וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת בריאיון לוואלה! NEWS: "לא נלך לבחירות פעם שלישית"

למרות החשש המהדהד ממבוי סתום נוסף בהקמת הקואליציה, יולי אדלשטיין מבטיח כי יפעל למנוע בחירות נוספות והכריז כי הוא אינו פוסל מפלגות. הוא הצהיר כי הוא מתנגד לחקיקה פרסונלית בסוגיית החסינות לרה"מ. על המצב הביטחוני: "לא ניתן לאיראנים להתבסס באזור"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: ניר חן

שלושה שבועות לבחירות, עדיין לא ברור אם וכיצד לראש הממשלה בנימין נתניהו יהיו 61 ממליצים בגוש הימין-חרדים, ובכחול לבן ממשיכים לפסול עקרונית ישיבה בממשלת אחדות בראשות נתניהו. ברקע החששות במערכת הפוליטית לפיהם עשויה להיווצר שוב סיטואציה של מבוי סתום שיוביל לבחירות בפעם השלישית, יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר היום (שלישי) בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי הוא "לא מאמין שתרחיש כזה יובא לשולחן", ומתחייב, "חד משמעית", ש"אם יהיו ניסיונות כאלה אעשה הכל כדי שזה לא יקרה".

לדברי אדלשטיין, "מאז הבחירות המוניציפליות בשנה שעברה, האזרחים לא רואים שנעשית מדיניות מנוהלת ומתוכננת וזה מצב שנשים לו קץ ב-17 בספטמבר". הוא מוסיף כי לא שמע מראש הממשלה על תרחיש כזה בכלל, "אבל כולם יצטרכו לשבת בשולחן ולדבר. בואו רק נזכיר - בבחירות הקודמות נתניהו לא היה בדיוק הבעיה. הוא ניסה בכל כוחו להגיע לקואליציה והיו כאלה שהחליטו לפסול אותו".

ריאיון עם יור הכנסת יולי אדלשטיין, אולפן וואלה 27.8.2019. ראובן קסטרו
"לא פוסל מפלגות". אדלשטיין/ראובן קסטרו

יו"ר הכנסת הסביר כי השאיפה של הליכוד היא להגיע למצב של 61 מנדטים - ו"לאחר מכן כל מפלגה ציונית מוזמנת להצטרף, על סמך קווי יסוד שייקבעו. ולא רק שאני לא פוסל - אפילו הייתי מעודד מפלגות נוספות להיכנס לקואליציה - כל אחד שיקבל את קווי היסוד ואת המדיניות שלנו. אני לא פוסל מפלגות".

בתשובה לשאלה אילו מפלגות נוספות היה רוצה לראות בקואליציה השיב כי "את רוצה שעוד מישהו ילך לגלח את השפם אם אני אזכיר עכשיו שמות ספציפיים?", בהתייחס להחלטה של יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ לגלח את השפם כדי שיאמינו להתחייבות שלו שלא להיכנס לממשלה בראשות נתניהו.

עוד בוואלה!

יצאו משיווי משקל: הרחפנים הפכו לסיוט של חיזבאללה

לכתבה המלאה

"אין מקום לחקיקה פרסונלית"

שמו של אדלשטיין שב ועולה בפיהם של יריביו של נתניהו, ובעיקר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כמועמד להחליפו אך הוא מכחיש שעשה כל צעד לקראת היום שאחרי. "נכון שאנחנו שנינו יוצאי ברית המועצות אבל זה לא אומר שאני יכול לדברר את ליברמן. כנראה הוא מזכיר כי אני מס' 2 בליכוד".

בנימין נתניהו, 20.08.2019. AP
"לא חושד בי בפוטש". נתניהו/AP

גם לציוץ של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שהאשים בחודש שעבר את אדלשטיין ב"פוטש", הוא מתייחס בביטול. "לא הספקתי לחשוב על זה כי אני שומר שבת, אז כל ההתרחשות הדרמטית הייתה בשבת. וכשהדלקתי את הפלאפון הסתבר שהיה ציוץ ונמחק ציוץ. מבחינתי זה חסר כל משמעות כי ברור שרה"מ לא חושד בי בפוטש". הוא מוסיף כי "הניסיונות האלה למצוץ חדשות מהאצבע על סקרי עומק, היערכויות, אפילו לא שוות התייחסות רצינית".

באשר לסוגיית החסינות לראש הממשלה, אדלשטיין ממשיך להצהיר כי הוא מתנגד לחקיקה פרסונלית של חוק חסינות, אך מדגיש כי הוא מאמין בחפותו, וכי אין כל צורך בשינוי החוק כדי שראש הממשלה יקבל חסינות מפני העמדה לדין. "עובדה אף אחד לא הביא חוק חסינות, אין מקום לחקיקה כזאת, אין שום צורך בחקיקה כזאת, קיים חוק חסינות. אני מזכיר לכולנו שבמדינה דמוקרטית חייבים חסינות לחברי פרלמנט, זה אחד החוקים החשובים והוא קיים".

ריאיון עם יור הכנסת יולי אדלשטיין, אולפן וואלה 27.8.2019. ראובן קסטרו
"לא ניתן לאיראנים להתבסס באזור"/ראובן קסטרו

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אסר אתמול על שימוש במצלמות בקלפיות, והליכוד הודיע בתגובה שיקדם חקיקת חוק בנושא. לדברטי אדלשטיין, יש לכך היתכנות עוד לפני הבחירות. "ממשלה יכולה להביא חקיקה בתקופה הזאת, זה כבר נעשה לא פעם בתחומים שונים, בתנאי שיש סבירות, שהזמן גרמה. כן זה מקרה קלאסי שהזמן גרמה והכנסת היא הריבון היא יכולה לחוקק. מדובר פה על טוהר הבחירות". לדבריו, אם הממשלה תביא הצעת חוק ממשלתית בנושא, "אני אעשה הכל שזה יעבור בלוחות זמנים הכי קצרים שאפשר".

ברקע ההסלמה הביטחונית בצפון ובדרום והירי על אירועי הקיץ בשדרות בתחילת השבוע אדלשטיין ממשיך להתעקש כי "זה העשור הטוב ביותר בתולדות ישראל מכל הבחינות". לדבריו, "המצב הביטחוני הוא נתון, אנחנו מתמודדים באמת בכמה חזיתות. אבל ההתמודדות הזאת, כפי שגם הוכיחו התקיפות האחרונות של צה"ל - מנוהלת בצורה הכי טובה שאפשר. נזכיר רק לעצמנו כי עם כניסתה של רוסיה לאזור מלפני כמה שנים ועם האירנים שהתחילו בתהליך של להיות השכנים החדשים שלנו, כולם אמרו שעכשיו ישראל תהיה מוגבלת ולא תוכל לפעול - הפעולות מוכיחות כפי שראש הממשלה אמר - אנחנו לא ניתן לאיראנים להתבסס כאן באזור".

אם תהיה הסלמה ביטחונית - יש תרחיש של דחיית הבחירות?

"אני מאוד מקווה שלא נגיע לנקודה הזאת. מטבע הדברים אני אומר שצריך נסיבות מאד מאד קיצוניות על מנת להכריז על מצב חירום וביטול בחירות ולכן אני מקווה מאד שבתנאים שאנחנו נחליט ושאנחנו נרגיש שזה הזמן לבצאע את המצבע אנחנו נבצע אותו לא בלחץ של גורם כזה או אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully