וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו החליט למנות את ח"כ אבי דיכטר לתפקיד סגן שר הביטחון

23.10.2019 / 19:35

ראש השב"כ לשעבר שימש בשלוש השנים האחרונות כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, וסיים את תפקידו בתחילת החודש לאחר שח"כ אשכנזי מונה לראשות הוועדה במקומו. דיכטר קיווה בעבר להתמנות לתפקיד שר, וכעת נתניהו המשמש כשר הביטחון מינה אותו לסגנו

ח"כ אבי דיכטר, אירוע שבתרבות כפר סבא. 21 במאי 2016. ניב אהרונסון
כיהן כראש השב"כ בתקופת האינתיפאדה, דיכטר/ניב אהרונסון

ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) מונה יום (רביעי) על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד סגן שר הביטחון. דיכטר שימש בשלוש השנים האחרונות כיו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת וסיים את תפקידו בתחילת החודש, לאחר שח"כ גבי אשכנזי מונה לראשות הוועדה במקומו. דיכטר קיווה בעבר להתמנות לתפקיד שר וכעת נתניהו ממנה אותו לתפקיד בעוד הוא עצמו משמש כשר הביטחון. דיכטר כיהן בעבר כשר לביטחון הפנים, השר להגנת העורף וכראש השב"כ, במינויו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

בתפקיד זה כיהן דיכטר משנת 2000 ועד לשנת 2005, בתקופת האינתיפאדה השנייה, מבצע "חומת מגן" וההתנתקות. בסוף כהונתו, הודיע במהלך מסיבת עיתונאים על הצטרפותו למפלגת קדימה בראשות אריאל שרון, בה שובץ במקום החמישי, אז גם שימש כשר לביטחון הפנים בממשלתו של אהוד אולמרט. בשנת 2012 פרש דיכטר ממפלגת קדימה ונענה בחיוב להצעתם של נתניהו ושר הביטחון דאז ברק לכהן כשר להגנת העורף בממשלת הליכוד. בבחירות ה-19 לכנסת התמודד בבחירות המקדימות של הליכוד ושובץ במקום ה-59 ברשימת הליכוד-ביתנו, ולא נבחר לכנסת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך דיון של ועדת החוץ והביטחון, כנסת, ירושלים 19 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
נתניהו ודיכטר במהלך דיון של ועדת החוץ והביטחון, 2018/ראובן קסטרו

לקראת הבחירות לכנסת ה-20 התמודד שוב בבחירות המקדימות בליכוד ומוקם במקום ה-26 ברשימת המפלגה לכנסת, ונבחר לאחר שהמפלגה השיגה כ-30 מנדטים. בשנת 2016 נכנס לתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון, נוסף על ראש ועדת המשנה למודיעין ולשירותים החשאיים. לקראת הבחירות לכנסת ה-21 התמודד דיכטר בפעם השלישית בפריימריז של הליכוד ונבחר למקום העשירי, ובבחירות האחרונות נבחר במקום ה-12 ברשימת המפלגה לכנסת.

לאחר ההחלטה על מינוי, צייץ דיכטר בטוויטר: "אני מודה לראש הממשלה נתניהו על האמון. זוהי תקופה בטחונית מאתגרת למדינת ישראל ואני שמח על ההזדמנות להוסיף עוד לבנה לחומת הבטחון של ישראל, בהובלת ראש הממשלה ושר הבטחון נתניהו".

(עדכון ראשון: 18:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully