וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאחדות? במפלגות החרדיות יבקשו מהרבנים להסיר הווטו על לפיד

19.9.2019 / 20:26

נציגי ש"ס ויהדות התורה יבקשו מהמנהיגים הרוחניים להסיר את הווטו כך שלא ישללו אפשרות שיישבו עמו בממשלה אחדות. עם זאת, הח"כים יבקשו לדון בנושא רק אם לפיד יסיר את ההתנגדות לנתניהו: "אחרת זה לא על הפרק"

יו"ר דגל התורה משה גפני בנאומו מול פעילי המפלגה בתום תוצאות במהדגמים בכנס בפתח תקווה. ה-18 לספטמבר 2019. שלומי כהן, אתר רשמי
ייבקשו להסיר הווטו על לפיד. גפני בעצרת המפלגה בתום תוצאות המדגמים, אתמול/אתר רשמי, שלומי כהן

נציגי המפלגות החרדיות יבקשו מהרבנים להסיר את הוטו על יאיר לפיד, כך שלא ישללו אפשרות שיישבו עמו בממשלה אחדות. הערב (חמישי) נפגשים נציגי סיעת דגל התורה - הח"כים משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר ויצחק פינדרוס עם מנהיגי הזרם הליטאי, הרב גרשון אדלשטיין והרב חיים קניבסקי אך השאלה על הסרת הווטו לא צפויה לעלות בהן, ולפי גורם בכיר ביהדות התורה "זה יעלה כשיהיה רלוונטי".

ההערכה היא כי המנהיגים הליטאיים יאשרו אפשרות כזו בעתיד, אף שזו אינה על הפרק בשלב זה. אם יושג אישור כזה, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שמייצגת את הסיעה שבראשה עומד סגן השר יעקב ליצמן, מהמובילים את ההתנגדות לישיבה עם לפיד, ידונו בשאלה ויכריעו בה. המועצה שמורכבת מאדמו"רים שמייצגים את שלל החסידויות בסיעה צפויה להתכנס בשבוע הבא אך ספק אם שאלה זו תעלה בה כבר אז. בדומה להם, גם ש"ס צפויה ליישר קו עם יהדות התורה, ככל שזו תסיר את החרם על לפיד.

המהלך של המפלגות החרדיות לא נועד לסלול אפשרות להצטרף לממשלה בראשות כחול לבן במידה והיו"ר בני גנץ יקבל את המנדט מהנשיא להרכיב אותה אלא בעיקר למנוע מצב שבו ייאלצו ללכת לאופוזיציה אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט לבסוף על ממשלת אחדות בראשותו. גורמים במפלגות החרדיות אמרו לוואלה! NEWS כי גם אם יוסר החרם, "לא נוכל להסכים לתנאים שהציבו היום לפיד וליברמן כמו תחבורה ציבורית בשבת ונישואין אזרחיים. נצטרך להסכים שלא יהיה שינוי בסטטוס קוו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הכנס המרכזי של תנועת ש"ס, היכל "הטוטו" חולון, 11 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
צפוי ליישר קו עם יהדות התורה. יו"ר ש"ס אריה דרעי בכנס תנועת ש"ס, שבוע שעבר/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הערב גורמים בישראל ביתנו אמרו לוואלה! NEWS כי "ייתכן ובשבוע הבא לא נמליץ על אף אחד מהמועמדים להרכבת הממשלה הבאה, לא על גנץ ולא על נתניהו". עוד הם הוסיפו כי אפשרות של אי המלצה תהיה תקפה "כל עוד לא נקבל התחייבות מאחד מהם להקמת ממשלה לאומית ליברלית של הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו".

הדברים הגיעו לאחר שבשעות הצהריים יו"ר ישראל ביתנו קרא לראש הממשלה "להפסיק עם התרגילים הפוליטיים, השטיקים והטריקים. בוא נשב אתה, בני גנץ ואנוכי, ונקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה". ליברמן תקף את קריאתו של נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ להצטרף לממשלת אחדות עם הגוש וטען: "זה לא פחות מאחיזת עיניים ויצירת מצג שווא בשביל להכשיר את דעת הקהל לטובת סיבוב בחירות שלישי".

הערב הודיע נשיא המדינה כי יחל ביום ראשון את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת ולאחריו ימשיך בשיח עם המועמדים המומלצים על ידי הסיעות לקבלת המנדט להרכבת הממשלה. הנשיא קיבל את ההחלטה לאחר שיחת תיאום בנושא עם יו"ר ועדת הבחירות, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, ולאחר שקיבל את הסכמתו לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully