וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לאחר המדגמים: אכנס את הסיעות אחרי קבלת תמונת המצב המדויקת

17.9.2019 / 22:45

נשיא המדינה הודיע כי יזמין את המפלגות בתיאום לאחר שישמע את עמדותיהן ובתיאום עם יו"ר ועדת הבחירות. "מול עיניו של הנשיא יעמוד הצורך לכונן ממשלה בישראל מהר ככל הניתן ולממש את רצון העם, לצד הצורך להימנע מבחירות שלישיות", נמסר מבית הנשיא

צילום: חדשות 12, 13 ותאגיד כאן 11

לאחר פרסום המדגמים, נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע הערב (שלישי) כי יכנס את הסיעות לסבב התייעצויות אחרי שיקבל את תמונת המצב המדויקת ביותר ובהקדם האפשרי. הנשיא יעשה זאת בתיאום מלא עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, ולאחר שישמע את עמדתן של כל הסיעות וישקול את כלל השיקולים העומדים על הפרק.

מדוברות בית הנשיא נמסר כי "מול עיניו של הנשיא יעמוד הצורך לכונן ממשלה בישראל מהר ככל הניתן ולממש את רצון העם, כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות, לצד הצורך להימנע מבחירות שלישיות. בהתאם, יטיל הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה לאחר התייעצות ושיח עם נציגי הסיעות וראשי המפלגות הרלוונטיים".

הצבעתו של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בבית הספר "יפה נוף", רחוב התומר 5, שכונת בית הכרם, ירושלים, 17 בספטמבר 2019. טל אנגלנדר
ריבלין בקלפי, היום/טל אנגלנדר

מהמדגמים שפורסמו הערב בשלושת ערוצי הטלוויזיה עולה כי כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר, שזוכה ל-32-34 מנדטים, בעוד הליכוד עם 31-33 מנדטים. בשלב זה מסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מצליח להגיע ל-61 מנדטים לגוש הימין. על פי המדגמים, גוש הימין-חרדים זוכה ל-54-57 מנדטים, ומנגד גוש השמאל-מרכז מגיע ל-54-58 מנדטים.

כמו כן, מהמדגמים עולה כי הרשימה המשותפת היא הרשימה השלישית בגודלה עם 11-13 מנדטים. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 8-10 מנדטים. למרות הסקרים האחרונים, עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה, ואילו העבודה-גשר עוברת עם 5-6 מנדטים.

עוד בוואלה!

תוצאות המדגמים: קרב צמוד בין נתניהו לגנץ; שני הגושים לא מגיעים ל-61

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully