וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן במסר ללהט"ב: תומך בזכויות, מתנגד למצעדים בריכוזי חרדים

במכתב ששיגר יו"ר ישראל ביתנו לארגוני הלהט"ב, הבהיר כי הוא תומך בשוויון זכויות לקהילה הגאה, אך רמז כי הוא מתנגד לקיום מצעדים ביישובים בהם יש אוכלוסיה חרדית. "דוגלים בעיקרון של חיה ותן לחיות", אמר ליברמן והתחייב: נדרוש נישואים אזרחיים בהסכמים קואליציוניים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שיגר היום (חמישי) מכתב הבהרה לראשי ארגוני הלהט"ב, זאת לאחר פרסום התיעוד בחדשות 12 בו נשמע אומר לרב שמואל אוירבך במהלך הבחירות לראשות עיריית ירושלים ב-2013 כי "לא יהיו כל המצעדים שעושים פה והפסטיבלי גייז". במכתב, ליברמן העביר מסר לארגונים לפיו הוא תומך בזכויות לקהילת הלהט"ב, אך עם זאת רמז כי הוא מתנגד לקיומם של מצעדי הגאווה בריכוזי אוכלוסיה חרדים.

ליברמן, שבמערכת הבחירות הנוכחית העמיד במרכז הקמפיין שלו את ההתנגדות לכפייה הדתית ובמאבק בחרדים, כתב "ישראל ביתנו מיום הקמתה ועד היום דוגלת בעיקרון של חיה ותן לחיות, ומכבדת כל אדם באשר הוא. כפי שהזכרתם במכתבכם ח"כ אלי אבידר אף השתתף בארועי חודש הגאווה".

ליברמן נמנע מלומר באופן מפורש כי הוא מתנגד לקיום המצעדים בריכוזי האוכלוסיה החרדית, אך רמז בעקיפין: "אנחנו לא נגד הדת ולא נגד החרדים. כל אדם באמונתו יחיה. ציינתי לא פעם שאני אהיה הראשון שיתנגד לפתיחת מרכולים בשבת בבני ברק, אבל אני אעמוד על כך שלא יסגרו מרכולים בתל אביב או באשדוד. על פי אותו ההגיון אני מתייחס למצעדי הגאווה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"אנחנו לא נגד הדת ולא נגד החרדים". ליברמן/ראובן קסטרו

לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו "החלטות בנושאי דת ומדינה שכן הצלחנו להעביר, בוטלו כאשר עזבנו את
הקואליציה". הוא הוסיף כי "המחוייבות של הליכוד למפלגות החרדיות במהלך 10 השנים האחרונות, הובילה להקצנה ולסחטנות שבאה על חשבון הציבור החילוני, והדבר בא לידי ביטוי גם בחקיקה. ישראל ביתנו תפעל להקמת ממשלה לאומית ליברלית רחבה ללא החרדים והמשיחיים, ובמסגרת ההסכמים הקואליציונים העתידיים נדרוש, בין היתר, חקיקת חוק נישואים אזרחיים".

התיעוד המדובר התרחש ב-2013, אז הריץ ליברמן את ראש עיריית ירושלים כיום, משה לאון, בבחירות לראשות העיר. במסגרת מאמצי החיזור אחרי קולות החרדים, ליברמן ניסה לזכות בתמיכתו של הפלג הירושלמי הקיצוני שהונהג אז על ידי הרב שמואל אויירבך שמאז הלך לעולמו. אויירבך הריץ אז מועמד אחר מטעמו והדבר איים לסכל את ניצחונו של ליאון. בתיעוד נשמעו השניים מדברים על שיתופי פעולה, על התנגדות למצעדי גאווה, ולטענת הנוכחים - גם על שינויים בחוק הגיוס.

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, הגיב לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו ואמר: "ליברמן הוא זיוף. זיוף חילוני, זיוף ליברל. ולמי שעוד היו אשליות, הוא גם מתעב את הקהילה הגאה. חדשות 12 חשפו את הפרצוף האמיתי של ליברמן: פוליטיקאי שיתחנף לכל אחד שיקדם אותו, גם אם הוא רב הומופוב שרוצה לכפות את חייו על החילונים". הורוביץ הוסיף, "פעם אחר פעם הוא והמפלגה שלו הצביעו נגד החילונים ונגד הלהט"בים. נגד ברית הזוגיות ב-2010, ושוב ב-2011 ושוב ב-2013. נגד תחבורה ציבורית בשבת ב-2014 ושוב ב-2016. ועכשיו השיא - התנגדות למצעדי גאווה במסגרת הקומבינות הפוליטיות שלו עם הרב אויירבך".


(עדכון ראשון 16:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully