וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד באולפן וואלה! NEWS: חוק המצלמות זה קמפיין של הליכוד

יו"ר ימינה הצהירה שחוק המצלמות שאושר בממשלה הוא קמפיין של מפלגת השלטון ואולם תומכת בהצבתן בקלפיות כדי למנוע זיופים. היא הבהירה כי מפלגתה תנהל יחד את המו"מ וכי "אם לא נהיה חזקים - רה"מ יקים קואליציה עם פרץ וגנץ". על בן גביר: "הוא מפיל את גוש הימין"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: אביב ארגז

יו"ר ימינה איילת שקד הצהירה היום (ראשון) באולפן וואלה! NEWS כי חוק המצלמות שאושר בישיבת הממשלה הוא חלק מ"קמפיין הליכוד". שקד תמכה בהצבת מצלמות בקלפיות כדי למנוע זיופים, ואמרה כי "זה דבר חשוב וטוב תעשה ועדת הבחירות אם תציב בעצמה את המצלמות, הבנתי שיו"ר הוועדה השופט מלצר רוצה להציב 3,000 פקחים עם מצלמות וזה טוב אבל כל הסיפור של החקיקה זה קמפיין של הליכוד".

שקד נשאלה על ההתנגדות של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט למהלך, וטענה כי הוא לא אמר "שזה לא חוקי" אלא "שזה בלתי אפשרי בעצם ליישם את החוק ולא צריך להעביר אותו בחופזה". לטענתה, "היו זיופים בבחירות, הרי אנחנו עברנו על הפרוטוקולים של הקלפיות, היו הרבה זיופים, גם בקלפיות במגזר הערבי וגם במגזר החרדי, הדרך לעצור את זה היא המצלמות ואם החוק לא יעבור עכשיו, אז טוב לקדם אותו אחרי הבחירות".

איילת שקד בראיון אולפן חדשות וואלה! בחירות מועד ב', 8 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"סיפור החקיקה - קמפיין של הליכוד". שקד/ראובן קסטרו

שבוע וחצי לפני הבחירות, אחד החששות הגדולים של גוש הימין הוא שעוצמה יהודית לא תעבור את אחוז החסימה, ושניים עד שלושה מנדטים ייזרקו לפח. "לצערי איתמר בן גביר לא הסכים להתפשר בשביל האחדות", אמרה שקד. "הוא מפיל את גוש הימין, הריצה שלו חסרת אחריות כי אין סיכוי בעולם שהם יעברו את אחוז החסימה". בניגוד לדבריו של בן גביר, שקד הכחישה כי נפתלי בנט יתנגד לשילובם ברשימה.

בניסיון לבלום את קמפיין שתיית המנדטים של נתניהו, שקד הצהירה בריאיון כי "אם ימינה לא תהיה גדולה וחזקה, אנחנו לא נהיה חלק מהממשלה. יש פרסומים שהוא כבר החל בשיחות עם העבודה ועמיר פרץ וגם גנץ ירצה לזחול לממשלה אחרי פרסום תוכנית המאה של טראמפ. מי שהוא ימין ומצביע ימין, האופיציה היחידה היא ימינה כי רק אנחנו נמשוך את הממשלה ימינה". שקד אף התייחסה לאפשרות כי נתניהו ינסה לעשות הפרד ומשול, ולהשאיר אותה ואת בנט מחוץ לממשלה בעוד שהשרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' יוכנסו. "אין דבר כזה", אמרה. "אנחנו ביחד ומנהלים את המו"מ ביחד ולא יקרה דבר כזה. אם לא נהיה גדולים וחזקים, ראש הממשלה יקים קואליציה עם פרץ וגנץ".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת 27 במאי 2019. ראובן קסטרו
"אם לא נהיה גדולים, ראש הממשלה יקים קואליציה עם פרץ וגנץ". נתניהו/ראובן קסטרו

שקד אף חזרה על הצהרתה שמפלגת ימינה תמליץ רק על נתניהו לראשות הממשלה הבאה, וטענה כי הטענה של נתניהו כי מה שחשוב זה המפלגה הגדולה ביותר היא בלוף. לדבריה, "צריך להפסיק את הבלוף הזה של המפלגה הגדולה, נתניהו לקח את הבחירות הקודמות עם המפלגה הגדולה ולא היה לו גוש, עוד מנדט אחד אלינו והייתה ממשלת ימין. ב-2009, לבני ניצחה, הייתה לה את המפלגה הגדולה ביותר ונתניהו קיבל את הזכות להרכיב את הממשלה".

"החיים דינמיים בפוליטיקה"

אחרי שניסתה ערב הבחירות הקודמות להשתלב בליכוד ונבלמה על ידי נתניהו ובני משפחתו שפעלו מאחורי הקלעים נגד שיריונה, שקד אמרה כי "היא לא מתכוונת להתייחס לזה", ולא שוללת אפשרות כי בעתיד תשתלב בליכוד. "בשנים הקרובות אני מובילה את הימין האידיאולוגי ואת ימינה. בפוליטיקה זה מאוד קשה לצפות את העתיד. יום אחד הייתי שרת משפטים, יום אחר לא עברתי את אחוז החסימה. הייתי עם רגל באזרחות, פתאום אני בראש מפלגה גדולה. החיים הם מאוד דינמיים בפוליטיקה".

איילת שקד בראיון אולפן חדשות וואלה! בחירות מועד ב', 8 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"לא רואה תרחיש לפיו יושבים עם גנץ". שקד באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

על היום שאחרי הבחירות, אמרה שקד, כי היא "לא רואה תרחיש שהחרדים או ימינה תשב עם גנץ". לטענתה, "המשחק הוא מי יישב עם נתניהו". שקד התייחסה למצב הביטחוני המתוח בדרום, ועל כך שנתניהו עסוק במצלמות או בגיא פלג, "כל אחד מנהל את הקמפיין שלו, אנחנו המפלגה שנמצאת הכי הרבה בדרום. בנט הפוליטיקאי היחיד שישן שם מידי פעם. מנסים לדאוג במה שאפשר. אנחנו היום לא בקבינט אבל כשאנחנו שם, אנחנו בהחלט דוחפים את ישראל לפתור אחת ולתמיד את הסיפור שם".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי שקד: "איילת אל תדאגי ראש הממשלה יקים קואליציה גם עם בל"ד אם זה יסדר לו חסינות, בקואלייצית החסינות שלו יהיה מקום גם בשבילך. הדרך היחידה להבטיח את החלפת השלטון והקמת ממשלת אחדות חילונית רחבה שתשרת את כל חלקי העם היא להצביע עבור כחול לבן".

יו"ר רשימת עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר כי "לימינה אין שום קמפיין מהותי ואידאולוגי - מיליוני שקלים מושקעים נטו במלחמה בעוצמה יהודית וקריאה לציבור לא להצביע לנו. איילת שקד וכל חברי ימינה יודעים היטב שעל פי כל הסקרים, עוצמה יהודית מתייצבת על אחוז החסימה, כאשר רק מעבר של עוצמה יהודית את אחוז החסימה יציל את ממשלת הימין. למרות זאת, בימינה בוחרים לירות בנגמ"ש ללא הפסקה וללא אחריות, ומנסים לפגוע בעוצמה יהודית. אם בגלל המתקפות של 'ימינה' עוצמה יהודית לא תעבור את אחוז החסימה - ממשלת השמאל שתקום תהיה רשומה על שמה של איילת שקד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully