וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סבב ההתיעצויות אצל הנשיא: גנץ נועד עם הורוביץ

יו"ר כחול לבן החל בפגישות והתייעצויות עם ראשי מפלגות המרכז-שמאל לקראת פתיחת סבב השיחות אצל ריבלין ביום ראשון. בהמשך הוא צפוי לקיים שיחות נוספות עם פרץ ועודה. עם זאת, גורמים ברשימה המשותפת אמרו כי טרם התקבלה פנייה מלשכת גנץ בנושא

צילום: חדשות 13, עריכה: שאול אדם

יו"ר כחול לבן בני גנץ החל היום (חמישי) בפגישות והתייעצויות עם ראשי מפלגות המרכז-שמאל לקראת פתיחת סבב השיחות אצל הנשיא ביום ראשון. בשעה זו הוא נפגש עם יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, בתל אביב, ובהמשך הוא צפוי לקיים שיחות נוספות עם יו"ר העבודה עמיר פרץ ויו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה כדי לבקש את המלצת המפלגות אצל הנשיא ריבלין ביום ראשון. בכחול לבן אומרים כי גנץ הוא שביקש להיפגש עם הורוביץ. גורמים ברשימה המשותפת אומרים כי טרם התקבלה פנייה מלשכת גנץ בנושא.

גורמים בישראל ביתנו אמרו לוואלה! NEWS כי "ייתכן ובשבוע הבא לא נמליץ על אף אחד מהמועמדים להרכבת הממשלה הבאה, לא על גנץ ולא על נתניהו". עוד הם הוסיפו כי אפשרות של אי המלצה תהיה תקפה "כל עוד לא נקבל התחייבות מאחד מהם להקמת ממשלה לאומית ליברלית של הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו".

גנץ השיב היום לקריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להצטרף לממשלת אחדות, ואמר כי הוא "ומתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי". בישיבת הסיעה בתל אביב הגיב גנץ לראשונה לקריאתו של ראש הממשלה, על רקע תוצאות האמת, ואמר כי "כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים אלא עם כנות, ממלכתיות, אחריות ורצינות". לדבריו, "העם ביקש שישראל תהיה לפני הכול, לכן כחול לבן ניצחה והיא המפלגה הגדולה ביותר. העם אמר את דברו. ראוי שכולנו נעמיד את טובת העם לפני כל שיקול אחר".

בני גנץ בישיבת סיעה ראשונה של 'כחול לבן' לאחר הבחירות לכנסת ה-22, 19.09.19. צילום מסך
גנץ, היום/צילום מסך

בתגובה להצהרתו של גנץ, נתניהו אמר כי הוא מופתע ומאוכזב. "הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות", אמר. "מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר - לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו".

גם ליברמן תקף היום את נתניהו: "אני קורא פעם נוספת לראש הממשלה נתניהו להפסיק עם התרגילים הפוליטיים, השטיקים והטריקים. בוא נשב אתה, בני גנץ ואנוכי, ונקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה למען עתידה של מדינת ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully