וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן נגד גנץ: נשקול מחדש אם נסכים לשבת איתו גם אם ייפרד מלפיד

יו"ר יהדות התורה אמר את הדברים לאחר שיו"ר כחול לבן הצהיר כי מפלגתו תרצה להקים לאחר הבחירות ממשלת אחדות ליברלית ותפסול "קיצונים וגזענים". בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נשמע ליצמן תוקף גנץ. "יצא המרצע מהשק", מסר לאחר מכן יחד עם שותפו ח"כ גפני

סטילס: אבישי פינקלשטיין, צילום: מתוך ה-FB של בני גנץ, עריכה: שאול אדם

סגן שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן הצהיר הערב (שלישי) כי ישקול מחדש את האפשרות לצרף את יו"ר כחול לבן בני גנץ לממשלה בראשות נתניהו, אם יחליט להיפרד משותפו ח"כ יאיר לפיד. הצהרת ליצמן באה לאחר שגנץ טען הערב כי בכוונתו להקים אחרי הבחירות ממשלה לאומית רחבה ורמז על כך שהחרדים לא יהיו חלק ממנה.

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS מכנס בחירות ברחובות נשמע ליצמן: "אמרתי שאם ביבי ראש ממשלה והוא ירצה לצרף את גנץ בלי לפיד אין לי בעיה עם זה. עכשיו, אני כבר צריך לשקול את זה, לאור מה שגנץ אמר שהוא רוצה ממשלה חילונית, אולי גם אני רוצה ממשלה אחרת (בלעדיו)".

יעקב ליצמן פתיחת מטה הבחירות של "יהדות התורה בבני ברק 30 במאי 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
"אולי גם אני רוצה ממשלה אחרת". ליצמן/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

הדברים אליהם התייחס ליצמן נוגעים להצהרותיו של גנץ בכנס בחירות בבאר שבע, אליו הגיע יחד עם מספר 4 במפלגה, גבי אשכנזי. "ב-80% מהדברים רוב הציבור מסכים וחושב אותו דבר - בדיוק על הבסיס הזה אני מתכוון לבנות ממשלה רחבה שתייצג את כולם", אמר גנץ. "שיטת הממשל במדינת ישראל הביאה אותנו למצב שבו קבוצות מיעוט ומפלגות סקטוריאליות מצליחות לכפות על הרוב. הן מצליחות משום שכל ראשי הממשלה האחרונים נאלצו להיכנע לסחטנות. הם הקימו קואליציות שפעלו למען אותן קבוצות, ולא למען רוב הציבור".

גנץ הוסיף: "אני מתחייב בפניכם שמיד אחרי הבחירות, נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב - ללא קיצוניים וללא סחטנות. כל מפלגה ציונית שתרצה להצטרף תחת קווי היסוד שעליהם מסכים רוב הציבור - תוזמן להצטרף. כדי שזה יקרה, כחול לבן חייבת להיות המפלגה הגדולה ביותר ולקבל את המנדט מנשיא המדינה להקים ממשלה. אנחנו נקים ממשלה שתייצג את הרוב ותדאג גם למי שלא בחר בה".

זמן קצר לאחר פרסום התיעוד, ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני תקפו פעם נוספת את גנץ. "יצא המרצע מהשק", אמרו. "לאחר שניסה במשך תקופה ארוכה להסתיר את דעותיו ואף עשה הכל כדי לבדל את עצמו מיאיר לפיד שותפו, היום מתברר שאין כל הבדל ביניהם. בני גנץ התברר כאדם ללא ערכים ושדרה. אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק. הוא איננו ראוי לתפקיד אחראי, אדם חסר יכולת ציבורית כלשהיא, השותפות שלו עם יאיר לפיד מעידה עליו את אמרת חז"ל 'אוי לרשע ואוי לשכנו'. יהדות התורה דבקה בעמדתה להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה".

עוד בוואלה!

דרעי: אם אחרי הבחירות כחול לבן ייפרדו מלפיד - נקבל אותם

לכתבה המלאה
כחול לבן - בני גנץ וגבי אשכנזי בכנס פעילים בבאר שבע. אבישי פינקלשטיין, מערכת וואלה!
גנץ בכנס, הערב/מערכת וואלה!, אבישי פינקלשטיין

הכרזת גנץ היא שינוי כיוון בקמפיין של כחול לבן והתיישרות עם המסרים של ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן על ממשלת אחדות ללא חרדים. בשבועות האחרונים יו"ר יש עתיד ושותפו של גנץ, יאיר לפיד, הוביל את הקו האנטי חרדי במפלגה ואילו גנץ דווקא ניסה לחמם קשרים עם החרדים. ההצהרה הזו, שבועיים לבחירות, מאותתת על קו קמפיין אחר.

מוקדם יותר היום, יו"ר ש"ס אריה דרעי, שב וחזר על האפשרות שכחול לבן תתפצל, ולאחר שיש עתיד תשוב לדרך עצמאית - גנץ ויעלון יצטרפו לקואליציה. "ואני משוכנע שאחרי שנקים את הממשלה הזו - גנץ אשכנזי ויעלון ייפרדו מלפיד ויתקנו את הטעות שעשו ונקבל אותם", אמר דרעי. "אני משוכנע בזה וכך יהיה".

(עדכון ראשון: 20:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully