וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרישת פייגלין: בנט גייס שלושה נציגי זהות לתמיכה ב"ימינה"

5.9.2019 / 21:24

יו"ר זהות ונתניהו הצהירו בשבוע שעבר על יציאה לדרך משותפת, וחברי המפלגה אישרו את ההסכם, אך שר החינוך לשעבר הצליח לגייס חברים בולטים ברשימות של פייגלין. גלעד אלפר, ליבי מולד ורפאל מינס הודיעו על תמיכה בימינה לאחר שנפגשו עם בנט ששכנע אותם לתמוך בימין החדש

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ניב אהרונסון, עריכה: ליר שפיגלר

אחרי שיו"ר מפלגת זהות משה פייגלין פרש מהמרוץ בבחירות לכנסת ה-22, והודיע על תמיכה בליכוד, השר לשעבר נפתלי בנט, מראשי מפלגת הימין החדש, גייס שלושה נציגי בולטים מרשימתו הקודמת של פייגלין לתמיכה ברשימת ימינה המאוחדת בבחירות הקרובות. במסיבת עיתונאים מיוחדת הצהירו על הצטרפותם השלושה - גלעד אלפר, כלכלן בעל דעות ימניות, עו"ד ליבי מולד, המזוהה עם הימין הכלכלי העמוק בישראל וד"ר רפאל מינס, איש המחלקה לפיזיקיה באוניברסיטת אריאל, הם נציגים בולטים המזוהים עם האידיאולוגיה הכלכלית שהציע פייגלין כשהתמודד עם רשימת זהות.

מיד לאחר הצטרפותם, יו"ר ימינה, איילת שקד, בירכה את השלושה. "אני מודה לכם על התמיכה שלכם. אני מתכוונת להיעזר בכם מכל בחינה. אתם מכפילי כוח משמעותי עבורנו". בנט הוסיף כי "אנו יוצאים היום לדרך חדשה. אנשי החירות בישראל מתאחדים היום תחת פלטפורמה פוליטית אחת".

בכירי מפלגות זהות לשעבר, גלעד אלפר, ליבי מולד ורפאל מינס, הצהירו על תמיכה בראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, ובמפלגת ימינה בבחירות הקרובות, 05.09.19. ללא קרדיט, אתר רשמי
בנט ושקד עם שלושת חברי זהות שהצטרפו לימינה, הערב/אתר רשמי, ללא קרדיט

במפלגת זהות מסרו בתגובה כי "77% ממתפקדי זהות הצביעו בעד ההסכם עם הליכוד, אך יש מי שמסרבים לכבד את ההכרעה הדמוקרטית ומעדיפים לתמוך ברשימת בנטשקד שחבריה נבחרו על פיו של בנט ובהנהון ראש של שקד". במפלגה הוסיפו כי "הצמד בנטשקד, שניסה להחריב את מפלגת הבית היהודי, מנסה כעת לפגוע גם בזהות ובליכוד. הנכלוליות והחתרנות של הצמד לא יקדמו אותם בהנהגת החברה הישראלית ורק ימשיכו להמאיסם עליה".

מחד, פרישתם היא מכה קשה לפייגלין, במה שלכאורה מייצגת את האכזבה של חלק גדול מתומכיו בתמיכתו בליכוד, ומאידך, הישג משמעותי לבנט. האחרון ניהל עם השלושה שיחות אינטנסיביות בתקופה האחרונה, הציג להם את השקפת עולמו הכלכלית שקיבלה בקמפיין הנוכחי ביטוי רב, ואלה לבסוף השתכנעו לתמוך במפלגה. השלושה יודיעו על תמיכה בימין החדש, שהינה חלק מרשימת ימינה בבחירות הקרובות.

עוד בוואלה!

מסכת של אלימות הטרדות ואיומים: כתב אישום נגד רוצח דוד אגייב

לכתבה המלאה
הצהרתם של ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו ויו״ר זהות משה פייגלין, 29.08.2019. ראובן קסטרו
מכה קשה ליו"ר זהות. נתניהו ופייגלין, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר פייגלין ונתיהו הצהירו על יציאה לדרך משותפת שבמסגרתה פרש פייגלין בתמורה לקידום חקיקה התומכת במצע המפלגה שלו. השניים חשפו את ההסכם שנחתם בין המפלגות לפיו במהלך המושב הראשון של הכנסת יחוקק חוק "לגליזציה לחולים", ופייגלין ימונה לתפקיד שר בממשלה הבאה. מתפקדי מפלגת זהות תמכו בהסכם בין הצדדים, ומאז הודיעו על התפטרותם מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-22.

(עדכון ראשון: 11:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully