וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מכחיש: אין שום סיכום ביני לבין גנץ, נסתדר גם באופוזיציה

20.9.2019 / 11:26

יו"ר ישראל ביתנו כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא ויו"ר כחול לבן לא סיכמו דבר, וכי מפלגתו יכולה להסתדר גם באופוזיציה. עוד ציין כי לא שוחח עם נתניהו ועם גנץ. ההברה הגיעה לאחר שלטענתו שמע בתקשורת כי כחול לבן הודיע שסיכמה עם ישראל ביתנו שלא תקים ממשלה בלעדיהם

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: שאול אדם

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב הבוקר (שישי) בחשבון הפייסבוק שלו כי לא קיים סיכום כלשהו בינו לבין יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וכי מפלגתו יודעת להסתדר גם באופוזיציה וגם בקואליציה. עוד אמר ליברמן כי הוא לא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם לא עם גנץ, והדגיש כי לא יתפשר על נושאים של דת ומדינה. פוסט ההבהרה הגיע לאחר שלטענת ליברמן, שמע בתקשורת כי כחול לבן הודיע שסיכמה עם ישראל ביתנו שלא תקים ממשלה בלעדיהם.

"שמעתי בתקשורת ש"כחול לבן" הודיעה שסיכמה עם "ישראל ביתנו" שלא תוקם ממשלה בלעדינו. דבר ראשון, סיכום מן הסוג הזה לא קיים. דבר שני, תודה על הדאגה, אין צורך בכך אנחנו יודעים להסתדר גם בקואליציה וגם באופוזיציה. לכל המתעניינים, לא שוחחתי לא עם נתניהו ולא עם גנץ ואני גם לא מתכוון לשוחח עם אף אחד מהם עד אחרי ישיבת הסיעה ביום ראשון".

בהמשך הפוסט אמר ליברמן כי 13 המנדטים של הרשימה המשותפת הם הישג "הרשום על שמו של נתניהו", והם הודות ל"זעקות השבר של נתניהו בנושא המצלמות והזיופים בקלפיות ביישובים ערביים". לטענת ליברמן, הציבור הערבי התלכד סביב הרשימה המשותפת והצביע באחוזים גבוהים.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בדרך לנאומו בירושלים 17 בספטמבר 2019. שי מכלוף
"13 המנדטים של המשותפת רשומים על שמו של נתניהו". ליברמן בדרך לנאומו בירושלים בליל הבחירות/שי מכלוף

עוד כתב ליברמן הוא מברך על הפסקת שיח השנאה מצד מנהיגי המפלגות החרדיות, וכי הוא לא רואה במפלגות אלו אויב. "אין יותר כינויים כגון עמלק והיטלר. מבחינתנו, וכבר הבהרתי בעבר, המפלגות החרדיות הן לא אויב, אלא יריב פוליטי. אנחנו דוגלים בגישות שונות. הם בבית שמאי ואנחנו בבית הלל".

"בסוגיות דת ומדינה הגענו לפרשת דרכים המחייבת הכרעה בין שתי הגישות", אמר ליברמן. "לא פשרה, אלא הכרעה. חשוב להבהיר פעם נוספת מהו סף המינימום מבחינתנו בנושא דת ומדינה: חוק הגיוס ככתבו וכלשונו, נישואים אזרחיים, גיור על ידי רבני עיר, אישרור מחדש של מתווה הכותל, לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדיים, תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת". יו"ר ישראל ביתנו הדגיש כי על שני הנושאים האחרונים להיות בסמכות השלטון המקומי בהתאם לאופי הקהילה בכל ישוב. "לא נסכים לפחות מזה, גם במחיר של ישיבה באופוזיציה", הבהיר.

עוד בוואלה!

עד שיפול האסימון: נתניהו במאמץ נואש לשווק את ההפסד כניצחון

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו, בני גנץ, וראובן ריבלין באזכרה לשמעון פרס, הר הרצל ירושלים, 19.09.19. ראובן קסטרו
ליברמן: "ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה". נתניהו, גנץ וריבלין לוחצים ידיים באזכרה לשמעון פרס, אתמול/ראובן קסטרו

הכרזת ליברמן, הקורא לממשלת אחדות לאומית רחבה, באה על רקע דבריהם של גורמים בישראל ביתנו לוואלה! NEWS, שאמרו אתמול כי ייתכן ולא ימליצו על אף אחד מעמועמדים לנשיא ראובן ריבלין. "לא על גנץ ולא על נתניהו". עוד הוסיפו כי אפשרות של אי המלצה תהיה תקפה "כל עוד לא נקבל התחייבות מאחד מהם להקמת ממשלה לאומית ליברלית של הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו".

מספירת יותר מ-99% הקולות בקלפיות ברחבי הארץ עולה כי כחול לבן זוכה ב-33 מושבים בכנסת בעוד הליכוד נחלש ויורד ל-31 מנדטים. מהנתונים עולה כי נתניהו עדיין לא מצליח להגיע ל-61 מנדטים: גוש המרכז-שמאל מתחזק ועולה ל-57 מנדטים, ואילו גוש הימין-חרדים עם 55 מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully