וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנאי של ליצמן נחשף: "לא ניכנס לשום קואליציה אם נושא השבת לא יוסדר"

2.9.2019 / 9:43

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS הצהיר ליצמן בכנס בחירות סגור כי מפלגתו לא תיכנס לכל ממשלה אם נושא השבת לא יוסדר. ברקע עבודות התשתית בסופי השבוע בתקופה האחרונה, הודה שאנשי מפלגתו לא מחו מספיק נגד חילולי השבת: "אף פעם לא היה מצב בו השבת הפך ליום השיפוצים"

סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: טל רזניק

יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן הצהיר אמש (ראשון) בכנס בחירות סגור כי מפלגתו לא תכנס לכל ממשלה "אם נושא השבת לא יוסדר". את הדברים אמר ליצמן ברקע עבודות תשתית שנעשו בסופי שבוע בשבועות האחרונים בין היתר ברכבת ישראל.

ליצמן הודה בכינוס כי הוא ושאר חבריו ביהדות התורה לא מחו מספיק נגד חילולי שבת ברחבי הארץ בתקופה האחרונה. "לא הגבנו לכל חילולי השבת", ולכן, הבהיר באותו נאום, "שיהיה ברור, אנחנו לא נכנס לשום קואליציה אם נושא השבת לא יוסדר". ליצמן הוסיף כי "אף פעם לא היה מצב בו השבת הפך ליום השיפוצים". הוא גם רמז למצב הביטחוני המתוח ואמר כי "אם נשמור על השבת, השבת תשמור עלינו, ויהיה גם שקט כאן".

ליצמן היה הפוליטקאי החרדי הדומיננטי במאבק נגד חילול שבת בפרויקטים ממשלתיים במהלך הקדנציה האחרונה. המאבק שניהל נולד בעיקר בעקבות ביקורת אותה ספג מתוך הציבור החרדי, בדגש על גורמים בחסידות גור אותה הוא מייצג בממשלה ובכנסת. בשיאה של הכנסת ה-20, ליצמן שהתמנה לשר הבריאות התפטר מתפקידו, דרש להוביל שינוי חקיקה שימעיט את מספר העבודות בפרויקטים ממשלתיים בשבת, ורק לאחר שאושר החוק, התמנה מחדש לתפקיד סגן שר.

יעקב ליצמן פתיחת מטה הבחירות של "יהדות התורה בבני ברק 30 במאי 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
לא ייכנס לכל ממשלה אם נושא השבת לא יוסדר. ליצמן/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

בכנס שנערך אתמול בטבריה ליצמן אמר כי "הסקרים כרגע מראים שאין בטוח ממשלת ימין לנתניהו". לדבריו, "אנחנו נמליץ על נתניהו, אנחנו בעד נתניהו אבל לא בטוחים במה שיקרה כאן". בהתייחס למצב הביטחוני המתוח בצפון הארץ ולאירועים הביטחוניים הוא ציין כי "צריך להתפלל, המצב עדיין מתוח ואף אחד לא יכול להבטיח שיהיו בחירות. צריך שהכל יעבור בשקט".

ביהדות התורה מנסים במערכת הבחירות הנוכחית לשמור על שמונת המנדטים שקיבלה המפלגה בבחירות הקודמות. בתקופה האחרונה, ראשי המפלגה ניהלו מגעים עם השר לשעבר אלי ישי במטרה שיודיע על תמיכה חוזרת במפלגה גם בבחירות הקרובות. ישי דורש לקבל תפקיד שר, וליצמן וח"כ משה גפני ששוחחו איתו התחייבו בפניו לעלות דרישה זו בפני נתניהו.

עוד בוואלה!

עכשיו כשכולם מרוצים: השלב הבא בהסלמה בין ישראל וחיזבאללה

לכתבה המלאה
עבודות הרכבת. קינן כהן, ניר בן טובים
"השבת הפך ליום השיפוצים". עבודות הרכבת/ניר בן טובים, קינן כהן

במפלגה ניהלו מגעים גם עם מפלגת נעם שאותה מריצים אנשי הרב צבי טאו, מראשי הזרם החרדי לאומי בציונות הדתית. ההערכה היא כי תמיכה פומבית כזו תביא ליהדות התורה לכל הפחות כ-5,000 מצביעים נוספים. במפלגה ינסו לשמר את כוחה גם בקרב מצביעיה הקבועים, מחשש לזליגת קולות למפלגות כמו הליכוד, עוצמה יהודית ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully