וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חב"ד נגד עוצמה יהודית: "אין להצביע למפלגות שספק אם יעברו את אחוז החסימה"

5.9.2019 / 22:37

רבנים בכירים בחסידות פרסמו הוראה חריגה במסגרתה רמזו שלא להצביע לעוצמה יהודית בבחירות הקרובות. המרוויחות העיקריות מהקביעה הנחרצת הן מפלגות ימינה ויהדות התורה

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

רבנים בכירים בחב"ד פרסמו הערב (חמישי) הוראה חריגה לפיה אין להצביע בבחירות לכנסת ה-22 למפלגה ש"ספק אם תעבור את אחוז החסימה". בכך רומזים הרבנים לא להצביע לעוצמה-יהודית בבחירות הקרובות, ועבור המפלגה מדובר במכה קשה לאור כך שרבים ממצביעה מזוהים עם חב"ד.

הרבנים שנמנעים לרוב מהתערבות פומבית בבחירות לכנסת, נמנעו מלהזכיר את עוצמה יהודית ברשימה, אך גורמים בחב"ד ציינו כי כוונתם המפורשת היא בעיקר למפלגה זו. במכתב ציינו הרבנים שעומדים בראש בית דין רבני חב"ד בישראל את דעתו של הרבי מחב"ד המנוח לפיה "חובה להשתתף בבחירות ולהצביע בעד הרשימה היותר חרדית שתדאג לשלימות התורה, לשלימות העם ולשלימות הארץ".

דיון בקשה למנוע את השתתפותם של עוצמה יהודית בבחירות לכנסת ה - 22, כנסת, ירושלים , 14 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"לא להצביע למפלגות שספק אם יעברו את אחוז החסימה". איתמר בן גביר/ראובן קסטרו

הרבנים קבעו כי "אין להצביע עבור רשימה אשר יש ספק אם תעבור את אחוז החסימה" והוסיפו שהצבעה כזו משמעותה "הענקת קולות לרשימת המתנגדים על השם ותורתו".

המרוויחות העיקריות מהקביעה הנחרצת הן מפלגות ימינה ויהדות התורה. ההערכה היא כי חלק מזערי ממצביעי חב"ד שתכננו לתמוך בעוצמה יהודית, יעשו זאת חרף עמדתם של הרבנים. ושאר המצביעים, רוב חסידי חב"ד יתחלקו בין מפלגת יהדות התורה לאור היותה מפלגה חרדית יותר ולמפלגת ימינה בראשות איילת שקד לאור עמדתה הנחרצת נגד מסירת שטחים. נציגי שתי המפלגות, בהם סגן השר מאיר פרוש מיהדות התורה ויו"ר ימינה איילת שקד פעלו כדי שמכתב זה יפורסם קודם הבחירות.

עוד בוואלה!

"אם ישראל תימחק זה יהיה בגללך": עדות מרים אדלסון נגד שרה נתניהו

לכתבה המלאה
מכתב בית הדין הרבני של חב"ד - 5 ספטמבר 2019. עיבוד תמונה
מכתב בית הדין הרבני של חב"ד - 5 ספטמבר 2019/עיבוד תמונה

הוראת הרבנים בחב"ד באה הערב ברקע התחזקות משמעותית של מפלגת עוצמה יהודית בסקרים. למרות זאת, בליכוד החליטו אתמול לתקוף בחריפות את המפלגה ולהאשים את ראשיה, בהם עו"ד איתמר בן גביר, בסיכון של כל שלטון הימין לאור העובדה כי בריצתה היא "שורפת שתיים וחצי מנדטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully