וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: מקווה שימינה לא תתפצל, נמליץ על נתניהו כפי שהתחייבנו

17.9.2019 / 1:53

המפלגה עשויה להתפצל לשתי סיעות אחרי הבחירות, אך יו"ר הרשימה אמרה כי "זה הזמן של הציבור לומר אם הוא רוצה שנמשיך יחד". בשיחה עם וואלה! NEWS, גורמים בכירים במפלגה תקפו את שקד: "מתעקשת להשאיר את הרשימה מאוחדת כדי לעמעם את הכישלון שלה"

צילום: חדשות 12, 13 ותאגיד כאן 11

יו"ר ימינה איילת שקד אמרה אמש (שלישי) כי הרשימה תמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני נשיא המדינה, על אף תוצאות המדגמים שהראו כי לגוש הימין אין רוב להקמת קואליציה. היא אמרה כי היא מקווה שסיעת הימין החדש שלה ושל נפתלי בנט לא תתפצל בסופו של דבר מהבית היהודי שבהם חברים השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'.

"ניסו לנגוס בנו מכל הכיוונים וזו הייתה סיטואציה לא פשוטה", אמרה שקד ממטה המפלגה על הניסיונות של הליכוד להחלישה. "אני מאמינה בימינה. אני חושבת שצריך להמשיך ביחד. את ההבטחה לבוחר צריך לקיים, אבל צריך לראות מה נכון למדינה, לימין האידאולוגי ולציונות הדתית".

לדבריה, "נמשיך לעבוד ביחד גם במשא ומתן הקואליציוני וגם אחר כך בכנסת. זה הזמן של הציבור לומר האם הוא רוצה שהסיעות יתפצלו או ימשיכו ביחד. צריך לחכות עד מחר כדי לראות כמה מנדטים יהיו לגוש הימין".

איילת שקד במהלך עצרת מפלגת ימינה 18 בספטמבר 2019. אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
שקד, הלילה/אתר רשמי, אהוד אמיתון/TPS

בשיחה עם וואלה! NEWS, גורמים בכירים בימינה פתחו במתקפה חריפה נגד היו"ר. "איילת שקד מתעקשת להשאיר את הרשימה מאוחדת כדי לעמעם את הכישלון שלה ולהישאר יו"ר של רשימה בינונית ולא רשימונת קטנטנה של הימין החדש". זאת בהמשך להודעת ימינה על פיצול, כאשר שקד ובנט ייפרדו מפרץ וסמוטריץ' אבל ינהלו מו"מ יחד. לפי המסמך, בנט יהיה יו"ר הסיעה של הימין החדש, ואילו פרץ יהיה יו"ר הסיעה של הבית היהודי-האיחוד הלאומי.

בנט אמר אמש אחרי פרסום התוצאות כי "תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר. יש לנו מצפן ברור של שמירה על כל סנטימטר של ארץ ישראל. היינו בבחירות מקוטבות אבל היום זה היום שאחריי. לימין אין מונופול על אהבת המדינה. כולם רוצים בטובת המדינה". הוא אמר לשקד: "נלחמת כמו פייטרית, בכל הסערה הזאת לא נוותר".

שר החינוך רפי פרץ הודה לשקד על "שעשתה עבודה גדולה בשביל להביא אותנו למקום הזה", ואמר כי הוא דיבר עם ראש הממשלה. "אמרתי לו שנעשה כל מאמץ להקמת ממשלת ימין ונמשיך ללכת ביחד".

עוד בוואלה!

תוצאות המדגמים: קרב צמוד בין נתניהו לגנץ; שני הגושים לא מגיעים ל-61

לכתבה המלאה
הודעה בדבר התפלגות - הבית היהודי והימין החדש. אתר רשמי
מסמך ההתפלגות של ימינה/אתר רשמי

פרץ שלח גם "מסר מכאן לכל ידידיי בכל המפלגות: אנחנו אחרי חצי שנה שבה החברה נקרעה מבפנים. כואב לי שהמערכת הפוליטית כזו. חשוב לי להדגיש; אחים אנחנו. מחר בבוקר נצטרך חנהל מדינה ביחד".

סמוטריץ' טען כי "נקום בבוקר לתוצאה טובה יותר. תקום ממשלה ימנית בעם ישראל בתקופה הקרובה. אנחנו נהיה גורם משפיע, חזק ודומיננטי שיוביל את הממשלה הבאה".

בעקבות ההודעה על הפיצול, ח"כ יועז הנדל, מספר 9 במפלגה, אמר באולפן וואלה! NEWS כי "נפתלי בנט ואיילת שקד ראויים בממשלת אחדות אחרי שתוקם". לדברי הנדל, "מה שטוב לישראל, בלי קשר לתוצאות הבחירות, זה ממשלת אחדות לאומית רחבה. אם בנט ושקד יתחברו לקווי היסוד, הם מוזמנים".

מתוצאות המדגמים בשלושת ערוצי הטלוויזיה עולה כי הימינה בראשות שקד זוכה ל-6-8 מנדטים. בשלב זה מסתמן כי נתניהו לא מצליח להגיע ל-61 מנדטים לגוש הימין. על פי המדגמים, גוש הימין-חרדים זוכה ל-53-57 מנדטים, ומנגד גוש השמאל-מרכז מגיע ל-54-59 מנדטים.

(עדכון ראשון: 23:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully