וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: התקדמות במגעים בין נתניהו ופייגלין לקראת פרישת זהות

גורמים הבקיאים במגעים אמרו לוואלה! NEWS כי השניים נפגשו השבוע ופייגלין קיבל הבטחה לתפקיד שר כלכלי בכיר אחרי הבחירות והתחייבויות לשורת צעדים ברוח מצע מפלגתו. אם הדבר יצא לפועל מדובר בהישג לרה"מ שימנע איבוד קולות לימין. פייגלין: "לא אפר את הבטחתי לבוחרים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

התקדמות ממשית במגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, שעשויה להוביל להודעת פרישה של פייגלין בימים הקרובים מהתמודדות בבחירות הבאות. לדברי גורמים הבקיאים במגעים, פייגלין ונתניהו נפגשו השבוע שוב, והוא קיבל הבטחה למינוי לתפקיד שר כלכלי בכיר אחרי הבחירות והתחייבויות לשורה של צעדים כלכליים ברוח המצע של מפלגת זהות. במידה והסיכום אכן יצא לפועל, מדובר בהישג מבחינתו של נתניהו שימנע איבוד קולות לימין, שכן לפי הסקרים האחרונים זהות אינה עוברת את אחוז החסימה אך עדיין זוכה לתמיכה של מצביעי ימין.

פייגלין, שלא עבר את אחוז החסימה גם בבחירות הקודמות ולפי הסקרים האחרונים לא צפוי לעבור גם באלה, ניהל עד סגירת הרשימות משא ומתן עם מפלגות הימין על חיבורים ואיחודים, אך המשא ומתן לא הבשיל והוא החליט שוב להתמודד עצמאית בראשות מפלגת זהות. בשבועות האחרונים נתניהו הפעיל עליו לחצים כבדים לפרוש מהתמודדות, במסגרתו נפגש עמו כמה פעמים והעלה כמה הצעות.

בחדשות 13 דווח בתחילת החודש כי הצעתו של נתניהו כללה את כיסוי החובות של מפלגת זהות, בסך שלושה מיליון שקלים, תמורת סגירת המפלגה. לוואלה! NEWS נודע כי נתניהו נפגש עם פייגלין שוב בימים האחרונים והושגה התקדמות במשא ומתן, ואם הוא יבשיל הוא צפוי להודיע על פרישה בימים הקרובים ותמיכה בראש הממשלה.

הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-22, כנסת ירושלים
יור זהות משה פייגלין. ראובן קסטרו
צפוי להודיע על פרישתו ותמיכתו בנתניהו. פייגלין/ראובן קסטרו

פייגלין, שהיה בעבר חבר כנסת בליכוד, נחשב לאחד מיריביו הגדולים של נתניהו במפלגה ואף התמודד מולו על ראשות המפלגה כמה פעמים. לקראת בחירות 2015 הוא הודיע על פרישה מהליכוד והקים את מפלגת זהות, שהתמודדה לבחירות לכנסת ה-21 אך זכתה רק ל-2.73% מהקולות ולא עברה את אחוז החסימה. בליכוד מקווים שהפרישה של פייגלין תסייע לנייד קולות של מצביעי ימין לעברם ולמנוע אובדן קולות של גוש הימין, מה שעשוי לקרב את גוש הימין-חרדים הטבעי של נתניהו לעבר אחוז החסימה.

עוד בוואלה!

מסר לנסראללה: התקיפה בלבנון הייתה נגד ארגון פלסטיני שמקורב לחיזבאללה

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
פייגלין נחשב לאחד מיריביו הגדולים בליכוד. נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

בעקבות הפרסום מסר הערב פייגלין כי "שום הסכם לא נחתם, זהות מתארגנת במלוא הקיטור לבחירות. אין זה סוד כי מופעלים עלינו לחצים כבדים כדי להסיר את המועמדות ומופנות אלינו כל העת הצעות שונות, אולם את הבטחתי לבוחרים לא אפר".

"למען הסר ספק - גם אם אקבל הצעה שמקדמת בצורה משמעותית מאוד את מצע זהות, וגם את אחוש כי האחריות מחייבת אותי לשקול אותה במקום לדחותה על הסף, לא אקבל שום החלטה העומדת בסתירה להבטחותיי", הבהיר. "במקרה שכזה אביא את ההחלטה בפני כללי חברי מפלגת זהות במשאל מתפקדים מסודר, ואפעל כפי שיחליטו".

ממפלגת זהות נמסר: "זהות מתמודדת בבחירות ומקיימת מחר בערב כנס רב משתתפים בגני התערוכה בתל אביב. עד כה נרשמו לכנס בתוך פחות מיממה כ-700 משתתפים והמספרים ממשיכים לעלות".

מהליכוד לא נמסרה תגובה.

במקביל: מפגלת נעם צפויה לפרוש

בתוך כך, נתן אשל, מקורבו של נתניהו, נפגש היום עם עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית בתל אביב. בן גביר ביקש את הפגישה, ולדברי גורמים המעורים בפרטים, לא עלה בה בקשה לפרוש מהתמודדות בבחירות הקרובות. בן גביר אמר היום במסיבת עיתונאים כי העביר מסר לראשי הליכוד לפיו בלי עוצמה יהודית לא תהיה ממשלת ימין.

כמו כן, מפלגת נעם של אנשי הרב צבי טאו, מבכירי הרבנים בזרם החרד"לי, צפויה להודיע בימים הקרובים על פרישה סופית מהמרוץ בבחירות. המפלגה הודיעה הערב כי היא תצא למפקד שבסופו יוכרע האם היא פורשת אך ההנחה היא כי לאור העובדה שאין לה כל סיכוי לעבור את אחוז החסימה, היא תפרוש מהמרוץ.

המפלגה עוררה הד תקשורתי וציבורי במערכת הבחירות הנוכחית לאחר שהעלתה קמפיינים נגד להט"בים ורצה תחת הכותרת "להיות עם נורמלי בארצנו". טרם ברור אם אנשי המפלגה יודיעו באופן רשמי על תמיכה במפלגה אחרת, אך רבים מהמזוהים איתה יצביעו ליהדות התורה.

(עדכון ראשון: 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully