וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי באולפן וואלה! NEWS: "כאב לי כשרה"מ הורד מהבמה באזעקה, זה מקומם"

שר הפנים מתקומם בעקבות התקרית בה פונה נתניהו בכנס באשדוד לקול האזעקות, דוחה את הביקורת על תפקוד הממשלה בדרום אך גם לא מאמין להבטחות גנץ בנושא. חמישה ימים לבחירות, יו"ר ש"ס מביע אכזבה מהחבר לשעבר ליברמן, ומתחייב: אעשה כל מאמץ למנוע סיבוב שלישי של בחירות

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

חמישה ימים לבחירות, יו"ר ש"ס השר וחבר הקבינט אריה דרעי אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי התקרית שבה ראש הממשלה בנימין נתניהו הורד מהבמה בכנס פוליטי באשדוד בעקבות אזעקות היא מקוממת וכואבת. "אין ספק שהכבוד הלאומי שלנו (נפגע)", טען. "ברור שזה מאוד מכעיס, מאוד מקומם. כאב לי". שר הפנים אף ציין כי הכאב שחש הוא אף על פי "שכשנופל טיל וגננת הולכת עם הילדים שלה למרחב המוגן זה לא צריך להפריע לי פחות".

בנוסף, דחה דרעי את הביקורת של ראשי מפלגת כחול-לבן, בני גנץ וגבי אשכנזי, ביחס למדיניות הממשלה בדרום לאור המתיחות באזור, ואמר כי הם "מנסים לקושש מנדטים. אלה אמירות שאין מאחוריהן שום קבלה. אני שומע את הרמטכ"ל לשעבר גנץ, הוא וגבי אשכנזי ואחרים, בוא נדבר גלוי: אין פתרון קסם. אסור להשלות את האנשים. אפשר לכבוש את עזה ב-48 שעות, אפשר למוטט את חמאס אבל מה עושים אחר כך? אני מנהל את עזה, אני הולך להיות שר הפנים של עזה? אקח את זה על הכתפיים שלי? הרי אף אחד בעולם לא רוצה לקחת אותם, לא המצרים ולא הפלסטינים". דרעי, שנחשב לאחד מחברי הקבינט המוערכים והשקולים אמר כי הוא טען בפני הגורמים הרלוונטיים כי צריך "איפוק. לאט לאט. נדע לתת את המכה שצריך. לא להתלהם ולא לעשות דברים".

יו"ר ש"ס אריה דרעי בראיון לאולפן החדשות של וואלה, 11 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"כשנופל טיל וגננת הולכת עם הילדים שלה למרחב המוגן זה לא צריך להפריע לי פחות"/ראובן קסטרו

חוק המצלמות שהובא להצבעה במליאת הכנסת, ונפל כי לא הושג לו רוב, נחתם גם על ידי דרעי בשבתו כשר הפנים. יו"ר ש"ס, שלא נכח בהצבעה, עדיין מביע תמיכה בחוק השנוי המחלוקת. "למה האופוזיציה: גנץ, ליברמן, עודה וטיבי מתנגדים לזה? מה הבעיה? יש דבר יותר אמיתי מלתת שקיפות במערכת הבחירות?", תהה דרעי. כשנשאל האם כוונתו לכך שהם מעוניינים לזייף את הבחירות, השיב כי "הם יודעים את האמת, שאם יהיה פיקוח חזק, יש סיכוי סביר מאוד שהגוש הזה (מרכז-שמאל) לא יביא 61 מנדטים". לטענת דרעי, הוא נעדר מהצבעה בגלל "אי הבנה בשעות" והוסיף כי "לא נשארתי מרותק למקום בגלל שנדרש רוב של 61, ולא היה 61 אבל כל חברי הסיעה היו שם".

דרעי הצהיר בריאיון כי יעשה כל מאמץ למנוע סיבוב שלישי בבחירות והתייחס גם לקמפיין "שתיית המנדטים" של נתניהו. בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה לעוקביו בפייסבוק כי "אין דבר כזה" להצביע לש"ס ולקבל את נתניהו, כפי שמדגישה ש"ס בקמפיין הבחירות שלה, אלא יש להצביע לליכוד. "אם הוא היה מתייעץ איתי, ודאי שהייתי אומר לו להימנע מאמירה כזו", אמר דרעי. "את התסכול אני מוציא על להביא עוד ועוד קולות. אבל ש"ס הוכיחה שהיא הגב שלו בתוך הליכוד ואני חושב שהוא יודע את האמת".

עוד בוואלה!

דרעי: "נתניהו ייכנע לסחטנות של ליברמן ויקים ממשלה נקיה מיהדות"

לכתבה המלאה

"קשה לי להאמין שלפיד יקבל הזדמנות שנייה"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן היה אחד הפוליטיקאים הקרובים ביותר לדרעי. השניים ניהלו חברות אישית ופוליטית במשך למעלה מ-30 שנה, אך בחודשים האחרונים דרעי לא מחליף עמו מילה. "אני באמת פגוע מאוד מאוד", הסביר. "30 שנה של חברות, ידידות, אפילו משפחות. לעשות כזה דבר של הסתה? תראו את גנץ, האדם המתון שעד עכשיו לא השאיר חנות של טשולנט בבני ברק שהוא לא טעם שם ופתאום הפך גם הוא לממשלה חילונית. ליברמן עשה כאן שסע גדול מאוד בציבור, ועל זה קשה לסלוח".

דרעי טען כי כוונתו של ליברמן היא "להפיל את נתניהו. עובדה שהוא לא נתן לו להרכיב ממשלה". עם זאת, באשר לאפשרות שליברמן יישב בממשלה ימנית אמר יו"ר ש"ס כי "אצלו הכול יכול להיות, אני לא פוסל שום דבר. האמנתי שהוא יחתום על הסכם עודפים עם כחול לבן? שהוא יצביע יחיד עם עודה? אם אנחנו נרכיב ממשלה של 61 מנדטים, לא נפציר בו לבוא, ואם הוא ירצה לבוא, הוא יצטרך לעבוד קשה מאוד". על מערכת היחסים האישית בינו לליברמן הוא הצהיר: "זהו. למדתי את הלקח, נגמר הסיפור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתפנה מכנס באשדוד בעקבות התראת צבע אדום, 10 ספטמבר 2019. צילום מסך
נתניהו מורד מהבמה בשל אזעקה, השבוע/צילום מסך

דרעי פגוע מאוד מליברמן, אך לעומת דבריו על יו"ר ישראל ביתנו, בנוגע ליאיר לפיד הוא נשמע תקיף יותר. "קשה לי להאמין שלפיד יקבל הזדמנות שניה", אמר, "זה כנראה מסורת או מורשת וחינוך שהוא קיבל מהבית. הוא הוכיח במעשים וקשה מאוד לשכוח. מילא אם הוא היה אומר 'טעיתי' או שהיה חוזר בו אבל הוא ממשיך, כל הזמן. לא נשב איתו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי בראיון לאולפן החדשות של וואלה, 11 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"אפשר למוטט את חמאס, אבל מה עושים אחר כך?". דרעי באולפן/ראובן קסטרו
יו"ר ש"ס אריה דרעי בראיון לאולפן החדשות של וואלה, 11 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"ש"ס הוכיחה שהיא הגב של נתניהו בתוך הליכוד"/ראובן קסטרו

ש"ס קיימה השבוע את כנס הבחירות המרכזי שלה במטרה לחזק את בסיס המצביעים החרדים, זאת לאחר שבשבוע האחרון שמה המפלגה דגש על ציבור המצביעים המסורתיים באמצעות הבלטת דמותו של הרב עובדיה יוסף וקליפים עם ניגוני סליחות יחד עם זמרים חרדים, דתיים ומסורתיים.

כמו בבחירות הקודמות, המפלגה הדגישה את דבר תמיכתה הנחרצת בראש הממשלה, דבר שגרם לנתניהו להפנות את קמפיין שתיית המנדטים גם לש"ס, אף שעד היום נמנע מכך. במפלגה מעוניינים לשחזר את ההצלחה מהבחירות הקודמות, אז זכתה לשמונת מנדטים, ואף אולי להגיע לתוצאה דו-ספרתית.

בתגובה לדברים, מכחול לבן נמסר: "דרעי, בכירי הליכוד שאתה מנהל איתם מו"מ ליום שאחרי נתניהו לא שקופים. גם אתה יודע שתם עידן נתניהו. בבחירות הקרובות יש שתי אפשרויות - ממשלת קיצוניות וחסינות בראשות נתניהו או ממשלת אחדות חילונית בראשות כחול לבן שתשרת את אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully