וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ באולפן וואלה! NEWS: "לא בטוח שנתניהו יתייצב לשימוע שנקבע לו"

יומיים לבחירות, יו"ר כחול לבן מדגיש שלא ישב עם נתניהו כל עוד כתבי האישום עומדים על הפרק וכי "הדרישה לחסינות היא הלאו המוחלט שלי". הוא קורא לשותפות עם ערביי ישראל, אך אומר על הרשימה המשותפת כי הוא "לא רואה בהם שותפים פוליטיים בגלל הנושא המדיני"

צילום סטילס: ראובן קסטרו. עריכת ווידאו: נועה לוי. גרפיקה: אביחי ברוך

יו"ר כחול לבן בני גנץ אומר היום (ראשון) כי הוא איננו בטוח שראש הממשלה בנימין נתניהו יתייצב לשימוע עם כינונה הכנסת ב-3 לאוקטובר. גנץ מצהיר כי הוא לא מוכן לוותר על הדרישה מנתניהו להתפנות מתפקידו עד להגשת כתב האישום, בטענה ש"מדובר במניפולציה אחת גדולה. החוק שאומר שראש הממשלה יכול לכהן עד פסק דין חלוט נועד במקורו להבטחת יציבות שלטונית. מה שנתניהו עושה עם החוק הזה זה חוכא ואיתלולא אחת גדולה".

"אין פה עניין של יציבות שלטונית", מוסיף גנץ בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "אפשר להקים מחר ממשלה חדשה, יציבה, שתשרת את עם ישראל במשך ארבע שנים". לדבריו, בממשלה זו יהיו חברים "כולם חוץ מנתניהו שצריך מצות את הדין. אני מקווה בשבילו ובשביל כל עם ישראל שכמו שהוא אומר, 'אין כלום כי לא היה כלום', נראה לי שזה לא נוסע לכיוון הזה ולכן האופציה לא קיימת".

בני גנץ בריאיון לוואלה! NEWS, ב-15 לספטמבר 2019. ראובן קסטרו
לא בטוח שנתניהו יתייצב לשימוע ב-3 באוקטובר. גנץ בריאיון באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
על הרשימה המשותפת: "יש לנו ויכוח נוקב על הצד הלאומי-מדיני, לא אזוז מהוויכוח הזה לרגע"

הוא מוסיף כי "הדרישה הבסיסית של נתניהו היא הלאו המוחלט שלי. מה אומר נתניהו? אתם תחתמו על חסינות, אתם תחתמו על פסקת ההתגברות. בעצם אנחנו הולכים לנטרל את בג"ץ". כמו כן, גנץ שב ומדגיש כי הוא לא ישב עם נתניהו כראש הממשלה כשעומדים נגדו כתבי אישום באופק, אך ציין שאם היועץ המשפטי לממשלה יחליט שהוא חוזר בו מהכוונה להגיש את כתב האישום, "הכול פתוח מחדש".

אתם קוראים למרד בליכוד, אבל בפועל נתניהו הוא המנהיג הנבחר של מפלגה אחרת. זה יהיה דמוקרטי בעינייך שמישהו אחר מהמפלגה שלו הוא זה שתרכיבו איתו ממשלה?

"אני לא אומר להם מה לעשות. אני אני פשוט מציב את התנאים שלי, והם צריכים לבחור את דרכם שלהם. זו בדיוק דמוקרטיה. גם הם רואים, ואני יודע שהם רואים, שנתניהו מעשית הופך לסוג של נטל מנהיגותי על המפלגה, במילים עדינות".

עוד בוואלה!

נתניהו לוואלה! NEWS: "אני מסית נגד הערבים? אין לי על מה להתנצל"

לכתבה המלאה
בני גנץ בריאיון לוואלה! NEWS, ב-15 לספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"יש חשיבות לכך שהציבור בישראל יראה שיודעים לעמוד בהסכם". גנץ/ראובן קסטרו

יו"ר כחול לבן נשאל האם הוא רואה בחברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי שותפים לגיטימיים, לאור העובדה שהוא נזקק להמלצת הרשימה המשותפת על מנת לקבל את המנדט להרכבת הממשלה. "אנחנו לא הופכים אותם לשותפים פוליטיים לא לגיטימיים", משיב. "גם בתוך הרשימה המשותפת יש הרכבי מפלגות שונים, ואין דין בל"ד כדין המפלגות האחרות. בסוף, הסיעות יצטרכו לגבש את המלצתן לנשיא המדינה".

עם זאת, הוא מדגיש כי "שלב ההמלצות זה דבר אחד ושלב בחירת הממשלה זה שלב שני. לנשיא המדינה יש סמכות להטיל את המנדט על מי שהוא חושב שיש לו את הסיכוי הכי גבוה נוכח התוצאות והמפה שתיווצר".

הוא מבהיר כי יש לו חילוקי דעות עם הרשימה המשותפת, ואומר ש"יש לנו ויכוח נוקב על הצד הלאומי-מדיני, לא אזוז מהוויכוח הזה לרגע", אך מעבר לכך הוא קורא לקידום השתלבות ערביי ישראל בחברה ישראלית. "אני רואה יכולת לקדם שותפות אזרחית מלאה על מנת לשפר את מצבם של ערביי ישראל בתוך החברה הישראלית. אני לא רואה בהם שותפים פוליטיים בגלל המגבלה של הנושא המדיני ששם אנחנו לא מצליחים לגשר על הפערים".

"יש בהסכם הרוטציה פלוסים ומינוסים"

ברקע הסקרים בנוגע להנהגת כחול לבן, יו"ר כחול לבן דוחה את האפשרות לביטול הסכם הרוטציה עם יאיר לפיד, שהבהיר מבחינתו כי האפשרות איננה עומדת על השולחן. גנץ טוען ש"זאת חדשה ישנה. נושא מאוד לעוס, ברשותך. אנחנו יצרנו הסכם שאיפשר את הקמתה של כחול לבן. יש בו פלוסים ומינוסים וצריך לכבד אותו. לא הכול מושלם בחיים. בצד ההישג שנביא, יש גם חשיבות לכך שהציבור בישראל יראה שיודעים לעמוד בהסכם".

גנץ שולל את הטענה שהדרישה המתנוססת על שלטי הבחירות בשבועיים האחרונים, לממשלת אחדות חילונית, סותרת את הקו הממלכתי שאותו הציג בעבר. "אני רואה איזה סוג ממשלה נתניהו רוצה להקים - ממשלת מיעוט קיצוני שקובע עבור הרוב ויפעל לחסינות של נתניהו. אני מנסה לחדש ולהגיד: יש סוג של חידוש בחברה הישראלית - ממשלת הרוב בעבור כולם".

הוא אומר על הציבור החרדי: "אני לא מדיר אוכלוסייה שלמה. אני אומר: ממשלת רוב על בסיס הקווים הליברליים החילוניים. נפתח משא ומתן, אבל קודם כל הרוב נכנס לתוך הקערה הפוליטית". לטענתו, הוא "לא מתכוון לשרוף גשרים, אלא לבנות גשרים".

בני גנץ בריאיון לוואלה! NEWS, ב-15 לספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"בנושא המדיני אנחנו לא מצליחים לגשר על הפערים". גנץ בריאיון באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
"אני לא מדיר אוכלוסייה שלמה. לא מתכוון לשרוף גשרים, אלא לבנות גשרים"

בנוגע לטענה שהוא נגרר אחרי לפיד, אומר גנץ: "קבעתי את הסיסמה בהתייעצות עם החברים. אני מוביל את כחול לבן. מצאנו את הדבר המשותף - הכותרת שלנו של אחדות חילונית מבטאת בדיוק את השילוב של השניים: מצד אחד אחדות של כמה שיותר גורמים, מצד שני האופי החילוני של המדינה".

הקמפיין של כחול לבן היה רצוף בסערות סביב ענייניה הפנימיים של כחול לבן, החל מהמתחים ב"קוקפיט" של מנהיגי המפלגה ועד לחשד לחפרפרת וחברת החקירה שנשכרה על מנת לבדוק את ההדלפות. לדברי גנץ, "מפלגה בסופו של דבר היא גוף חזק וסיעת כחול לבן היא סיעה חזקה. אנחנו לא נסכים על כל דבר אבל אנחנו יודעים להגיע לסיכום בכל דבר". עוד אומר גנץ כי חברת החקירות "עשתה את מה שהיא יכול לעשות ובזה זה נגמר. היא מצאה את החשדות שהיו לה והמשכנו קדימה".

לפעמים שוגה בתשובות, זה לא עושה נזק לקמפיין?

"הקמפיין שלי הוא בסך הכול אמצעי להגיע לעמדת השלטון כדי לשרת את מדינת ישראל. אני מעדיף ראש ממשלה שחושב על טובתו של העם, מסתכל בגובה העיניים אל האנשים, גם אם הוא שנייה שוגה. שנינו יודעים שמשה רבנו היה מגמגם והיה צריך שאהרון יידבר את דברו, אבל היה מנהיג גדול, נכון? לא ידע לדבר משהו. נגיע לשם".

ליצמן: "דימוי מיותר ופוגעני"

יו"ר יהדות התורה וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן תקף את גנץ על דבריו בריאיון לוואלה! NEWS: "הזדעזעתי לשמוע על הדימוי המיותר והפוגעני שעשה בני גנץ בינו למשה רבינו כביכול. מר גנץ, של נעליך לפני שתפתח פיך על קדשי האומה. אחרי שהצטרפת למקהלת ההסתה והכרזת על רצונך להקמת ממשלה חילונית ללא חרדים, אך טבעי שאתה הולך ומידרדר".

ח"כ ישראל אייכלר על גנץ יצא אף הוא נגד דבריו של גנץ, ואמר כי "משה רבינו הלך עם אהרן הכהן המברך את ישראל באהבה. ולהבדיל, גנץ הלך עם בלעם לקלל את ישראל בשנאת עולם".

(עדכון ראשון: 12:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully