אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתנה מטראמפ ומתקפות בתוך הגוש: המפלגות נערכות לישורת האחרונה

נתניהו ישקיע מאמץ בניסיון לארגן מחווה פומבית מצד נשיא ארה"ב, בעוד שכחול לבן תנסה לשמור על הפער הצמוד למרות הסערות הפנימיות. בימינה יזהירו מסחף של הליכוד שמאלה, במחנה הדמוקרטי יתקפו בתוך הגוש ובש"ס ינצלו את אירועי הסליחות. שבועיים לבחירות - תמונת מצב

הליכוד

בליכוד עדיין רחוקים מהיעד הנכסף של 61 מנדטים, ולפי הסקרים האחרונים, גוש הימין-חרדים שימליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתמוך גם במהלך של חסינות עומד כעת על 54-57 מנדטים, ובסקר וואלה! NEWS מהיום (שלישי) על 57. המאמץ העיקרי מופנה כעת להעלאת אחוזי ההצבעה בקרב מצביעי הימין מחשש שהשטח מנומנם, יישאר בבית ולא יצא לקלפיות. במידה שאחוזי ההצבעה יהיו גבוהים יותר בימין ואצל החרדים - בליכוד מאמינים שניתן יהיה להתקרב לאזור ה-61. גורמים במפלגה אומרים כי לצורך כך הוקצו יותר מחמישה מיליון שקלים בארגון פעילות שטח ביום בחירות.

מוקד נוסף שמתכוונים לתת בו גז בישורת האחרונה הוא המתקפה על ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן. בליכוד מזהים 2.5 מנדטים שעזבו את המפלגה מאז הבחירות הקודמות ועברו לליברמן - ושואפים להחזיר אותם הביתה. מדובר בקולות בעיקר במגזר הרוסי, ובליכוד משקיעים משאבים רבים בפעילות השטח במגזר ביום הבחירות. במקביל, ברמת המסרים - נתניהו משקיע מאמצים גדולים בניסיון לשכנע את מצביעי עוצמה יהודית שהמפלגה לא עוברת את אחוז החסימה ולשכנעם להצביע לליכוד, אבל מהסקרים האחרונים נראה שאיתמר בן גביר וחבריו דווקא מתקרבים לאחוז החסימה וייתכן שזה ידרוש שינוי טקטי: במידה שעוצמה יהודית יעברו את אחוז החסימה הם עשויים לקרב את הגוש לעבר 61 מנדטים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך רפי פרץ ביום הראשון ללימודים בבית הספר כרמים באלקנה , ספטמבר 2019. אבי כהן
קמפיין הגעוואלד המסורתי כבר הושק. נתניהו בפתיחת שנת הלימודים באלקנה/אבי כהן
נתניהו השיק השבוע ביתר שאת את קמפיין געוואלד המסורתי שמכוון למצביעי הציונות הדתית. המסר העיקרי: יש קרב מול בני גנץ - ובעיקר מול יאיר לפיד - וחשוב שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה

ב"ימינה" של איילת שקד המצב אחר: מסקר וואלה! NEWS שפורסם היום עולה כי המפלגה כבר מאבדת מנדטים לטובת הליכוד, ונתניהו השיק השבוע ביתר שאת את קמפיין געוואלד המסורתי שמכוון למצביעי הציונות הדתית בניסיון לשכנע אותם לנטוש את "ימינה" ולהצביע לליכוד. המסר העיקרי: יש קרב מול בני גנץ - ובעיקר מול יאיר לפיד - וחשוב שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה.

בשבועיים שנותרו עד הבחירות נתניהו צפוי לנסות לשלוט בסדר היום המדיני ולקדם אירועים מדיניים בינלאומיים שיחזקו את הקמפיין "ליגה אחרת". מתקיימים מגעים דיפלומטיים עם ארצות הברית, רוסיה, צרפת ושחקניות אחרות על ההתבססות האיראנית ובליכוד מתכוונים להשתמש באירועים המדיניים והביטחוניים כדי לחזק את דמותו של נתניהו כמדינאי בעל השפעה עולמית לעומת בני גנץ ויאיר לפיד חסרי הניסיון. בנוסף לכך, סדר היום המדיני-ביטחוני מסיט את העיסוק התקשורתי מחקירות ראש הממשלה לקראת מועד השימוע אצל היועץ המשפטי לממשלה, כשבועיים אחרי הבחירות.

בלשכת ראש הממשלה משקיעים מאמץ גדול בניסיון לארגן מחווה פומבית מצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בין היתר ישנם מגעים עם הבית הלבן על פרסום הצהרת תמיכה ביטחונית מיוחדת של הנשיא לקראת הבחירות או ניסיונות לתיאום ביקור של פוטין בישראל עוד לפני הבחירות בניסיון לקרוץ לקול הרוסי. אפשרות נוספת שנבחנת היא מפגש משולש נוסף של היועצים לביטחון לאומי מישראל, רוסיה, וארצות הברית בישראל, בדומה לפסגה קודמת שהתקיימה ביוני האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסר העיקרי - יש קרב מול גנץ, ובעיקר מו ללפיד. נתניהו עם חברי הכנסת של הליכוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצל הקרב של נתניהו מול קשת וחדשות 12, עדיין לא ברור כיצד נתניהו ינהג הפעם בשלושת הימים האחרונים; אך אם לשפוט לפי העבר אפשר לצפות לבליץ תקשורתי של הרגע האחרון, כולל שידורים חיים אינסופיים בפייסבוק, שהוא מנהל באחרונה באופן תדיר על בסיס יומיומי. (טל שלו)

כחול לבן

למרות קיץ מלא בסערות פנימיות ותככים בצמרת, כחול לבן מגיעה לישורת האחרונה כשהיא צמודה, ולפעמים אף עוקפת את הליכוד בחלק מהסקרים, ושואפת לשמור על הפער הצמוד לנתניהו כל הדרך אל הקלפי. ככל שהמרוץ יסתמן כקרב דו-ראשי בין שתי המפלגות הגדולות, הציפייה היא שבמקביל לעלייה של הליכוד גם אצל גנץ יעלו המנדטים, כי למרות ההיחלשות מאז הבחירות האחרונות, כחול לבן הצליחה לשמור על הדימוי כאלטרנטיבה היחידה לשלטון נתניהו.

במפלגה מתכוונים להמשיך לחדד את שני המסרים העיקריים של הקמפיין עד כה - שרק המפלגה הגדולה תרכיב את הממשלה הבאה יתקבל לגיטימציה מהנשיא תחת הסיסמה "לא מרצ ולא פרץ", וכן לתקוף את שלטון הליכוד בשלל תחומי החיים - בריאות, חינוך, כלכלה וכיוצא בזאת, תחת הסיסמה "נתניהו דואג רק לנתניהו". בקוקפיט של כחול לבן מתכוונים לנהל את קמפיין המפלגה הגדולה בכל הכוח, ולהחזיר ככה הביתה קולות שעברו לליברמן ולמשוך קולות נוספים ממפלגות השמאל, כשעדיין מתלבטים באיזו עוצמה ללכת על הראש של מפלגת העבודה מתוך הבנה שקמפיין אגרסיבי מדי עשוי להוריד אותה מתחת לאחוז החסימה ולפגוע בגוש החוסם לנתניהו. גם לגבי היחס לליברמן, כך לדברי גורמים במפלגה, עדיין לא התקבלה החלטה אסטרטגית. במקביל לקמפיינים, הראיונות ושלטי החוצות, במפלגה מתכננים בשבועיים הבאים הסתערות ממוקדת על כ-20 ערים שזוהה בהם פוטנציאל אלקטורלי - כשמדי יום מועמדי ופעילי המפלגה צפויים להגיע בהיקפים גדולים לעיר אחרת.

בני גנץ ויאיר לפיד בכנס פעילי המפלגה 5 באוגוסט 2019. אלעד מלכה, אתר רשמי
שואפים לשמור על הפער הצמוד. ראשי כחול לבן/אתר רשמי, אלעד מלכה
לפיד הבהיר לגנץ ולקוקפיט בצורה חד-משמעית כי הוא לא מתכוון לוותר על הרוטציה, אך הלחץ בנושא צפוי להתחדש ככל שהמרוץ יתחמם

הקמפיין של כחול לבן היה עד כה רווי במתחים פנימיים וסערות שבועיות מתוך המתרחש בקוקפיט: חילוקי דעות על היחס לחרדים, על הכיוון הימני של בכירי תל"ם, קמפיין עצמאי עם סרטונים שנויים במחלוקת של לפיד, וגולת הכותרת - חברת החקירות ששכר גנץ כדי לגלות מדליפים פנימיים. עד כה, העימותים הללו לא השפיעו על המפלגה בסקרים, אך לקראת השבועיים האחרונים ייאלצו להתמודד ככל הנראה עם מתקפה משולבת מימין ומשמאל על ההנהגה המשותפת של גנץ ולפיד.

גם הליכוד וגם מפלגת העבודה מזהים בכך נקודת תורפה של גנץ ומזכירים בכל הזדמנות את סוגיית הרוטציה. לפיד הבהיר לגנץ ולקוקפיט בצורה חד-משמעית כי הוא לא מתכוון לוותר על הרוטציה, אך הלחץ בנושא צפוי להתחדש ככל שהמרוץ יתחמם. במקביל, גם ההתחממות הביטחונית במספר גזרות עשויה לשבש את תכניות הקמפיין, כי במידה שתהיה הסלמה משמעותית זה יקשה על כחול לבן לתקוף את נתניהו. (טל שלו)

פתיחת מטה הבחירות של כחול לבן, רחובות 29.08.2019. ללא קרדיט, אתר רשמי
ממשיכים לשמור על קרב דו-ראשי. פתיחת מטה הבחירות של כחול לבן ברחובות/אתר רשמי, ללא קרדיט

ימינה

דמותה של שקד תתנוסס בשלטי חוצות, סרטונים ופרסומים במגזר הכללי, ולעומת זאת, בקמפיין לקהל הדתי-לאומי, יובלטו פרץ וסמוטריץ'

לקראת הישורת האחרונה, ראשי המפלגה יחדדו את המסרים לפיהם בלי מפלגה גדולה "הליכוד ייסחף שמאלה" ו"התוצאות עלולות להיות הרות אסון". דמותה של יו"ר המפלגה איילת שקד תתנוסס בשלטי חוצות, סרטונים ופרסומים במגזר הכללי, ולעומת זאת, בקמפיין לקהל הדתי-לאומי, יובלטו רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. ראשי המפלגה ידגישו כי יתמכו רק בנתנהו להרכבת הממשלה הבאה. בנוסף לכך, במפלגה יחדדו את המסרים מול עוצמה יהודית שלטענתה "לא תעבור את אחוז החסימה".

לפי הקמפיין, הבחירות הללו מסוכנות ומשמעותיות - ואסור להצביע בהן למי שלא עובר את אחוז החסימה: כשיש ספק אין שום ספק שאסור לשרוף קולות ימין". מעבר לקמפיין, ראשי המפלגה יקיימו כנסים, חוגי בית ופעילויות שטח ויתכוננו ליום הבחירות באמצעות גיוס של מאות אנשי שטח ומערכת מתקדמת לניהול יעיל ומהיר של היום האינטנסיבי הזה. (יקי אדמקר)

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
ידגישו את המסרים מול הליכוד ועוצמה יהודית. פרץ, סמוטריץ', שקד ובנט/ראובן קסטרו

ישראל ביתנו

קמפיין המפלגה יתמקד בנושאי דת ומדינה, בדומה לכל תקופת הבחירות עד כה, ובכך שליברמן יקים ממשלת לאומית רחבה, שבה לא יהיו שותפים החרדים והחרד"לים. במפלגה אף צפויים לחדד את המסר שלפיו אין הבדל בין נתניהו לגנץ ואת העובדה ש"שניהם נמצאים בתחרות פרועה בחנופה למפלגות החרדיות והמטרה של כל אחד מהם היא להקים ממשלה צרה". במפלגה ידגישו גם כי האופציה היחידה מבחינתה היא ממשלה שתורכב מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. (יקי אדמקר)

ישיבת מפלגת ישראל ביתנו, גני התערוכה, תל אביב 30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
דת ומדינה, ממשלת לאומית רחבה. ליברמן עם מועמדי ישראל ביתנו/ראובן קסטרו

הרשימה המשותפת

עד כה לא מסתמן שתתממש תקוותם של הפוליטיקאים הערבים למיצוי "מקצה שיפורים" שזימנו הבחירות הקרובות. הקמפיין הנוכחי של הרשימה המשותפת מסתמן בעבודה קשה של "שטח-שטח-שטח", כפי שתיאר אחד הבכירים. אולם, מסתמן שהעבודה סיזיפית ומולו בעיקר אדישות וגם מפלגות ציוניות שמכרסמות באלקטורט הערבי של 2019, זה הפרגמטי יותר, הבוחר לעסוק בנושאים שעל סדר היום שלו, של המשפחה והכפר שלו, ולפני אלה של הלאום שלו.

גם יו"ר הרשימה המשותפת, יו"ר חד"ש איימן עודה, העז להציע שותפות אינטרסים ובסביבתו מציינים כי "בין אם כולם תמכו או לא, הם התיישרו לכיוון וחברים אחרים כבר מדברים גם אם בחצי פה על האפשרות לבלוק חוסם, למשל". מבחינה זו, גם הדיבורים על מקום מרכזי באופוזיציה, מסמנים שינוי, אולי אף שינוי מרענן. "מדובר במעבר מפוליטיקה של מחאה לפוליטיקה של השפעה", אמר יועץ נחשב אחד. אבל מעבר לעניין באבולוציה, התחזקות אלקטורלית משמעותית עדיין לא מסתמנת באוויר. שלוש מפלגות ערביות נוספות ללא סיכוי לעבור את אחוז החסימה ממשיכות להתמודד והן צפויות לשרוף אלפי קולות. הקמפיין לגיוס קולות מקרב השמאל היהודי נותר סימבולי בלבד ולא תהיה לו משמעות בקלפי.

פתיחת קמפיין הרשימה המשותפת בתל אביב 20 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"המשותפת תקועה והקמפיין מדשדש". עודה בפתיחת קמפיין/ראובן קסטרו

ארבע המפלגות מרכיבות הרשימה המשותפת היו דווקא הראשונות לברך על מערכת הבחירות הזו, ונדמה שאף היו אלה שקשרו לה את הכינוי השגור עכשיו בפי כל, "מועד ב'", באופטימיות של מי שלמד לקח ומתכוון להשתדל יותר. ימים לאחר הכרזת הבחירות הן יצאו בהצהרת כוונות לשוב לאחדות אותה מבקשים בציבור הערבי ובתמורה הן היו אמורות לקבל ממנו אחוזי הצבעה גבוהים יותר שע"פ הנוסחה של עודה, תביא ליותר מנדטים.

אלא שהאיחוד לא ממש התרומם מאליו ושבועות ארוכים נאחז בתירוץ של "אחרי החג", ובסופו של דבר הארבע התקוטטו עד הרגע האחרון של סגירת הרשימות ולא אודות מצע אידיאולוגי חס וחלילה, אלא על פי איזה מפתח יוצב מי באיזה מקום ברשימה. קמפיין להעלאת שיעורי ההצבעה בחברה הערבית הקדים את הקמפיין לחיזוק הערכים המשותפים שעליהם מושתתת הרשימה המשותפת ובחברה הערבית, ויש הטוענים שהוא מפריע מבחינת מסרים. "אנחנו מקדישים מאמץ גדול בכל היישובים הערבים כדי לשכנע את המצביעים הערבים אכן להצביע", אמר מטאנס שחאדה, יו"ר בל"ד ומספר 2 ברשימה המשותפת, המקווה אף הוא כי "אחוז ההצבעה יעלה וכך התמיכה ברשימה המשותפת".

פתיחת קמפיין הרשימה המשותפת בתל אביב 20 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
גיוס קולות מהשמאל היהודי נותר סמלי בלבד. השקת הקמפיין של הרשימה המשותפת/ראובן קסטרו

"המשותפת תקועה והקמפיין מדשדש. כל מפלגה מושכת לכיוון שלה במקום להרתם לערכים המשותפים לכולן", אמר פוליטיקאי משופשף שמכיר את הנפשות הפועלות ואת ההתנהלות מאחורי הקלעים. הקמפיין זוכה לביקורת גם בעיתונות הערבית שתוקפת את המשותפת על שהשקיעה הון בפייסבוק במקום לחזק את העיתונות המודפסת ואתרי האינטרנט של המגזר. בינתיים יותר ויותר ניכר שמשרדי הפרסום הקשורים לאמצעי התקשורת הערבים חשים בנוח לקדם את כחול לבן, מרצ ומפלגת העבודה.

"המשותפת היא הבחירה האותנטית והנכונה עבור המצביעים שלנו", הבטיח ח"כ אחמד טיבי. "האתגר שלנו הוא להוציא את האנשים להצביע. בינתיים המצב מחייב ניעור והשקמה כדי להעלות את שיעור ההצבעה". לדבריו, "המשותפת היא הכתובת לדרישות ודאגות הציבור הערבי ברמה האזרחית והלאומית כאחד" והוא מבטיח: "בקרוב הקמפיין יעלה פאזה, ככל שנתקדם". (יואב איתיאל)

המחנה הדמוקרטי

במחנה הדמוקרטי התייצבו על שבעה מנדטים, אך נערכים למסע שתיית המנדטים של המפלגות הגדולות. את השבועיים האחרונים מתכוונים במפלגה להדגיש במאבק עיקש מול השותפות בגוש המרכז-שמאל - מפלגת העבודה וכחול לבן - במטרה להגדיל את כוחם. המסר המרכזי בסרטונים ובראיונות צפוי להדגיש שהצבעה לכחול לבן או לעבודה היא הצבעה לממשלת נתניהו, ולתקוף את בני גנץ, עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס על אמירות מכילות שלהם כלפי הליכוד והחרדים כדי לצייר אותם כמי שיצטרפו בסופו של דבר לממשלת ימין ובכך לסמן ולבדל את המחנה הדמוקרטי כהצבעה הכי בטוחה, "תעודת ביטוח" עבור מחנה השמאל.

השקת הקמפיין של המחנה הדמוקרטי, 12.08.2019. ראובן קסטרו
היערכות למסע שתיית המנדטים של המפלגות הגדולות. המחנה הדמוקרטי/ראובן קסטרו

מאמץ נוסף של המפלגה מתמקד במגזר הערבי. במחנה הדמוקרטי מתגאים בהיותם המפלגה הציונית היחידה שיש בה מועמד ערבי (עיסאווי פריג') וגם היחידה שמצהירה באופן מוחלט על הצורך לבטל את חוק הלאום ולא לעשות בו תיקונים קוסמטיים. בבחירות 2019 מועד א' מרצ קיבלה בין חצי מנדט למנדט מהמגזר הערבי ובמפלגה משקיעים בעידוד אחוזי ההצבעה בקרב הקהל הצעיר במגזר הערבי, בקרב מול הרשימה המשותפת. (טל שלו)

העבודה-גשר

במפלגת העבודה חשים עידוד מהסקרים האחרונים שלפיהם המפלגה מתרחקת מאחוז החסימה ומרוצים מהצעד של הסרת השפם של עמיר פרץ בשבוע שעבר, שעצר את זליגת המנדטים והסיר לכאורה מסדר היום את הטענה לפיו הם כבר סגורים בדיל על ישיבה עם נתניהו. היום פרץ ואורלי לוי-אבקסיס מתכוונים להשיק את קמפיין הבחירות המרכזי - תחת הסיסמה "כיפת ברזל חברתית" שמטרתה לחבר בין הרקורד של פרץ כשר ביטחון שקידם את פרויקט כיפת ברזל לבין המצע החברתי-כלכלי של המפלגה שכולל תכניות מפורטות בנושאי בריאות, חינוך, רווחה ועוד. האירוע ישיק את "סיירת כיפת ברזל" - רכבי טנדר, עליהם הוצבו דגמים של סוללת כיפת ברזל בגודל טבעי - שיסיירו בארץ בשבועיים שנותרו עד הבחירות.

עמיר פרץ בלי שפם. איציק קנטי, אתר רשמי
צעד שעצר את זליגת המנדטים. פרץ אחרי גילוח השפם/אתר רשמי, איציק קנטי

בנוסף לכך, במפלגה מתכננים להגביר את החשיפה התקשורתית של לוי-אבוקסיס כדי להדגיש את הפן החברתי של המפלגה. המסרים האחרים צפויים להתמקד בהחזרת בוחרים שעברו לכחול לבן וליברמן, במקביל לפעילות שטח וחוקי בית שמאוד ממוקדים בבייס - בקיבוצים, במושבים, במגזר הערבי ודרוזי ובערים שבעבר היו מזוהות עם מפלגת העבודה. בעבודה מזהים פוטנציאל של שלושה-ארבעה מנדטים מתלבטים בכחול לבן שאפשר לנגוס בהם על ידי קמפיין נגטיבי נגד לפיד, ועוד שלושה מנדטים בימין הרך - מצביעי כחלון לשעבר ומתנדנדים בליכוד. כמו כן, בעבודה בונים על פעילות שטח נרחבת במגזר הערבי והדרוזי ומקווים לגייס משם עוד שני מנדטים. נכון לעכשיו, העבודה עומדת על שישה-שבעה מנדטים בסקרים והמטרה העיקרית בשבועיים הקרובים תהיה לעמוד בפני מה שמוגדר כ"סופה" וניסיונות של כחול לבן להגדיל את כוחם על חשבון הגוש. (טל שלו)

אורלי לוי אבקסיס בהשקת קמפיין מפלגת העבודה-גשר, 12.08.2019. ראובן קסטרו
החשיפה שלו תודבר כדי להדגיש את הפן החברתי. לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

ש"ס

האתגר המרכזי של ש"ס בשבועיים שנותרו הוא לנסות לשמר את התוצאה המרשימה שהשיגה המפלגה בבחירות האחרונות - שמונה מנדטים, ואף לנסות להתחזק במנדט נוסף, זאת באמצעות מצביעים מסורתיים או חברתיים שהצביעו למשה כחלון במערכת הבחירות הקודמת. מעבר לכך, יו"ר המפלגה אריה דרעי צפוי לפתוח בבליץ ריאיונות בניסיון לבלום את קמפיין הגעוואלד של נתניהו.

התקופה הנוכחית שבה מתקיימות אמירות סליחות היא תקופה מצוינת עבור ש"ס. במפלגה מתכננים לקיים עצרות סליחות המוניות ברחבי הארץ, שיהפכו לעצרות בחירות ומעוררות את קהל הבייס והמצביעים המסורתי באמצעות האווירה הדרמטית של ימים אלה. עד כה בש"ס הבליטו את ההישגים החברתיים, ושלטי החוצות היו של דרעי לצד נתניהו. כעת, בש"ס יבליטו גם יותר את דמותו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני המנוח, בניסיון למשוך קהל מצביעים מסורתי וחילוני נוסף. (יקי אדמקר)

אריה דרעי, השקת קמפיין הבחירות - ש"ס, ירושלים , 22.07.2019. ראובן קסטרו
בליץ ריאיונות והבלטת דמותו של הרב עובדיה יוסף. דרעי/ראובן קסטרו

יהדות התורה

במפלגה נמנעו עד כה מתגובה לקמפיין האנטי-חרדי של אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, ובשבוע הקרוב, יפרסמו קמפיין, בדגש על הרשתות החברתיות, שפונה לקהל המצביעים החילוני ומטרתו הוא, לפי מנהלי הקמפיין, "להזים את השקרים של השניים". האירוע המרכזי של המפלגה צפוי להתקיים בימים הקרובים בירושלים, ובו ישתתפו המנהיגים הרוחניים של סיעת "דגל התורה" וסיעת "אגודת ישראל", שתי הסיעות המרכיבות את המפלגה. במפלגה, שבה נוטים להתחיל את הקמפיין שבועיים לפני מועד הבחירות, החלו מאז תחילת חודש אלול להעיר את השטח באמצעות כנסים של נציגי המפלגה ברחבי הארץ. תחת הכותרת "ניצחון או כישלון" במפלגה גם נערכים ליום הבחירות עצמו ובאמצעות תוכנה מיוחדת יקיימו פילוחים מדויקים סביב ההצבעה מידי שעה. (יקי אדמקר)

יעקב ליצמן פתיחת מטה הבחירות של "יהדות התורה בבני ברק 30 במאי 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
החלו להעיר את השטח. ליצמן/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

עוצמה יהודית

המפלגה תצא בימים הקרובים בקמפיין שבמרכזו חיבוק לראש הממשלה בנימין נתניהו, ותחת הכותרת "אוהבים את נתניהו, מצביעים בן גביר", יופצו מודעות ושלטי חוצות בריכוזים בהם מצביעים פוטנציאליים של המפלגה. ראשי המפלגה, בהם עו"ד איתמר בן גביר, מצהירים כי בכוונתם להתמודד עד הסוף ולא לפרוש מהמרוץ, ובשבועיים עד ליום הבחירות ינסו לצמצם את הפער שנותר עד לאחוז החסימה, ובמסגרת הניסיון, יפנו לקהל המצביעים של משה פייגלין שפרש מהמרוץ ותומך בליכוד. במפלגה סבורים כי ההתחזקות האחרונה שלהם נבעה בין היתר מפרישה זו. עוצמה יהודית לא מתכוונת להתנצח עם מפלגת ימינה, אך גורמים בה טענו כי "יש לנו חומרים במגירה אם נאלץ להוציא אותם". (יקי אדמקר)

מסיבת עיתונאים של עוצמה יהודית, ירושלים, 26 באוגוסט 2019. אבי כהן
חיבוק לראש הממשלה. עוצמה יהודית/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully