וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: אם גנץ ונתניהו לא מכוונים לאחדות - שלא ידברו איתי

18.9.2019 / 15:36

יו"ר ישראל ביתנו שב והדגיש את התחייבותו לאורך הקמפיין כי אינו רואה שום אופציה מלבד ממשלה ליברלית רחבה. "צריך כמה שיותר מהר להכניס את הכנסת למסלול, מכיוון שאין 61 ממליצים להרכבת ממשלה צרה, לא יהיו 61 ממליצים לפיזור הכנסת"

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: שאול אדם

יו"ר ישראל ביתנו שלל היום (רביעי) את האפשרות שיצטרף לקואליציה שלא תכלול ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן. "אם גנץ ונתניהו לא יצאו בהכרזה שזו כוונתם, שלא יתאמצו להתקשר אליי בכלל. מבחינתנו לא קיימת שום אופציה אחרת", אמר. "על מנת להוריד מסדר היום תרחיש נוסף שמציגים 'בוני הקואליציות' למיניהם אני מדגיש: לא נשב בשום ממשלה עם הרשימה המשותפת או עם המפלגות הערביות, ביחד ולחוד, לא ביקום הזה ולא ביקום מקביל".

"לא נוותר על העברת חוק הגיוס, ככתבו וכלשונו, לא נוותר על ביטול חוק המרכולים, לא נוותר על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, לא נוותר על נישואים אזרחיים, ונדרוש הכנסת לימודי ליבה לחינוך החרדי. אלה הם תנאי הסף, ועד שלא נשמע דברים ברוח זו - אין על מה לדבר", הוסיף ליברמן. "המפתח כרגע נמצא בידי הנשיא. הוא חייב לקחת חלק הרבה יותר פעיל בהרכבת הקואליציה. אני סבור שהוא צריך לקרוא עוד השבוע לרה"מ נתניהו ולח"כ גנץ אליו לפגישה, שממנה יצא מסר של אחדות".

הבוקר, לאחר פרסום תוצאות האמת אמר ליברמן כי "האופציה היחידה היא ממשלת אחדות לאומית". ליברמן שב והדגיש את דבריו לאורך הקמפיין, כי אינו רואה שום אופציה אחרת מלבד ממשלה ליברלית רחבה. "כולם צריכים להבין שחבל לבזבז את הזמן ולנסות להתדיין ולהפעיל לחצים", אמר מחוץ לביתו בנוקדים. "צריך כמה שיותר מהר להכניס את הכנסת למסלול, מכיוון שאין 61 ממליצים להרכבת ממשלה צרה, לא יהיו 61 ממליצים לפיזור הכנסת".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בבוקר שאחרי הבחירות, 18 בספטמבר 2019. רוני כנפו
"כל מי שחושב שיש שם באופק אופציה של בחירות חדשות - היא לא קיימת". ליברמן, הבוקר/רוני כנפו

לפי תוצאות האמת, ישראל ביתנו הצליחה להגדיל את כוחה וזוכה ל-9 מנדטים. ליברמן הבהיר כי "כל מי שחושב שיש שם באופק אופציה של בחירות חדשות - היא לא קיימת". לדבריו, "התמונה ברורה מאוד אחרי ספירת האמת, ולכן כל מנדט לכאן או לשם לא ישנו את התמונה הכוללת".

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לשותפיו הפוטנציאליים לממשלת אחדות - ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, בעוד לא התקבל רוב לאף אחד מהגושים. "אין לי מה לדבר לא עם גנץ ולא עם נתניהו. לא שוחחתי עם אף אחד ואני לא מתכוון לדבר איתם", אמר. "מאוד התאכזבתי מנאומו של גנץ, לא שמעתי דברים ברורים".

לאחר שסירב למתווה חוק הגיוס במהלך המו"מ הקואליציוני אחרי הבחירות האחרונות, ליברמן הדגיש כי "לא נדון על שום אפשרות להקים ממשלה בלי התחייבות ברורה מראש, כמו למשל חוק הגיוס עם כל נקודה וכל פסיק בדיוק כמו שעבר בקריאה ראשונה ב-18 ביוני". לדבריו, תנאי הסף לכניסתו לממשלה כוללים בין היתר תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים. "אנחנו לא מתכוונים לסטות אפילו מ"מ אחד מכל ההתחייבויות".

"אין שום דבר פרסונלי", הוסיף ליברמן בתום מערכת הבחירות הסוערת. "אנחנו לא פוסלים אף אחד, ואגב גם חרדים - אם הם יקבלו את לימודי הליבה, ביטול סגירת המרכולים בשבת, תחבורה ציבורית ונישואים אזרחיים. שיח השנאה הוא חד-צדדי לכיוון החרדים בלבד. אנחנו רואים אחרת לגמרי את החזון של מדינת ישראל בעוד 40 שנה, אבל הם לא אויבים. לא גפני, לא ליצמן ולא אחרים".

עוד בוואלה!

תוצאות חלקיות: שוויון בין הליכוד לכחול לבן, אין רוב לנתניהו

לכתבה המלאה

נתניהו קרא הלילה להקמת "ממשלת ציונית חזקה ולמנוע ממשלה אנטי-ציונית מסוכנת, ממשלה שלא מדירה אף אחד שמאמין בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי", והודיע כי בימים הקרובים יחל המשא ומתן על הקמתה. נתניהו, שנאם בפני פעילי המפלגה בגני התערוכה בתל אביב, אמר כי "דבר אחד ברור - מדינת ישראל נמצאת בנקודת זמן היסטורית. בעת הזאת מדינת ישראל זקוקה לממשלה ציונית. לא תהיה ולא יכולה להיות ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות אנטי-ציוניות ששוללות את עצם קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. מפלגות שמאדירות ומהללות מחבלים צמאי דם שרוצחים את חיילינו ואזרחינו".

במקביל, גנץ אמר כי הוא "מתכוון לדבר עם כולם" ואמר כי הוא יפעל "להקמת ממשלת אחדות רחבה שתייצג את רוב העם. נפעל בחרדת קודש ומתוך רצון להחזיר את החברה למסלול ולעקוב אחר רצון העם. לפני הפוליטיקה, אנחנו עם אחד וחברה אחת". הוא קרא גם ליריביו הפוליטיים: "הניחו את המחלוקות בצד ובואו נפעל ביחד לחברה ישראל טובה לכל אזרחיה".


(עדכון ראשון: 08:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully