וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי מפלגות הימין: לא ניכנס לשום ממשלה ללא יתר המפלגות

בכירי הימין חתמו על מסמך, לפיו מועמדם לראשות הממשלה הוא נתניהו ואף כי ינהלו מו"מ קואליציוני במשותף. במקביל, בריאיון ל"כאן ב'" הבהירה יו"ר ימינה כי למרות התחייבותה בפגישה עם נתניהו על בלוק אחד בהובלתו, הנושא טרם נחתם

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

ראשי מפלגות הימין חתמו היום (חמישי) על מסמך לפיו מועמדם לראשות הממשלה הוא נתניהו. עוד נכתב במסמך עליו חתמו הליכוד, יהדות התורה, ש"ס, הימין החדש והבית היהודי-האיחוד הלאומי כי ינהלו מו"מ קואליציוני במשותף ואף מפלגה לא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות. זאת לאחר שלוואלה! NEWS נודע כי בכירי המפלגות צפויים לחתום על המסמך, שבו מופיעים קווים כלליים להסכמים הקואליציוניים.

אחד מראשי המפלגות בימין אמר כי "הבלוק הזה מאפשר לנתניהו ללכת לנשיא, לקבל מנדט להרכיב ממשלה. למה שנאפשר את זה אם בסוף ישנה אפשרות שתובא תכנית המאה של טראמפ, לגנץ יהיה תירוץ ללכת עם נתניהו ואנחנו נזרק החוצה? רוצים לקבוע קווים כללים כדי לנסות למנוע את זה. התחייבות בעל פה אינה מספיקה". בתוך בלוק הימין מתנהלות שיחות בין ראשי המפלגות, ובין היתר הציע יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' להקים בלוק עם ראשי ש"ס ויהדות התורה לטובת התקופה הקרובה.

במקביל, יו"ר ימינה איילת שקד אמרה הבוקר כי גוש הימין של נתניהו הוא רעיון מעניין, אבל עוד לא סגור. נצטרך לוודא שהאינטרסים שלנו מיוצגים. בריאיון ל"כאן ב'" הדגישה שקד כי "אנחנו צריכים לעשות מאמץ להקים ממשלה ולהפסיק עם הפסילות ההדדיות האלה. אפשר בשביל מדינת ישראל למצוא קצת איפוק ולמצוא דרך". עוד הוסיפה שקד כי "אין לי שום בעיה שכחול לבן או עמיר פרץ יצטרפו. זה עדיף מאשר ללכת לבחירות".

ראשי מפלגות הימין חתמו על מסמך: מועמדנו לראשות הממשלה הוא בנימין נתניהו, ננהל מו״מ קואליציוני במשותף, אף מפלגה לא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות, 19 בספטמבר 2019. צילום מסך
המסמך עליו חתמו אנשי מפלגות הימין-חרדים/צילום מסך

נתניהו זימן הבוקר פגישה נוספת של ראשי המפלגות בבלוק הימין-חרדים, זאת בהמשך לפגישה שהתקיימה אתמול. נתניהו הצהיר כי "קיימות שתי אפשרויות - או ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת שמדינת על המפלגות הערביות. ובעת הזו יותר מאי פעם, אסור שתקום ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות אנטי-ציוניות. נעשה כל מאמץ למנוע ממשלה מסוכנת כזו".

בפגישתו של נתניהו עם ראשי סיעות הימין, הם התחייבו על בלוק אחד בהובלתו שיפעל לכינונה של הממשלה הבאה והחליטו להקים צוות משא ומתן משותף שינהל בשם כל 55 המנדטים של הגוש את המשא ומתן הקואליציוני. מדובר בבלוק טקטי למטרת ניהול משא ומתן על קבלת המנדט מנשיא המדינה ראובן ריבלין, שנועד בעיקר לייצר גיבוי של שותפיו בימין ולדכא כל אפשרות של מרד פנימי בליכוד. כמו כן, סוכם כי אף מפלגה לא תנהל משא ומתן באופן נפרד עם כחול לבן או עם גורמים אחרים.

השר יריב לוין, שירכז את המו"מ, הסביר בישיבה שהכוונה היא לפנות עם הבלוק הימני לכחול לבן וללחוץ עליהם לוותר על הפסילה האישית של נתניהו. "אנחנו לא מקבלים את זה, ואם בכלל רוצים לדון על אחדות הם צריכים לשים בצד את הוטו והפסילות שלהם", אמר. "הדלת פתוחה למשא ומתן עם גנץ. כדי לפתוח משא ומתן אנחנו אומרים שאנחנו מוכנים לדון עם גנץ אם הוא מסיר את הפסילה של נתניהו". לדברי לוין, התרחישים האפשריים הם צירוף של מפלגה מהמרכז-שמאל, או שכחול לבן יוותרו על פסילת נתניהו ופסילת החרדים - או שהולכים למערכת בחירות נוספת.

עוד בוואלה!

כל הפנים והשמות: כך צפויה להיראות הכנסת ה-22

לכתבה המלאה
התכנסות ראשי סיעות הימין, לשכת רה"מ, ירושלים  18 בספטמבר 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
"רוצים לקבוע קווים כלליים". התכנסות ראשי סיעות הימין, אתמול/אתר רשמי, אתר רשמי

בגוש הימין-חרדים, הבלוק של נתניהו, אין רוב של 61 מנדטים, כך שאין לו כרגע אפשרות להרכיב ממשלה כזו בלי מפלגה מגוש המרכז-שמאל. בליכוד מתכננים להפעיל לחץ כבד על ראשי העבודה-גשר במטרה לצרפם לממשלה ובמקביל לפעול לפיצול של כחול לבן וצירופו של גנץ - בלי לפיד - לממשלה.

(עדכון ראשון: 08:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully