וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

65 נרצחו מתחילת השנה: קריאה לפעולות דחופות נגד האלימות במגזר הערבי

23.9.2019 / 15:48

בעקבות העלייה באלימות ובמקרי הרצח בחברה הערבית, פנה יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס לראש הממשלה בדרישה להכריז על מצב חירום ולהגביר את האכיפה והענישה במגזר. "המדינה והמשטרה אינן עושות די בכדי להשליט את החוק והסדר", הבהיר

עריכה:עמית שמחה

הרצח שאירע הלילה (שני) בנצרת מעלה את מספר הנרצחים בחודש האחרון במגזר ל-11 בני אדם, החודש הקטלני ביותר מתחילת השנה. בכך עלה מספר הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה ל-65, בהם 44 גברים ו-11 נשים. יותר מ-75% ממקרי הרצח בחברה הערבית מבוצעים באמצעות נשק חם.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס הבוקר למגמה והודה כי "המצב במגזר הערבי רע מאוד". הוא הפנה אצבע מאשימה למנהיגות הפוליטית בחברה הערבית וטען כי "חברי הרשימה המשותפת לא רק לא סייעו אלא עיכבו" את יישום התכנית לחיזוק שירותי המשטרה במגזר הערבי.

מנגד, יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, סבור שהמדינה והמשטרה לא עושות מספיק. הוא פנה במכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו קרא להכריז על מצב חירום. הוא דרש את החמרת הענישה והגדרת גניבת נשק מצה"ל כפעולת טרור. בנוסף, קרא ביבס לראש הממשלה להכפיל את מספר השוטרים המוצבים בישובים הערבים.

זירת רצח הצעירה בלוד, 13 במרץ 2019. ללא, מד"א
זירת רצח בלוד, בחודש מרץ השנה/מד"א, ללא

ביבס ציין כי בחברה הערבית, המונה רק כ-20% מהאוכלוסייה, מתבצעים כ-45% ממקרי הרצח בישראל וכ-65% ממקרי הרצח של נשים על ידי בני זוגן. בנוסף, כ- 92.5% מתקריות הירי במדינת ישראל מתבצעות על ידי אזרחים ערבים, המהווים כ-76% ממחזיקי הנשק הבלתי חוקי, כשמקורו של כ-90% מהנשק הבלתי חוקי של משפחות הפשע הוא מצה"ל.

יו"ר מרכז השלטון המקומי ציין כי "ראשי הרשויות חשים כי המדינה והמשטרה אינן עושות די בכדי להשליט את החוק והסדר ביישוביהם". לדבריו, "יש למנוע מצב של 'מדינה בתוך מדינה' - באחת שולט הריבון באמצעות החוק, ובשנייה אין דין ואין דיין ורוצחים לא באים על עונשם". הוא אומר כי אירועי הימים האחרונים שגזלו חיי אדם רבים, ממחישים עד כמה הנושא דחוף וכי לא ניתן לחכות לכינון הממשלה החדשה.

עוד בוואלה!

ריבלין זימן את נתניהו וגנץ לפגישה משותפת: "יש תיווך, אין מגע ישיר"

לכתבה המלאה
מכתב שהעביר מרכז השלטון המקומי לראש הממשלה על נקיטת צעדים מיידים למיגור האלימות- הכרזה על מצב חירום. צילום מסך
המכתב ששלח יו"ר השלטון המקומי לראש הממשלה/צילום מסך

ביבס קרא לחקיקת חוק שיחמיר את הענישה נגד כל מי שעוסק בסחר ובהחזקת נשק בלתי חוקי. לפי הצעתו, כל גניבת נשק וחומרי חבלה מהצבא, מכירת נשק מחיילי צה"ל למשפחות פשע ולשטחים ואחזקת נשק מהשטחים יחשבו לפעולת טרור, שהעונש המינימאלי עליה הוא חמש שנות מאסר. העונש המינימלי עבור אחזקת נשק וחומרי חבלה יהיה שלוש שנות מאסר.

ביבס בירך על כוונת המשטרה לחסל את הפשע המאורגן בחברה הערבית ודרש הקצאת משאבים ותקציבים, על מנת להכפיל את כמות השוטרים ביישובי המגזר. "אין דבר חמור יותר מהידיעה שאין הגנה וביטחון לתושבים", הוא אמר. "זו זכות יסוד בסיסית של כל תושב ותושב וחובתנו כמנהיגים למגר את התופעה ולהשיב את הביטחון לתושבים". הוא הוסיף כי "על גורמי האכיפה לתת מענה מקצועי באופן מיידי". ביבס שלח עותקים ממכתבו גם לשר לביטחון פנים, שר המשפטים, שר הפנים, הרמטכ"ל והמפכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully