וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נקים ממשלה ציונית וחזקה"; גנץ: "בואו נפעל ביחד"

ראש הממשלה אמר אחרי תוצאות המדגמים כי בימים הקרובים ייכנס למו"מ כדי להקים ממשלה "שלא מדירה אף אחד שמאמין בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי". יו"ר כחול לבן, שמוקדם יותר שוחח עם עודה וראשי מפלגות השמאל, קרא ליריביו הפוליטיים: "הניחו את המחלוקות"

עריכה: שאול אדם וליר שפיגלר

נתניהו וגנץ מדברים - עדכונים אחרונים:

  • ראש הממשלה: "ניכנס למו"מ כדי להקים ממשלה ציונית חזקה"
  • יו"ר כחול לבן ליריביו הפוליטיים: "הניחו את המחלוקות ובואו נפעל ביחד"
  • גנץ שוחח עם עודה, פרץ והורוביץ וייפגש איתם בימים הקרובים: "נדבר עם כולם"
  • לפיד: "הקיצוניים התקווצו, פוליטיקת השנאה נכשלה"
  • תוצאות המדגמים: כחול לבן עוקפת את הליכוד, אף אחד מהגושים לא מגיע ל-61

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן נאמו הלילה (רביעי) אחרי פרסום תוצאות מדגמי הבחירות, שמהם עולה כי כחול לבן עוקפת את הליכוד - אך אף אחד מהגושים לא מגיע ל-61 מנדטים. נתניהו אמר שעדיין מחכים לתוצאות האמת, "אבל דבר אחד ברור - מדינת ישראל נמצאת בנקודת זמן היסטורית". לדבריו, "בימים הקרובים ניכנס למשא ומתן כדי להקים ממשלה ציונית חזקה ולמנוע ממשלה אנטי- ציונית מסוכנת, ממשלה שלא מדירה אף אחד שמאמין בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

"בעת הזאת מדינת ישראל זקוקה לממשלה ציונית", הוסיף נתניהו. "לא תהיה ולא יכולה להיות ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות אנטי-ציוניות ששוללות את עצם קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. מפלגות שמאדירות ומהללות מחבלים צמאי דם שרוצחים את חיילינו ואזרחינו". במקביל, הליכוד הודיע כי ראש הממשלה מתכוון לזמן היום בשעה 16:00 את כל ראשי סיעות גוש הימין לישיבה משותפת ובהמשך לכנס ישיבה של סיעת הליכוד.

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך נאומו בגני התערוכה, תל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"לא יכולה להיות ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות אנטי-ציוניות". נתניהו/ראובן קסטרו

נתניהו, שמוקדם יותר שוחח עם ימינה ועם המפלגות החרדיות, הודה לתומכיו בנאומו שאותו נשא אירוע של מטה המפלגה בגני התערוכה בתל אביב. "עברנו כולנו מערכת בחירות קשה מאין כמוה. פעלנו כתף אל כתף, עמדנו יחד בלכידות במערכת הבחירות ונעמוד יחד במשימות שלפנינו למען הליכוד ולמען מדינת ישראל. כולנו יחד עמדנו במערכה שהייתה כל כך מוטה על ידי תקשורת חד-צדדית נגדנו, כל כך הוגנת. זה לא הרתיע אותנו ולא עצר אותנו. עבדנו ביחד והבאנו להישגים שלא יאומנו מול חד-צדדיות כזאת".

"אנחנו עומדים בפני הזדמנויות כבירות. לנו אתגרים כבירים, ביטחוניים ומדיניים ובראשם האיום הקיומי הנשקף לישראל מאיראן וגרורותיה", המשיך. "בשנים האחרונות הבאנו עוצמה ביטחונית, שגשוג כלכלי ופריחה מדינית שלא היו כדוגמתן בתולדות ישראל. בזמן הקרוב, תוצג תוכנית המאה של ידידי הנשיא טראמפ והאופן שבו התנהל המשא ומתן מול הנשיא יעצב את עתידה של מדינת ישראל לדורות. בעת הזאת ולמען כל המטרות הללו, ישראל זקוקה לממשלה חזקה, ממשלה יציבה, ממשלה ציונית".

מטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מטה הליכוד, הלילה/ראובן קסטרו
שרה נתניהו במטה הליכוד בגני התערוכה 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
שרה נתניהו באירוע הליכוד, הלילה/ראובן קסטרו
מטה כחול לבן, האנגר 11, נמל תל אביב 17 בספטמבר 2019. דני מרון
מטה כחול לבן, הלילה/דני מרון

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ שוחח עם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה והשניים קבעו להיפגש בימים הקרובים. גנץ לא הזכיר את שמו של עודה כשותף פוטנציאלי לשיחות בנאום הסיכום שלו, אף שהכריז על שאר ראשי המפלגות בגוש השמאל בשמותיהם - עמיר פרץ וניצן הורוביץ. בנאומו הוא חשף כי "המגעים הפוליטיים התחילו כבר הלילה", ואמר כי שוחח עם פרץ והורוביץ, שעמם הוא ייפגש "בימים הקרובים". לדבריו, "אני מתכוון לדבר עם ליברמן ועם אנשים נוספים. אני מתכוון לדבר עם כולם".

"נפעל להקמת ממשלת אחדות רחבה שתייצג את רוב העם. נפעל בחרדת קודש ומתוך רצון להחזיר את החברה למסלול ולעקוב אחר רצון העם. לפני הפוליטיקה, אנחנו עם אחד וחברה אחת", הוסיף גנץ. הוא קרא גם ליריביו הפוליטיים: "הניחו את המחלוקות בצד ובואו נפעל ביחד לחברה ישראל טובה לכל אזרחיה".

גנץ בירך תוצאות מדגמי הבחירות. "כמובן שנמתין לתוצאות האמת. אבל כמו שזה נראה - עמדנו במשימה, ולא פחות חשוב, עמדנו בה בדרך שלנו", אמר גנץ.

נאומו של גנץ בנמל תל אביב:

עריכה: ליר שפיגלר
בני גנץ במטה כחול לבן בתל אביב 18 בספטמבר 2019. דני מרון
"עמדנו במשימה בדרך שלנו". גנץ, הלילה/דני מרון
יאיר לפיד במטה כחול לבן בתל אביב 18 בספטמבר 2019. דני מרון
"הקיצוניים נשארו מחוץ לכנסת". לפיד, הלילה/דני מרון

עוד אמר גנץ בנאומו בהאנגר 11 בנמל תל אביב כי "כחול לבן הייתה ונשארה כוח גודל ומרכזי במרחב הפוליטי האזרחי וזה בזכותכם. לכן, אני מבקש קודם כל להודות לכם. עברנו יחד שלושה חודשים אינטנסינביים שבאו אחרי חודשים אינטסיביים לא פחות. אני אסיר תודה לכל אחד ואחת מכם, אתם עבדתם בלי הפסקה, נתתם את הלב והנשמה ואין גבול להערכה שלי כלפיכם".

"לפי התוצאות שבידינו כרגע, נראה שבפעם השנייה אזרחי ישראל נננו בנו אמון", אמר גנץ. "האזרחים החליטו לומר לא להסתה ולפילוג, כן לאחדות. לא לשחיתות, וכן לנקיון כפיים. לא לניסון לרסק את הדמוקרטיה הישראלית, וכן לשמירה על ממלכתיות ושמירה על המדינה כיהודית ודמוקרטית".

הוא הוסיף כי "הבטחנו לאורך כל הקמפיין ואני מתחייב שיתחיל המסע לתיקון החברה הישראלית. לישראל יש אתגרים ביטחוניים אדירים ומי כמונו יודע איך להתמודד איתם. אבל לא פחות מהביטחון, מטריד אותי השסע בחברה הישראלית. הסדקים הפנימיים בינינו מאיימים לפרק אותנו במפנים, ועלינו כהנהגה לפתור אותם לאלתר. הגיע השעה לרפא את החברה הישראלית".

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך נאומו בגני התערוכה, תל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו בנאומו, הלילה/ראובן קסטרו
מטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מטה הליכוד, הלילה/ראובן קסטרו
גבי אשכנזי במטה כחול לבן בתל אביב 18 בספטמבר 2019. דני מרון
אשכנזי, הלילה/דני מרון
מטה כחול לבן, האנגר 11, נמל תל אביב 17 בספטמבר 2019. דני מרון
מטה כחול לבן, הלילה/דני מרון

באירוע של מטה כחול לבן בנמל תל אביב נאמו כל רביעיית מנהיגי כחול לבן, אך אף אחד מהם לא התייחס בדבריו להתחייבות שלא לשבת עם נתניהו. כמו כן, הם לא חזרו על הבטחת הקמפיין להקים ממשלת אחדות חילונית. ח"כ יאיר לפיד בירך על תוצאות המדגמים. "הקיצוניים נשארו מחוץ לכנסת או שהתקווצו. הפוליטיקה של השנאה והפחד הסתלקה. היום, הערכים הישראליים חזרו להיות במרכז הבמה של הפוליטיקה הישראלית", אמר לפיד.

הוא הוסיף כי "בימים הקרובים כולנו נזדקק בעיקר לסבלנות. זה תהליך מורכב שרובו יתנהל מאחורי דלתיים סגורות. אני מבקש מכולם להיות סבלניים, לתת לתהליך הזה את הזמן שלו כי הוא צריך את הזמן שלו".

ח"כ גבי אשכנזי אמר לאחר פרסום המדגמים כי יש להמתין לתוצאות האמת. לדבריו, "המשימה עוד לא הסתיימה, המון אנשים עוד פועלים בשטח, עסוקים בספירה כדי לוודא שתוצאות האמת יגיעו לאן שצריך. בשם כל הרביעייה אנחנו נמצא את הזמן והעיתוי לעשות אירוע לכולם".

"בתור אחד שישיב שם וראה אני רוצה להודות לחבריי לרביעייה, לבני ליאיר ולבוגי. אני רוצה להודות לחברי הכנסת הנפלאים שלנו - שעבדו במשך כל הקמפיין הזה, כל יום כל היום", הוסיף אשכנזי.

חרף העובדה כי הרביעייה לא התייחסה להתחייבות לשבת עם נתניהו, רונן צור, היועץ האסטרטגי של גנץ, אמר כי "ראשי כחול לבן התחייבו שלא ישבו עם נתניהו. אני לא רואה איך הבטחה כזו מופרת".

בוגי יעלון במטה כחול לבן בתל אביב 18 בספטמבר 2019. דני מרון
יעלון, הלילה/דני מרון

מהמדגמים עולה כי כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר, שזוכה ל-32 מנדטים בשלושת המדגמים, בעוד הליכוד עם 30-32מנדטים. בשלב זה מסתמן כי נתניהו לא מצליח להגיע ל-61 מנדטים לגוש הימין. על פי המדגמים, גוש הימין-חרדים זוכה ל-53-55 מנדטים, ומנגד גוש השמאל-מרכז מגיע ל-56-59 מנדטים.

עוד עולה מהמדגמים כי הרשימה המשותפת היא הרשימה השלישית בגודלה עם 13-15 מנדטים. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 8-9 מנדטים. ימינה עם 6-7 מנדטים, יהדות התורה זוכה ל-7-8 מנדטים, בעוד ש"ס עם 9 מנדטים בשלושת המדגמים. למרות הסקרים האחרונים, עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. על פי המדגמים, המחנה הדמוקרטי זוכה ל-5-6 מנדטים, בעוד מסתמן כי העבודה-גשר עוברת את אחוז החסימה עם 6 מנדטים אף היא.

עוד בוואלה!

תוצאות המדגמים: קרב צמוד בין נתניהו לגנץ; שני הגושים לא מגיעים ל-61

לכתבה המלאה
מטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
אירוע הליכוד בגני התערוכה, הלילה/ראובן קסטרו
מטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
אירוע הליכוד בגני התערוכה, הלילה/ראובן קסטרו
מטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
אירוע הליכוד בגני התערוכה, הלילה/ראובן קסטרו

תוצאות האמת זורמות במהלך הלילה עד שתורכב תמונת המנדטים הסופית שתרכיב את הכנסת הבאה. על פי התוצאות שנספרו עד כה, הליכוד מוביל עם 102 אלף קולות, כחול לבן מיד אחריה עם 80 אלף קולות, ובהמשך ישראל ביתנו (32 אלף), ש"ס (30 אלף), יהדות התורה (20 אלף), ימינה (18 אלף), העבודה (16 אלף), המחנה הדמוקרטי (11 אלף), עוצמה יהודית (7 אלף) והרשימה המשותפת עם 4,000 קולות. עם זאת, התוצאות צפויות להשתנות במהלך הלילה.

כשבוע לאחר פרסום התוצאות, יטיל הנשיא את תפקיד הקמת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, לאחר התייעצות עם ראשי הסיעות ובחינת הסיכויים להרכבת ממשלה של כל אחד מהמועמדים המובילים. חשוב לציין כי על אף שתמונת תוצאות האמת, כמות המנדטים ומפת הגושים ברורות זמן רב קודם לכן, התוצאות הרשמיות והסופיות בהחלט יתפרסמו, לפי חוק, עד שמונה ימים מיום הבחירות.

(עדכון ראשון: 1:07)

מטה כחול לבן, האנגר 11, נמל תל אביב 17 בספטמבר 2019. דני מרון
מטה כחול לבן, הלילה/דני מרון
מטה כחול לבן, האנגר 11, נמל תל אביב 17 בספטמבר 2019. דני מרון
מטה כחול לבן, הלילה/דני מרון
אסף זמיר מביט יחד עם פעילי כחול לבן בתוצאות המדגם בהאנגר 11 בספטמבר 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
ח"כ אסף זמיר במטה כחול לבן, הלילה/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS
ניר ברקת במטה מפלת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
ח"כ ניר ברקת באירוע של מטה הליכוד, הלילה/ראובן קסטרו
גילה גמליאל במטה הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019  צוחקת. ראובן קסטרו
השרה גילה גמליאל באירוע של מטה הליכוד, הלילה/ראובן קסטרו
יואב גלנט במטה הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
השר יואב גלנט באירוע של מטה הליכוד, הלילה/ראובן קסטרו
ראשי כחול לבן בני גנץ יאיר לפיד גבי אשכנזי משה יעלון אחרי פרסום מדגמי הבחירות ב-18 בספטמבר 2019. רויטרס
ראשי כחול לבן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully