וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בובספוג מכנסמרובע אסור לשידור בשל אלימות ותוכן מיני"

7.10.2019 / 9:16

הרשויות באינדונזיה זעמו על תכנית טלוויזיה ששידרה את הסרט שהוגדר לכל המשפחה וטענה: "צריכים לדאוג לאינטרסים שלנו בגידול ילדים". ברשת לא איחרו להגיב והפכו את הנושא לאחד הפופולרים בטוויטר

טריילר ל""בובספוג הסרט: ספוג מחוץ למים"/PARAMOUNT

בסרטון - הטריילר לסרט של בובספוג מכנס מרובע

ועדת השידור של אינדונזיה שלחה אזהרה לתחנת טלוויזיה ששידרה את הסרט "בובספוג מכנס מרובע" בשל האלימות והתוכן המיני שמוצגים בו, ולא זו לא בדיחה. התחנה, GTV, קיבלה את המכתב ב-5 בספטמבר לאחר ששידרה את הסרט ב-6 באוגוסט במשבצת שידור של סרט לכל המשפחה.

ההנחיות של הוועדה קובעות כי "הגופים המשדרים צריכים לשים לב לטובתם של ילדים מכל האספקטים", כך שלטענתם שידור של מה שקורה בביקיני בוטום לא עומד בנהלים הללו. במכתב, שפורסם באתר של הוועדה, ההנהלה הזהירה מפני הופעת הסרט על המסכים, "בסרט יש סצינה של שפנים שפועלים באלימות כלפי שפנים אחרים, ומכים אותם בפנים עם לוח, מפילים עליהם כדור באולינג שפוגע בראשם, ואף חובטים בהם עם פטיש ומשגרים עם טיל עציץ של קקטוס לפנים". הוועדה אף מפנה לסצינה של זריקת עוגות שלא עומדת "בנהלים של תוכניות הטלוויזיה שמותאמות לשידור לגילאים שהסרט היה מיועד אליהם".

עוד נכתב כי בובספוג מכנסמרובע נכנס לקטגוריה של תוכניות ש'מעודדות ילדים צעירים ללמוד התנהגות לא רצויה ומצדיקה התנהגות שכזו בחיי היומיום".

כשהמכתב, אחד מ-14 מכתבים נגד תוכניות שונות, פורסם, החליט יו"ר הוועדה המרכזית, מוליו האדי פורמונו, להגיב כשהוא מציין שהסרט הופך את האלימות והתוכן המיני לדבר שבשגרה. "אנחנו לא רוצים לעודד מצב שבו תוכן כזה הופך להיות נורמלי. ברצוננו להגן על האינטרסים של הילדים, והם חייבים להשמר. גופי השידור חייבים לשים לב להפרות לגבי שידור תוכן מיני ו/או אלים. המשדרים לא יכולים להציג תוכן שכזה ולעודד צעירים ללמוד התנהגות לא הולמת ולחשוב שהיא נורמלית".

כצפוי, תגובת הציבור הייתה כמעט חד משמעית בתמיכה בסרט, שכמה אנשים הגיבו וטענו שזה שימוש מופרז בצנזורה. מהרגע שהמכתב התפרסם, ההאשטאג #SaveSpongeBob הפך להיות פופולרי ואנשים כתבו את אשר על ליבם, וסיפרו גם בדיחות שהופיעו בתוכנית הטלוויזיה הפופולרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully