וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנר נתניהו הגיע לביקור נדיר בטלוויזיה כדי שנבין מה אנחנו מפספסים

29.10.2019 / 0:00

אלמלא אבנר נתניהו, כנראה שלא היינו מדברים על העונה החדשה של "המרדף" (כאן 11). הבן של ביבי ושרה הגיע להתחרות כאחד האדם, והראה שהוא מענטש אמיתי ומלא קסם. לרגע התחשק לשבת איתו על בירה ולדבר, אפילו על פוליטיקה

אבנר נתניהו משתתף בתכנית המרדף עם הצ'ייסר. צילום מסך
אבנר נתניהו ב'מרדף'/צילום מסך

באמצע שנות ה-80, בנימין נתניהו היה הכוכב הכי נוצץ של הפוליטיקה הישראלית. זה התחיל בכלל במנהטן, שם הוא כיהן כשגריר ישראל באו"ם. מי שהיה בתחילת העשור משווק רהיטים שמע שבניו יורק הוא יוכל להפוך לגבר חדש, והוא הלך על זה בכל הכח. במהרה הוא הפך להיות השם הלוהט ביותר בתוכניות האקטואליה האמריקאיות. קשה היה שלא להיסחף אחר בנג'מין הרהוט, שהציג מראה ומבטא אמריקאיים, אבל עם תיבול ישראלי של צ'ארם מחוספס. "היחידה" נתנה לו את האדג' הקרבי המתבקש, וכך הוא הפך לפוליטיקאי הכי מבטיח של דורו. ספרי ההיסטוריה יודעים לספר שההבטחה הזאת התקיימה. הוא לא נראה כמו הפוליטיקאים האפורים שהסתובבו בכנסת, הוא לא דיבר כמו המאכערים של מרכז הליכוד, והוא עבד קשה מאוד כדי להסתיר את הבוז וההתנשאות שהוא הרגיש כלפיהם. יותר משלושים שנים אחרי, עם הטייטל של "ראש הממשלה שכיהן הכי הרבה זמן בתפקיד", נתניהו הוא לכל הפחות הפוליטיקאי המצליח בתולדות ישראל, ובין אם אתם מחסידיו או לא - מדובר בהישג משמעותי.

את הניצוץ הזה, שהפך את נתניהו לפוליטיקאי מוצלח כל כך אפשר לזהות בקלות אצל בנו הצעיר, אבנר. זה משהו ביציבה שלו מול המצלמה, משהו בטון שלו כשהוא פותח את הפה לדבר - ועדיין, העיניים שלו תמימות כל כך. גם אם שמים בצד את כל האג'נדה הפוליטית והפרשיות הפליליות, זה עדיין קשה לגדול בצלה של אישיות כל כך דומיננטית. העובדה שאבנר נתניהו שמר על שפיותו בתנאים האלה היא לא ברורה מאליה, והעובדה שהוא גם הצליח לשמור על צניעות ודרך ארץ היא כבר מרשימה ממש. התמימות שלו הוצגה אמש לראווה, כשהשתתף כאזרח מן השורה שמנסה להרוויח כמה שקלים בשעשועון "המרדף" של כאן 11.

שלא תהיה טעות, אבנר נתניהו הילך קסם על המצלמה. מדובר בבחור צעיר ונאה, שירש את החיוך של אמו ואת המבט המצועף של אביו, אבל הוסיף להם מבנה גוף שרירי וטונות של קסם אישי מהסוג הנבוך, כזה שיכול לכבוש ולהתנחל בלבבות בקלות. לעומת אביו הרציני, אבנר התבדח כמעט בכל משפט, ונתן לעצמו לצחוק בקול רם ובלי עכבות מכל בדיחת קרש של עידו רוזנבלום. זה היה אנושי כל כך, והעובדה שהוא בילה בערך חצי מחייו במעון ראש הממשלה בירושלים רק גורמת להערכה כלפיו להיות גדולה יותר. מי שצפה בו אתמול יכול היה להיזכר בביבי של שנות השמונים, בחור חריף, מעניין ושאפתן - כזה שעוד נשמע עליו בעתיד. מתחשק לשבת איתו על בירה ולדבר איתו על החיים, אפילו על פוליטיקה.

אבנר נתניהו משתתף בתכנית המרדף עם הצ'ייסר איתי הרמן. צילום מסך
פסע מקו אדום. הצ'ייסר/צילום מסך

פרק פתיחת העונה של "המרדף" כנראה היה עובר מתחת לרדאר אלמלא השתתפותו של בן המלוכה המקומי, אך זו הזדמנות להגיד שבתוך הז'אנר הנכחד של השעשועונים, עידו רוזנבלום "השתלט" על שתי התוכניות המוצלחות ביותר בנישה. בעוד ב"מונית הכסף" של קשת 12 הוא מביא את הדמות ההיתולית יותר, שנעה בספקטרום שבין היפסטר תל אביבי מתחכם לסטלן אכול פצצות - בתוכנית האולפן של כאן 11 הוא מביא את הגרסה היותר ממלכתית שלו, אך עדיין מצליח להעביר שידור מוצלח ומשעשע לרוב. גם הכימיה הלא בדיוק ברורה שלו עם איתי הרמן ("הצ'ייסר") שתמיד נמצאת פסע מאיזה קו אדום של הטרדה מינית מצליחה לגרום לתוכנית להיות קצת מעבר לשומר מסך בלתי מזיק, וטוב שכך.

כאמור, אלמלא אבנר נתניהו (שיצא לבסוף מהאולפן ללא כסף) כנראה שלא היינו מדברים על העונה החדשה של השעשועון החביב. נותרת השאלה מדוע נתניהו הצעיר החליט לעבוד בשירות הרייטינג של תאגיד השידור הציבורי, אותו תאגיד שאביו כל כך ניסה למנוע את הקמתו. האם זהו מרד נעורים מאוחר? האם מאז שהדוד ארנון הפסיק להביא מתנות למשפחה גדל התיאבון לבזבוזים? אולי הוא מתכנן את החיים שאחרי בלפור? ואולי, רק אולי, הוא רצה לטבול פעם אחת באור הזרקורים כדי להראות לנו מה אנחנו מפסידים.

עוד בוואלה!

נחום ברנע תקף בטורו ב"ידיעות" את נוני מוזס: "מפר את אמון הציבור"

לכתבה המלאה
אבנר נתניהו משתתף בתכנית המרדף עם הצ'ייסר. צילום מסך
טונות של קסם אישי. אבנר נתניהו/צילום מסך

בשעה שאחיו הגדול יאיר מפיץ רעל וארס ברשתות החברתיות (רק שלשום שיתף ידיעה שקרית לחלוטין על פציעתו של פרשן חדשות 12, אמנון אברמוביץ'), אבנר נתניהו נמנע עד עתה מחשיפה תקשורתית. שמו ותמונותיו הגיעו מדי פעם לעמודי הרכילות, אך ניכר שאין לו שאיפות אמיתיות להיות חלק מהמורשת הפוליטית והציבורית של המשפחה הזאת. למעשה, אבנר הוא קורבן של נסיבות חייו. הוא לא ביקש להיות הבן של ביבי ושרה, הוא לא ביקש להיות האח של יאיר, אבל זו המציאות שלו. בפעולותיו הצנועות הוא ביקש להבדיל את עצמו ממשפחתו חובבת השררה, והענווה הזאת מעוררת הערכה, בתקווה אמיתית שהיא אותנטית.

במילים אחרות, ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, אבנר נתניהו הוא המייקל קורליאונה של משפחת נתניהו. כמו במשפחת המאפיה הדמיונית של "הסנדק" (שנזכרנו בה עקב מותו אמש של המפיק האגדי רוברט אוונס), כך גם בסיפורה של משפחת נתניהו הבן הצעיר הוא הילד הטוב והמוצלח שהלך להילחם בצבא למען המדינה והתרחק מהביזנס המשפחתי המטונף. אחיו הגדול סומן כיורש, אחותו הגדולה נמחקה מהתודעה - וחורשי רעה מחכים לנפילתו של אבי המשפחה כדי להסתער על הירושה ולהיכנס לנעליו. ניתן רק לקוות, שלעומת קורלאונה הצעיר, אבנר יידע להתמיד בהימנעות שלו מעסקי המשפחה, וימשיך לחיות את החיים האישיים שלו הרחק מעיני הציבור. בתמורה, התקשורת יכולה לתת לו את מה שהיא לא נתנה כמעט אף פעם לבני המשפחה שלו - פרטיות, הוגנות וחמלה.

seperator

בקטנה

אחד המתמודדים האחרים בתוכנית נאלץ להתמודד עם השאלה "מיהו החייל המעוטר בתולדות צה"ל", וענה את התשובה הנכונה: אהוד ברק. השאלה והתשובה נשארו על המסך כאשר המצלמה חתכה לבן הצעיר של היריב הפוליטי הגדול ביותר של אותו ברק, שעמד ומחא כפיים. העורך שאחראי על הפריים הזה צריך לקבל העלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully