וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ השווה את עצמו למשה רבנו - וספג ביקורת: "מיותר ופוגעני"

15.9.2019 / 15:17

בדבריו באולפן וואלה! NEWS נשאל יו"ר כחול לבן על שגיאותיו בריאיונות, והשיב כי "משה רבינו היה מגמגם, אבל מנהיג גדול". בתגובה, ח"כים ביהדות התורה תקפו אותו. סגן השר ליצמן: "של נעליך לפני שתפתח פיך". ח"כ אייכלר: משה הלך עם אהרון, גנץ הלך עם בלעם לקלל את ישראל

צילום סטילס: ראאבן קסטר, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: נועה לוי

ביהדות התורה תקפו היום (ראשון) את יו"ר כחול לבן בני גנץ על דבריו בריאיון באולפן וואלה! NEWS, שבהם השווה את עצמו למשה רבינו. גנץ, שנשאל האם שגיאותיו בריאיונות עושים נזק לקמפיין, השיב כי "הקמפיין שלי הוא בסך הכול אמצעי להגיע לעמדת השלטון כדי לשרת את מדינת ישראל. אני מעדיף ראש ממשלה שחושב על טובתו של העם, מסתכל בגובה העיניים אל האנשים, גם אם הוא שנייה שוגה". לאחר מכן הוסיף: "שנינו יודעים שמשה רבנו היה מגמגם והיה צריך שאהרון יידבר את דברו, אבל היה מנהיג גדול, נכון? לא ידע לדבר משהו. נגיע לשם".

בתגובה, יו"ר יהדות התורה וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "הזדעזעתי לשמוע על הדימוי המיותר והפוגעני שעשה בני גנץ בינו למשה רבינו כביכול. מר גנץ, של נעליך לפני שתפתח פיך על קדשי האומה. אחרי שהצטרפת למקהלת ההסתה והכרזת על רצונך להקמת ממשלה חילונית ללא חרדים, אך טבעי שאתה הולך ומידרדר".

בני גנץ בריאיון לוואלה! NEWS, ב-15 לספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"משה רבינו היה מגמגם, אבל מנהיג גדול". גנץ/ראובן קסטרו

ח"כ ישראל אייכלר על גנץ יצא אף הוא נגד דבריו של גנץ, ואמר כי "משה רבינו הלך עם אהרן הכהן המברך את ישראל באהבה. ולהבדיל, גנץ הלך עם בלעם לקלל את ישראל בשנאת עולם".

בנוסף לדברים אלה, גנץ התייחס בריאיון לסיסמת הבחירות של כחול לבן הקוראת ל"ממשלת אחדות חילונית", ואמר על הציבור החרדי: "אני לא מדיר אוכלוסייה שלמה. אני אומר: ממשלת רוב על בסיס הקווים הליברליים החילוניים. נפתח משא ומתן, אבל קודם כל הרוב נכנס לתוך הקערה הפוליטית". לטענתו, הוא "לא מתכוון לשרוף גשרים, אלא לבנות גשרים".

בנוגע לטענה שהוא נגרר אחרי חברו להנהגת כחול לבן ח"כ יאיר לפיד, אמר גנץ: "קבעתי את הסיסמה בהתייעצות עם החברים. אני מוביל את כחול לבן. מצאנו את הדבר המשותף - הכותרת שלנו של אחדות חילונית מבטאת בדיוק את השילוב של השניים: מצד אחד אחדות של כמה שיותר גורמים, מצד שני האופי החילוני של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully