וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרוש/ה שותפ/ה": קמפיין המודעות של הרשימה המשותפת בציבור היהודי

6.9.2019 / 9:35

לאחר סקרים שניבאו כי לרשימה יש פוטנציאל בלתי ממומש בקרב יהודים, פעילי המפלגה פתחו במהלך הקורא לשיתוף פעולה חוצה מגזרים. אלפי תושבים קיבלו מודעה ובה התכונות הנדרשות מהשותפים: "מתגדים לכיבוש" ו"נלחמים בחוק הלאום". עודה: "בלי האזרחים הדמוקרטים לא יהיה שינוי"

צילום: ניב אהרונסון

אלפים מתושבי תל אביב-יפו, ירושלים וחיפה, שיצאו הבוקר (שישי) מבתיהם יימצאו מודעה סמוך לתיבות הדואר שלהם ועליה הכיתוב "דרוש/ה שותפ/ה". לא מדובר בדייר חדש הצפוי בבניין. מאחורי המהלך עומדים פעילים ערבים ויהודים של הרשימה המשותפת, הקוראים לשיתוף פעולה חוצה מגזרים.

קמפיין המודעות יצא לדרך בעקבות החלטה אסטרטגית של הרשימה המשותפת לפנות "בכוח מוגבר" לציבור היהודי, וזאת לאחר סקרים שניבאו כי לרשימה יש פוטנציאל בלתי ממומש בקרב מצביעים יהודים.

לפני שבועיים השיקה הרשימה המשותפת את הקמפיין שלה למגזר היהודי, באירוע שקיימה בתל אביב, בו נחשפה סיסמת הבחירות בעברית: "מאבק משותף". הסיסמה נבחרה מאחר ובמפלגה טוענים כי "בתקופה זו של מאבק קשה נגד הימין, נדרשת שותפות אמיצה בין אלו החפצים בשוויון אזרחי ולאומי, בצדק חברתי, בסיום הכיבוש ובשלום צודק בין העמים".

מודעת "דרוש שותף" של הרשימה המשותפת. אתר רשמי
פנייה בכוח מוגבר לציבור היהודי. מודעת הרשימה המשותפת/אתר רשמי

יו"ר הרשימה, ח"כ איימן עודה, אמר באירוע כי "בלי האזרחים הערבים והיהודים הדמוקרטים לא יהיה שינוי במדינה". ח"כ מטאנס שחאדה הוסיף: "אנחנו מתריעים מזה זמן רב שאין דבר כזה דמוקרטיה ליהודים בלבד, אלא שנתניהו פוגע עכשיו לא רק בערבים - אלא גם באזרחים היהודים. ההידרדרות לפאשיזם פוגעת בכולם ואנחנו צריכים את הציבור היהודי כדי לשנות את זה".

הרשימה המשותפת קוראת לשותפות עם הציבור היהודי, ומבהירה כי "מדובר באלטרנטיבה הדמוקרטית והצודקת ביותר. ברשימה מקווים לבין מנדט אחד לשניים שיגיעו מבוחרים יהודים". על המודעות נכתבו משפטים המתארים את התכונות הנדרשות מהשותפים הפוטנציאליים, בהן: "מתנגדים לכיבוש", "נלחמים בחוק הלאום" ואפילו "מתנגדים לאלימות על רקע מגדרי".

עוד בוואלה!

למרות התנגדות היועמ"ש: הממשלה צפויה לאשר את חוק המצלמות בשבוע הבא

לכתבה המלאה
מודעת "דרוש שותף" של הרשימה המשותפת. אתר רשמי
"האלטרנטיבה הדמוקרטית והצודקת ביותר"/אתר רשמי

עשרות מתנדבים יצאו הלילה לתלות את מודעות הקמפיין. אחד מהם, סער יהלום, דיווח מהשטח כי "אנשים קודם כל קוראים, ואז צוחקים טיפה, ואז מתחילים לדבר בצורה קצת רצינית יותר על המסרים שלנו ועל גזענות. השותפות שאנחנו מציעים היא שותפות של מאבק, למען עתיד משותף ושוויוני באמת בכל תחומי החיים".

מודעת "דרוש שותף" של הרשימה המשותפת. אתר רשמי
מתנדבי הרשימה המשותפת עם המודעות/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully