וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק המצלמות נפל בוועדה; לא יעלה היום להצבעה במליאה

9.9.2019 / 15:12

הצעת החוק לא זכתה לאישור הנחוץ כדי שניתן יהיה לקדמה בהליך מזורז, אולם בליכוד החליטו בכל זאת להניח אותה על שולחן הכנסת. בתוך כך, יו"ר ועדת הבחירות דן עם ח"כ ביטן על מתווה, לפיו יופעל מערך של 3,000 מפקחים שיצוידו במצלמות גוף באישור הוועדה

צילום: ערוץ הכנסת

חוק המצלמות השנוי במחלוקת, שנועד לאפשר למשקיפים המזוהים פוליטית לצלם מצביעים בקלפיות, נפל בוועדה המסדרת בתום דיון סוער, לאחר שההצבעה עליו הסתיימה בשוויון 12. ההצבעה בוועדה הייתה על אישור למתן פטור מחובת הנחה, אותו היו אמורים חברי הכנסת לאשר ברוב קולות כדי לקדם את החוק בהליך מזורז לאישור במליאה. לאור התנגדותה של נציגת ישראל ביתנו יוליה מילנובסקי והיעדרותו של ח"כ רועי פולקמן - החוק נפל.

עם זאת, הצעת החוק הונחה בכל זאת על שולחן הכנסת הצעת חוק המצלמות. משמעות הדבר היא שהדיון במליאת הכנסת לקריאה ראשונה יתאפשר לכל המוקדם ביום רביעי הקרוב. גם אם בליכוד יחליטו לקדם את החוק ביום רביעי, עדיין לא צפוי לה רוב, לאור התנגדות ישראל ביתנו.

במקביל, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר נועד עם ח"כ דוד ביטן מהליכוד וח"כ משה ארבל מש"ס, במטרה להגיע להסכמות סביב המצלמות בקלפיות ביום הבחירות. ביטן, ככל הנראה בהסכמת ראש הממשלה בנימין נתניהו, צפוי לדון על מתווה שהציעה הוועדה כבר בתחילת השבוע לפיו יופעל מערך של 3,000 מפקחי טוהר בחירות שיצוידו במצלמות גוף, ויורשו להפעילן באישור הוועדה לתיעוד מקרים של חשש לפגיעה בטוהר הבחירות - ולדרוש מספר פקחים רב יותר. ההסכמה הצפויה של ביטן באה לאחר שבליכוד הבינו הבוקר כי לא יהיה להם רוב לחוק המצלמות שביקשו לקדם במליאת הכנסת. עם נפילת החוק בוועדה, בליכוד ימשיכו בניסיונות להגיע לסיכום עם השופט מלצר.

דיון בכנסת בנושא חוק המצלמות. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת,
דיון סוער/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בהצעת החוק שמקדמת הליכוד תמכו סיעת הימין המאוחד והסיעות החרדיות, בעוד שאר הסיעות הביעו התנגדות אליה. תומכי המחנה הדמוקרטי הפגינו הבוקר מול משכן הכנסת במחאה על החוק.

"היום חשפנו את תרגיל ההונאה של נתניהו. במקום לעסוק בירי על הדרום, נתניהו רצה שנעסוק בקונספירציות. במקום שנעסוק במערכת הבריאות והחינוך - הוא רצה שנעסוק בשקרים", אמר יו"ר כחול-לבן, בני גנץ, לאחר שהחוק לא צלח את הוועדה. "בימים הקרובים נתניהו ימשיך בספינים שלו - הוא ינסה לשבש את יום הבחירות, לערער על תוצאות הבחירות והוא עלול להחזיר את החוק הזה. אנחנו לא נאפשר לו". חברו למפלגה, ח"כ יאיר לפיד, כינה את נתניהו "לוזר סדרתי שכולם סוחטים אותו".

בליכוד קיוו לקדם את ההליך בחקיקה מהירה ולאשרו בשלוש קריאות עד ליום רביעי בלילה, פחות משבוע ימים קודם הבחירות וחרף התנגדות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר. עם אישור ההצעה במליאה, בכנסת היו אמורים להצביע על הקמת ועדה מיוחדת בכנסת למטרת קידום החוק, שגם בראשה יעמוד זוהר.

ח"כ זוהר אמר לוואלה! NEWS כי אם תאושר ההצעה בקריאה ראשונה, מחר תקיים הוועדה המיוחדת לקידום החוק דיונים מרתוניים מהבוקר ועד הלילה כדי להכינו לקריאה שניה ושלישית ביום רביעי, אז יאושר בשלוש קריאות. זוהר, שהתארח באולפן הנייד של מירי רגב, חשף כי בליכוד שוקלים להוסיף בין הקריאה השנייה והשלישית לחוק המצלמות את חובת ההצבעה בבחירות, לפיה מי שלא יצביע לא ייהנה מתשלום עבור יום חופש - יוזמה אשר העלה לראשונה יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

עוד בוואלה!

ליברמן הודיע: ישראל ביתנו תתנגד להצעת חוק המצלמות בקלפיות

לכתבה המלאה
דיון בקשה למנוע את השתתפותם של עוצמה יהודית בבחירות לכנסת ה - 22, כנסת, ירושלים , 14 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
דנים על הסכמות. ביטן ומלצר/ראובן קסטרו

ליברמן אמר היום כי "חוק המצלמות של נתניהו הוא חוק גניבת הבחירות". בישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן כי "הכול מסך עשן לכניעה לטרור בדרום על מנת להסיט את הדיון מכל נושא דת ומדינה והכניעה של נתנייהו לחרדים ומשיחיים. הוא לא מדבר על המצלמת במגזר החרדי. נדרוש מיו"ר סיעת הליכוד שיתמוך בהסתייגות 'ישראל ביתנו' לפיה כל המצלמות יוצבו על ידי נציגי ועדת הבחירות ובמקומות שבהם ימליץ מלצר", הוסיף ליברמן, "מטרת חוק המצלמות היא להפריע למהלך הבחירות. אנחנו בעד פיקוח על הבחירות, נתניהו בעד גניבת הבחירות. לא ייתכן שהפיקוח על הבחירות ינוהל בידי מיליציה פרטית של נתניהו".

(עדכון ראשון: 11:35)

עיקרי תזכיר חוק המצלמות. עיבוד תמונה
עיקרי תזכיר חוק המצלמות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully