וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטינדר של הנפש? אתר חדש רוצה לעזור לכם למצוא את הטיפול המושלם

19.9.2019 / 9:20

אז החלטתם שהגיע הזמן להתחיל טיפול פסיכולוגי, נהדר. אבל מאיפה מתחילים? איך בדיוק מוצאים מטפל? איך בוחרים שיטת טיפול? אתר ישראלי חדש רוצה לעזור לכם לפשט את התהליך

גיף פסיכולוג. Giphy
איך מוצאים את האחד? פסיכולוג/Giphy

בקצה כל שיחה שנכנסת לעומק, תמיד יעמוד צד אחד שיתהה: "תגידי, למה את לא בטיפול?". מי שנעזר באנשי מקצוע לשיפור איכות חייו ימהר להמליץ על שיטת הטיפול שעזרה לו, יתחייב שכזה בדיוק אתם צריכים, ויתמה איך חייתם את חייכם עד כה. בקצה השני של הספקטרום ניצבים האנשים שצמאים לעזרה, אבל לא יודעים מאיפה לקבל אותה. קופות החולים מציעות מידע מצומצם בכל הנוגע לבריאות הנפש, וגוגל הוא פתרון טוב בצמתים רבים - אבל בטוח שבצומת הזו כדאי למצוא מידע מדויק יותר, כדי שלא תמצאו את עצמכם בטיפול לא מתאים.

מהצומת הזו יצאו לדרך הפסיכולוגית מיכל יערון ורופאת השיניים שלי זיתוני, שהקימו את אתר Somebuddy, שמסייע לגולשים למצוא את המטפל המתאים להם. איך זה עובד? בהנחה שאתם לא לגמרי בטוחים שאתם יודעים מה אתם מחפשים, תמלאו שאלון קצר שיעזור לכוון אתכם לאנשי המקצוע המתאימים. אם אתם ממש לא יודעים מאיפה להתחיל - תקבלו ייעוץ פרטני ואישי.

בשאלון תתבקשו להכריע באיזה תחום הבעיה שלכם (זוגי? אישי? בעיות אכילה?), האם אתם מעוניינים במטפל או במטפלת, האם תרצו טיפול קצר או תהליך ארוך ומקיף יותר - ושאלות נוספות. בסוף תקבלו המלצות מאנשי מקצוע הרשומים באתר, שעל כל אחד מהם מידע מקיף. כך תוכלו לגלות מהו ה"אני מאמין" של המטפל החדש שלכם, כמה כסף הוא גובה, מהי שיטת העבודה שלו ומהי השכלתו.

מתוך האתר somebuddy למציאת פסיכולוג. צילום מסך
רצף של שאלות שיכוונו אתכם למקום הנכון. צילום מסך מתוך אתר somebuddy/צילום מסך
זה כמו בעולם הדייטים, לא מספיק לחפש גרושה מתל אביב, צריך לחפש גרושה מתל אביב שאוהבת את המוזיקה שאתה אוהב

הרעיון התחיל להתגלגל אצל יערון וזיתוני כשהאחרונה סיפרה על טיפול שעברה, ויערון, פסיכולוגית במקצועה, הבינה שחברתה קיבלה טיפול שלא עונה על הצרכים שלה. "רצינו לתת הסבר על הטיפול במושגים שמונגשים בשפת היומיום", מסבירה יערון, שמבהירה שהקושי הוא שבעולם הטיפול יש הרבה עולמות תוכן ולעתים הגבולות ביניהם מיטשטשים - מיועצים ארגוניים, משפחתיים, דרך מאמנים אישיים ועד פסיכולוגים.

השירות לא מושלם. האתר לא מבהיר שמדובר בשירות שנועד לסייע בתחומים שהם נפשיים בעיקרם. יערון מסבירה שזה בשל ריבוי סוגי המקצועות שכלולים בו. בעוד שפסיכולוג עוסק בהגדרתו בבריאות הנפש, לא ניתן לומר זאת על קואצ'רים, שגם הם כלולים במאגר. בנוסף, עדיין תצטרכו לחקור מה הטיפול שבאמת מתאים לכם. ככה שהאתר נותן לכם את המידע, ואת היכולת לבחור בתבונה את המטפל המתאים, אבל גם כאן לא תקבלו תשובה חד משמעית מהו איש המקצוע האידיאלי עבורכם.

כיום יש במאגר יותר מ-300 מטפלים. כל אחד מהם משלם 70 שקלים בחודש. הם לא עוברים סינון, אבל יערון משוחחת עם כל אחד מהם. "אני עוזרת להם לתקן את הפרופיל. זה כמו בעולם הדייטים, לא מספיק לחפש גרושה מתל אביב, צריך לחפש גרושה מתל אביב שאוהבת את המוזיקה שאתה אוהב, ואת הדברים שאתה אוהב. אנחנו מעלים את האפשרות להתאמה, מתוך רצון לאפשר לכל בן אדם לקבל טיפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully