וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק תקף את נתניהו: "מתקפל לטראמפ כמו כלבלב - ולא כמדינאי"

ראש הממשלה לשעבר ביקר בחריפות את העובדה שנתניהו נמנע מגינוי אמירתו של טראמפ נגד המצביעים היהודים של המפלגה הדמוקרטית. "לממשלת ישראל אין את האומץ לומר שהקשרים שלנו הם עם כל חלקי החברה האמריקנית"

צילום: שלומי גבאי, עריכה עמית שמחה

יו"ר משותף במחנה הדמוקרטי, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר היום (שבת) כי "נתניהו מתקפל לטראמפ כמו כלבלב- ולא כמו מדינאי". ברק תקף את ראש הממשלה אירוע שבתרבות בשהם על רקע דבריו של נשיא ארצות הברית, שהאשים יהודים שמצביעים למפלגה הדמוקרטית בחוסר נאמנות, והימנעותו של נתניהו מגינוי האמירה.

"אני חושב שזאת הצהרה מיותרת, מזיקה, אני חושב שההצטרפות הכמעט אוטומטית של ממשלת ישראל לכל אמירה שלו, והעובדה שלממשלת ישראל אין את האומץ לומר שהקשרים שלנו הם עם כל חלקי החברה האמריקנית, עם שתי המפלגות. שם מתחלפים נשיאים כל שמונה שנים, לפעמים 12 שנים, זה עובר ממפלגה למפלגה. גם שם טראמפ הוא לא שם לנצח", אמר ברק. "המדיניות של נתניהו שהתחילה בעידן אובמה עם מה שהוזכר כבר לגבי הסכם הגרעין, וממשיכה היום בהתבטלות מוחלטת כמו בפני יחיא סינוואר, כמו בפני הסמוטריצ'ים, כמו בפני הרצון הקטארי לשלם פרוטקשיין בעזה".

אהוד ברק במסע"ת - ישראל דמוקרטית ומרצ בעבקבות איחוד המפלגות, בית העיתונאים, תל אביב, 25 ביולי 2019. ראובן קסטרו
ברק/ראובן קסטרו

ברק טען כי על נתניהו לנהוג "כמדינאי שעומד בראש מדינה עצמאית שיש לה עניין היסטורי ואסטרטגי עמוק בשמירת הקשר עם שתי חלקי החברה האמריקנית, בעיקר שבמקרה מבחינה פוליטית אם מסתכלים על מה שקורה שם- רוב עצום של הקהילה היהודית תומך לא במפלגתו של טראמפ אלא דווקא במפלגה הדמוקרטית".

דבריו של טראמפ נאמרו ברקע איסור כניסתן לישראל של שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות. בריאיון בחדר הסגלגל לצד נשיא רומניה קלאוס יוהאניס אמר טראמפ בהתייחסות לסערה כי "כל היהודים שמצביעים לדמוקרטים - אני חושב שזה מראה על חוסר ידע מוחלט או על אי-נאמנות גדולה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ח"כ משה יעלון מכחול לבן בשבתרבות בבאר שבע. 24 באוגוסט 2019. יניר יגנה
"בלי להזיז את נתניהו שום דבר לא ייפתר". יעלון באירוע שבתרבות בבאר שבע/יניר יגנה

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף היום גם הוא את נתניהו אמר כי "לראשונה ארגון טרור מפעיל אלימות נגד מדינת ישראל ובאמצעות הפעלת אלימות מביא הישגים משמעותיים: כסף, חומרים, וחשמל. כלומר חמאס הוכיח שבסופו של דבר ישראל תחת אלימות, תחת לחץ, תחת פיגועי טרור נסוגה לאחור. ברגע שחמאס הבהיר את זה לישראל, אנחנו רואים את אותו הדבר קורה ביהודה ושומרון". לדבריו,"יש פה קריסה כוללת של התפיסה הביטחונית שלנו, של מאבק בטרור, של יוזמה, כל הזמן מגיבים ובמקום להכריע את הטרור מנסים לקנות שקט בהרבה מאוד כסף".

גם ח"כ משה יעלון (כחול לבן) תקף את נתניהו וסימן אתו כמכשול העיקרי בהקמת ממשלת אחדות. "בלי להזיז את נתניהו שום דבר לא ייפתר. שיהיה שר או ח"כ, לא ראש ממשלה. לא ניכנס לקואליציה בראשות נתניהו". את הדברים אמר יעלון בשבתרבות בשוהם והוסיף כי "תניהו גוזר סרטים שמשקפים את יחס החוץ של ישראל, על בסיס תשתית יצוא ביטחוני שהנחנו אנחנו, שלושת הרמטכ"לים של כחול לבן. זה חמור".

ח"כ עופר שלח (כחול לבן) בשבתרבות בחדרה. 24 באוגוסט 2019. שלומי גבאי
ח"כ עופר שלח בשבתרבות בחדרה/שלומי גבאי

עופר שלח (כחול לבן) שהשתתף בשבתרבות בחדרה התייחס לאישומים על חפרפרת ועל ממשלת אחדות ואמר כי "נשמח לממשלת אחדות בהובלת כחול לבן בהשתתפות הליכוד וללא בנימין נתניהו.החרדים יעשו אחת הכל כדי שנתניהו יהיה ראש ממשלה. אבל הם יבואו לדבר איתנו ואנחנו נדבר איתם". עוד הוסיף שלח כי "אין ולא היו איסוף חומר על בני גנץ. רוב הידיעות שפורסמו היו שקריות. הוזמנה בדיקה בחברת חקירות. אין ולא היו הדלפות ואיסוף מידע על בני גנץ. לא יודע מה הוא חיפש - יודע מה נמצא".

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) השתתף גם הוא באירוע בחדרה, תקף את כחול לבן ואמר כי "אני חושב שכחול לבן ילכו עם חלק מהרשימה המשותפת. מה ששמענו השבוע זה היה בלון ניסוי. מזכיר שזו רשימה של ארבע מפלגות. יכול להיות פיצול. הם יכולים להתפצל מבל"ד".

"יהיה פיצול, יילכו עם 6-7 ח"כים וישימו את איימן עודה בממשלה. (כחול לבן) ילכו עם חלק מהרשימה המשותפת ולא יטפלו בעזה בכלל", אמר ביטן. "כחול לבן הם פטה מורגנה. הם לא עושים כלום ויושבים על 35 מנדטים. הם בעצמם לא מאמינים לזה. אין שם מפלגה. הם מחזיקים את המפלגה שלהם על 'אנטי ביבי' וברגע שביבי ייבחר שוב הם מתפרקים על בטוח. מי שמצביע לכחול לבן לא מצביע למפלגה שקיימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully