההפיכה השלטונית" בחסות ארגוני ימין.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' קרא לציבור לצאת לרחובות בעקבות הגשת כתב האישום. סמוטריץ' צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אם העם בישראל לא יצא לרחובות, ולא יתן את הכח הפוליטי למי שיתחייב למנוע את המשבר החוקתי הזה, הוא יתעורר מהר מאוד לדיקטטורה משפטית דורסנית, אלימה ומסוכנת".

(עדכון ראשון: 11:45)

GIF - תיק 1000. אתר רשמי
GIF - תיק 1000/אתר רשמי
GIF - תיק 2000. אתר רשמי
GIF - תיק 2000/אתר רשמי
GIF - תיק 4000. אתר רשמי
GIF - תיק 4000/אתר רשמי
ציר זמן פרשות נתניהו. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
ציר זמן פרשות נתניהו/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully