וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: "התחייבנו לגוש של 55 הח"כים, מעריכה שכולם יעמדו בסיכום"

26.9.2019 / 17:59

בריאיון לאתר "כיפה" אמרה יו"ר ימינה כי הרשימה התחייבה לבלוק הימין בראשות נתניהו, ולהערכתה יתר הסיעות לא יפרו את הבטחתן. בנט: "ממשיכים בבלוק על מנת להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה וכדי להימנע ממערכת בחירות שלישית"

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

ברקע המגעים להקמת ממשלת אחדות, יו"ר ימינה איילת שקד הבהירה בריאיון לאתר "כיפה" כי רשימה מחויבת לבלוק הימין. לדבריה, "אנחנו התחייבנו לגוש של 55 הח"כים. לקחנו על עצמנו את ההתחייבוית הזו, מאחר שהתחייבנו לזה אני מעריכה שכולם יעמדו בסיכום הזה".

ח"כ נפתלי בנט ציין כי התנועה תמשיך לתמוך ב"בלוק הימין", שעליו סיכמו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כפי שהתחייבנו וחתמנו, תנועת 'הימין החדש' ממשיכה בבלוק הימין בראשות נתניהו, על מנת להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה וכדי להימנע ממערכת בחירות שלישית". בנט הוסיף כי "‏בנסיבות שנוצרו, זהו רצון המחנה הלאומי והציבור הישראלי בכללותו".

יו"ר ימינה, איילת שקד במהלך הצהרה באיירפורט סיטי 15 בספטמבר 2019. אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
"התחייבנו לגוש של 55 הח"כים". שקד/אתר רשמי, אהוד אמיתון/TPS

לאחר החלטת נשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, קרא היום יו"ר כחול לבן בני גנץ לנתניהו "לבוא למשא ומתן על תוכן בלי ספינים ובלי בלוקים. בואו נבנה ממשלת אחדות אמיתית". גנץ הוסיף כי "נתניהו היה זה שהקדים את הבחירות לכנסת ה-21, זה שהוביל אותנו לבחירות לכנסת ה-22 ואולי הוא היחיד שיש לו אינטרס להוביל אותנו לבחירות נוספות, שעשויות להביא לשבר בין האזרחים והמדינה".

אתמול נועד גנץ עם נתניהו בבית נשיא המדינה במסגרת מו"מ להקמת ממשלת אחדות, אך לאחר שלא חלה התקדמות בשיחות החליט ריבלין לאפשר לנתניהו לנסות להקים ממשלה.למרות כישלון השיחות בין השניים, בליכוד הזמינו אמש את נציגי כחול לבן לישיבת מו"מ להקמת ממשלת אחדות, שתתקיים מחר בשעה 9:00. ביממה האחרונה גורמים בליכוד האשימו את מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, בטרפוד המגעים לאחדות, ואמרו שבלעדיו גנץ היה נוטה לקראת כניסה לממשלה.

עוד בוואלה!

גנץ לנתניהו: בוא למשא ומתן על תוכן - בלי ספינים ובלי בלוקים

לכתבה המלאה
פגישת ראובן ריבלין, בנימין נתניהו, בני גנץ, בית הנשיא, ירושלים, 25.09.19. עמוס בן גרשום/ לע"מ, אתר רשמי
נתניהו, ריבלין וגנץ, אתמול/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/ לע"מ

בתגובה, תקף בנט את לפיד בחשבון הטוויטר וכתב כי הוא "גורר בכוח את גנץ לקפיצה מהצוק לעבר תהום לאומי של מערכת בחירות שלישית בתוך שנה. פשרת האחדות של הנשיא ריבלין הפתיעה ביצירתיות שלה ובשכל הישר שבה". בנט התייחס למתווה של ריבלין שאמר כי הציע לשני המועמדים להקים ממשלת אחדות שוויונית שבה אין יתרון לאף גוש. הנשיא הציע כי לצד ראש הממשלה שייבחר ישונה החוק ותהיה משמעות, כוח ועוצמה לממלא מקום ראש הממשלה. "ביקשתי גם שהחוק ישתנה כך שנבצרות לא תהיה מוגבלת למאה יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully