וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתווכחים על כל דבר": מתיחות בימינה סביב הובלת קמפיין הבחירות

26.8.2019 / 13:26

בין ראשי המפלגה, שקד, פרץ וסמוטריץ' מתנהל עימות סביב הופעתה של יו"ר המפלגה במרכז הקמפיין לבדה, זאת כחלק מסירובם של אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי לקבל את מנהיגותה. גם נושא הכיתוב על פתקי ההצבעה עורר מחלוקת קשה. בימינה מתנערים: רעשי רקע ותו לא

צילום: מתוך ה-FB של נפתלי בנט, עריכה: ניב מעוז

בשבועות האחרונים מתנהל מאחורי הקלעים ויכוח בין ראשי המפלגה - איילת שקד, שר החינוץ רפי פרץ ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' - סביב השאלה האם שקד המכהנת בתפקיד יו"ר המפלגה המאוחדת צריכה להיות הדמות היחידה בקמפיין המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-22 בחודש הבא. חילוקי הדעות בנושא, שהינם חלק מגישה מתמשכת של אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי המסרבים לקבל את מנהיגותה, עלו כמה פעמים בדיונים פנימיים במפלגה, אך השיא נרשם בשבוע שעבר.

האירוע המדובר התרחש סביב השקת 'ימינבוס', אוטובוס ממותג שנע ברחבי הארץ לטובת גיוס מצביעים. רגע לפני הנסיעה הראשונה, במפלגה תהו איך למתג את האוטובוס. סמוטריץ' התנגד לכך שדמותה של שקד תופיע עליו. בצעד חריג, המיתוג של האוטובוס נעשה ללא ידיעתה מבלי שאף אחת מהדמויות הופיעה עליו. לשקד נודע על כך רק לאחר השלמת המיתוג והיא זעמה על כך בפני שאר חבריה.

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
ויכוח סביב הובלת הקמפיין. פרץ וסמוטריץ'/ראובן קסטרו

במקרה אחר, התנהל ויכוח בין השלושה, מי תהיה הדמות שתופיע בקמפיין שלטי החוצות שיעלה סמוך לבחירות וכן בפרסומים בעיתונות הכללית והדתית. יו"ר הבית היהודי פרץ התנגד להצבתה של שקד ללא שאר השותפים ברשימה המאוחדת. לעומתו, סמוטריץ' הסתייג בטענה כי באזורים מסוימים שבהם יש ריבוי מצביעי הציונות הדתית או בפרסומים בעיתונים הפונים לקהל הדתי, שקד צריכה להופיע יחד עם ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

ויכוח נוסף שהיה עדות לקרב מאחורי הקלעים הוא על הכיתוב בפתק ההצבעה בקלפי. רפי פרץ טען כי על הפתק צריך להופיע שמות שלוש המפלגות המרכיבות את הרשימה, בעוד שקד ניסתה להסביר כי יש להימנע מבלבול של המצביעים רגע לפני ההצבעה וכי יש לכתוב מפלגת ימינה בראשות שקד. האחרונה שלחה לפרץ שליחים, ואף שוחחה עמו ישירות, אך הוא לא השתכנע. לבסוף, הוחלט כי ייכתב על הפתק ימינה בראשות שקד אך בנוסף גם את שאר שמות המפלגה. לאחר אותו ויכוח, שקד תקפה בשיחות עם מקורביה את פרץ, ולדבריה, "הוא לא מבין כלום, לא מסוגלת. הוא לא מבין שזה לא אגו, מה לעשות שאני מביאה יותר מנדטים. אי אפשר להתווכח על כל דבר".

עוד בוואלה!

האיש עם עצבי הברזל: מפקד כוח קודס מתלבט מתי לנקום

לכתבה המלאה
מפלגת ימינה -  השקת הקמפיין, כפר המכבייה, רמת גן, 12 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"אי אפשר להתווכח על כל דבר". שקד/ראובן קסטרו

גורמים בבית היהודי ובאיחוד הלאומי אישרו את הפרטים לוואלה! NEWS, וחלקם תהו מדוע שקד לא מעוניינת בשילוב של שאר הדמויות בקמפיין. לדבריהם, "נראה שאיילת רק מחפשת להבליט את עצמה ולחזק את המותג שלה. הציונות הדתית רוצה לראות לא רק את מי שבראש אלא את מי שפעלו וימשיכו לפעול למענה גם אחרי ששקד תמצא את דרכה לליכוד. לא ברור מאיפה נובע הרצון להסתיר את שאר השותפים".

מימינה נמסר בתגובה: "הדברים אינם נכונים ואינם תואמים את המציאות. מדובר באוסף בדיות ורכילויות זולות שנועדו לפגוע בימינה ובעומדים בראשה. ראשי ימינה נמצאים בקשר שוטף וביחסי עבודה מצוינים על מנת לעמוד במטרה המשותפת - חיזוק הימין האידיאולוגי והצבתו כגורם משמעותי בהרכבת הממשלה הבאה. כל השאר הם רעשי רקע ותו לא".

הקרב על הקמפיין הוא המשך לקרב שניהלה שקד להצבתה במקום הראשון ברשימה המאוחדת. יו"ר הבית היהודי רפי פרץ, בגיבוי רבנים בכירים בציונות הדתית, נלחם נגד אפשרות זו אך לאחר מכן התקפל ונעתר לבקשה להציב אותה במקום הראשון. בדיעבד התברר כי מאבקו נגד שקד נבע בין היתר בעקבות עמדתה של אשתו מיכל פרץ, ולא מן הנמנע כי גם התעקשותו נגד הצבתה בראש קמפיין המפלגה נובעת בין היתר מסיבה דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully