וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום בלי הגולן? הלוגו הבעייתי של "משחק השלום"

10.9.2019 / 10:58

במסיבת העיתונאים לקראת "משחק השלום" שיתקיים באוקטובר בחיפה התנוסס לוגו עם מפת ישראל ללא הגולן. השרה רגב: "ראוי שהגולן יופיע בפרסומים". יח"צ ההפקה: "מחפשים סיפורים היכן שאין. שאלת המפה כלל לא עלתה בהקשר של הלוגו"

לוגו משחק השלום. אתר רשמי
הלוגו המקורי של "משחק השלום"/אתר רשמי

בחיפה נערכים למכירת הכרטיסים שתחל היום (שלישי) ל"משחק השלום" העתיד להתקיים בעיר בסוף החודש הבא, יזמה משותפת של עיריית חיפה, החברה הכלכלית של עיריית חיפה וחברת יזמות הספורט MTR7. האירוע המרכזי, המשחק הבינלאומי בין כוכבי העבר של נבחרת ברזיל לבין כוכבי העבר הישראליים, יערך באצטדיון בחיפה ב-29 באוקטובר.

על פי עיריית חיפה, המשחק צפוי למשוך רבבות צופים מרחבי העולם וישודר ככל הנראה באחד מערוצי הטלוויזיה הגדולים בדרום אמריקה בנוסף לישראל. לפי חלקה בהסכם, עיריית חיפה פועלת להזמנת תיירים "שיבואו לצפות במשחק, להישאר ללון במלונות וליהנות משפע המסחר, המסעדות, הבארים ובתי הקפה שיש לחיפה להציע".

אלא שמה שמשך את העין במסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול היה פרט קטן שאינו קשור למה שיתחולל על כר הדשא. השילוט וחומרי השיווק שנעשה בהם שימוש כללו מפה של מדינת ישראל - ללא רמת הגולן. חדי מבט הבחינו כי נדחק הצידה האינטרס הלאומי - ברמת הגולן. לוגו אירוע "משחק השלום" שפיאר את השלטים וחומרי שיווק שחולקו הינו בצורת מגן המכיל כדור רגל מאויר במרכזו, לצדו מפת ברזיל מימין ומפת מדינת ישראל משמאל, ממנה כאמור רמת הגולן נשמטה. הלוגו הופיע על שילוט ההכוונה למסיבת העיתונאים, לצד שמו של כל אחד ממשתתפי מסיבת העיתונאים על הבמה ועל גבי דף רשימת השחקנים הצפויים.

לוגו משחק השלום. אתר רשמי
היח"צ: "הלוגו הוחלף עוד בטרם הפנייה בשל העדפה אסתטית בלבד". הלוגו החדש/אתר רשמי

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה לוואלה! NEWS: "אנו מברכים על היוזמה הפרטית לקיים משחק בין שחקנים ותיקים מברזיל וישראל חלקם מוכרים וידועים. עם זאת, על אף העובדה שזו הפקה פרטית ללא כל מעורבות של משרד התרבות והספורט או סיוע ציבורי אחר, ראוי לתקן את הלוגו הרשמי של האירוע. הגולן הוא חלק בלתי נפרד מישראל וכך ראוי ונכון שיופיע בפרסומים השונים".

"אני לא מכיר ולא שותף ללוגו האירוע שמקודם על ידי חברת ההפקה", מבהיר אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית של חיפה שנשא דברים במסיבת העיתונאים, "היא זו שיוזמת את המשחק ומביאה את השחקנים המשתתפים, מוכרת את הכרטיסים וכיו"ב". ביחסי הציבור של החברה הכלכלית הסבירו: "מדובר במשחק השלום - עם מסרים של דו קיום בעיר שמקיימת דו קיום. החברה הכלכלית חתמה מול חברת ההפקה של משחק השלום, MTR7, על החוזה לקיום האירוע באצטדיון סמי עופר בעיר. החברה הכלכלית מלווה את הנושא מול חברת ההפקה ומנהלת את המשחק מטעם העיר".

מיחסי הציבור של הפקת האירוע נמסר: "שמחים שמשחק השלום מעורר עניין גם בקרב הכתבים המחפשים סיפורים היכן שאין. שאלת המפה והגולן כלל לא עלתה בהקשר הלוגו, שאגב הוחלף עוד בטרם פנייתכם ללוגו אחר בשל העדפה אסתטית בלבד. כל פרשנות אחרת הינה מוטית וחוטאת לאמת. נשמח להזמין את הכתב החרוץ לסקר את הביקורים המתוכננים לאגדות הכדורגל מברזיל שיגיעו לרמת הגולן, חיפה, ירושלים, תל אביב ונצרת ולסיורים המתוקשרים שלהם במקומות הקדושים לכל הדתות שיתרמו להעברת מסר השלום והאחווה מכל פינה בישראל לעולם כולו".

מעיריית חיפה לא התקבלה התייחסות.

  • עוד באותו נושא:
  • רמת הגולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully