וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות הבצורת נחשף הסטונהאג' הספרדי בן ה-7,000 שנה שהיה קבור מתחת למים

3.10.2019 / 23:57

50 שנה עברו מאז הסטונהאג' הספרדי בצבץ לו בפעם האחרונה מחוץ למים - ובזכות הטמפרטורות הגבוהות והבצורת הקשה באירופה, האתר המסתורי נחשף לו הפעם במלואו והמבקרים ממהרים להגיע למקום. יש להם סיבה למהר: בקרוב מאוד האתר שוב ישקע מתחת למים

Noticia sobre el Dolmen de Guadalperal en TVE 1

אנדרטה מגלית בת 7,000 שנה - הנקראת רשמית "דולמן דה גוודלפרל" - חזרה סוף סוף לעמוד על אדמה יבשה לאחר שהייתה שקועה מתחת למים במשך עשרות שנים. האנדרטה, המכונה "הסטונהנג' הספרדי", בילתה 50 שנה מחוץ לטווח הראייה שלנו מתחת לאגם במערב ספרד. נאס"א חקרה את הופעתה המחודשת של האנדרטה העתיקה באמצעות צילומי הלוויין Landsat 8. הממצא ההיסטורי התגלה אחרי שספרד חוותה את הקיץ החם ביותר שלה בהיסטוריה המתועדת. הטמפרטורות החמות בצורה קיצונית והבצורת הקשה הובילו לירידה במפלס המים באזור, וזה מה שאפשר לכולם לראות בבירור את אנדרטת האבנים, המזכירה מאוד בצורתה את הסטונהנג' האנגלי.

הסטונהנג' הספרדי הוא מעגל גדול של כ-150 אבנים עומדות, שגובה של חלקן הוא יותר מ-1.80 מטרים והן מסודרות סביב אליפסה מרכזית פתוחה. ארכאולוגים משערים כי האנדרטה נבנתה באלף הרביעי או החמישי לפנה"ס - אולי אלפי שנים לפני הסטונהנג' המפורסם באנגליה. ייתכן גם שהמגלית תמכה בעבר בכיפת אבן מסיבית שסגרה את החלל עבור קיום טקסים. אבן אחת גדולה במיוחד מסמנת את הכניסה, כשעליה חרוטה דמות אנושית מצד אחד וסמל מעוגל בצד השני שעשוי לייצג נחש או את נהר טאגוס הסמוך.

סטונהאג' הספרדי. צילום מסך
הסטונהנג' הספרדי/צילום מסך

עוד בוואלה!

ה"אטלנטיס" של אירופה: הבצורת בגרמניה חשפה שרידים של עיר אבודה

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • סטונהנג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully