וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאולוגים מיפו לראשונה יבשת אבודה שנמצאה 1,600 ק"מ מתחת לאירופה

24.9.2019 / 0:16

בזמן שאתם ביליתם לכם את חופשת הקיץ באירופה, גאולוגים טוענים שלמעשה נפשתם על היבשת האבודה "אדריה הגדולה" - שוודאי כלל לא ידעתם על קיומה. היבשת הוסתרה מתחת לפני כדור הארץ מזה 65 מיליון שנה - עד היום

צילום מסך

בסרטון - ככה נראה כדור הארץ במשך שנה שלמה - מהחלל

הוסיפו לרשימת היעדים בעולם שכבר ביקרתם בהם את היעד הבא: יבשת אדריה הגדולה. ללא ידיעתכם, ביקרתם בה בהמוניכם בקיץ האחרון. גאולוגים הצליחו למפות לראשונה את היבשה האבודה שהוסתרה 1,600 ק"מ מתחת לאירופה מזה 65 מיליון שנה - אז אם במקרה קפצתם לאיטליה הקיץ - למעשה ביקרתם גם באדריה.

לפי תיאוריית נדידות היבשות לפני כ-200 מיליון שנה, פנגיאה, יבשת אחת שהתקיימה על פני כדור הארץ במהלך עידן המזוזואיקון, התפצלה לשני חלקים: גונדוונה הדרומית ולאוראסיה הצפונית. חלק נוסף, שלא זכה להכרה אמיתית עד היום, הוא היבשת אדריה הגדולה שבגודלה מזכירה את גרינלנד של ימינו (יותר מ-2 מיליון קמ"ר). לפני כ-65 מיליון שנה ואחרי שנעה בהתמדה ובאיטיות צפונה, היא התנגשה באירופה ונקברה עמוק תחתיה, באזור צפון הים התיכון. כעת, צוות של מדענים בראשותו של דואי ואן הינסברגן, פרופסור לטקטוניקה עולמית ופלאוגיאוגרפיה באוניברסיטת אוטרכט, חשפו את ההיסטוריה של היבשת המסתורית כדי שגם היא תזכה להכרה.

יבשת אדריה הגדולה

יבשת אדריה הגדולה. צילום מסך
יבשת אדריה הגדולה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully