וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עתירת הליכוד: מלצר הורה לבטל את אירוע הסיום של כחול לבן

16.9.2019 / 20:54

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קיבל את עתירת מפלגת השלטון וקבע כי הכנס בכפר אחים מהווה הפרה של חוק הבחירות. זאת מאחר והאירוע מתקיים אחרי השעה 19:00, שאחריה חל איסור על תעמולת בחירות ע"י אסיפות. כחול לבן: האירוע מתקיים בפני סביבתו של גנץ וסגור לסיקור תקשורתי

צילום: אבי כהן

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר הורה הערב (שני) לכחול לבן לא לקיים את אירוע סיום הקמפיין בכפר אחים. זאת בעקבות עתירה שהוגשה לוועדת הבחירות על ידי הליכוד. מלצר הבהיר כי קיום האירוע מפר את חוק הבחירות לכנסת, לפיו, "משעה 19:00 ביום שלפני הבחירות ובכל יום הבחירות לא תהיה תעמולת בחירות על ידי אסיפות, תהלוכות, רמקולים או שידורים ברדיו ובטלוויזיה".

לאחר הגשת עתירת הליכוד, בכחול לבן הבהירו כי האירוע יהיה סגור לתקשורת. מהמפלגה נמסר כי "הכינוס, אשר מתקיים בפני חברי ילדותו ובני משפחתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מהווה אירוע סיום לחודשים האחרונים, בו גנץ נפגש עם אלו שעודדו אותו לצאת לדרך. ולכן, האירוע סגור לסיקור תקשורתי".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ בכנס פעילים בתל אביב 15 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"הכינוס מתקיים בפני חברי ילדותו ובני משפחתו". גנץ, אמש/ראובן קסטרו

בתוך כך, מלצר אסר גם על בתי עסק להעניק הנחות למי שיציג תמונה שלו מצביע. הסיבה היא שעל פי החוק, אסור להציע הטבה תמורת הצבעה או הימנעות מהצבעה עבור מפלגה מסוימת, או עבור הצבעה או אי הצבעה בכלל. מאותה סיבה פסק מלצר מוקדם יותר כי עיריות תל אביב, שהם וראשון לציון לא יוכלו לתת הטבות לתושבים שיצביעו.

עוד בוואלה!

משוואת הנפט שאיראן מנסה לצייר דוחפת את טראמפ אל הקו האדום שלו

לכתבה המלאה
השופט חנן מלצר, דיון בקשה למנוע את השתתפותם של עוצמה יהודית בבחירות לכנסת ה - 22, כנסת, ירושלים , 14 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
אסר על הענקת הנחות למצביעים. מלצר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully