וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוציאו אותם, מנוולים": עימות בדיון בבג"ץ על פסילת הרשימה המשותפת

לאחר שוועדת הבחירות אישרה את התמודדות עוצמה יהודית וחבריה בן גביר, גופשטיין ומרזל, השופטים דנים בערעור על ההחלטה. השופטים יכריעו גם בבקשה לפסול את הרשימה המשותפת, שחבריה ספגו קריאות גנאי מקרב פעילי ימין שהגיעו למקום. גופשטיין החרים את הדיון: "מכור מראש"

אתר רשמי

בית המשפט העליון דן היום (חמישי) בערעורים על החלטת ועדת הבחירות המרכזית מהשבוע שעבר. תחילה דן בית המשפט בבקשות לפסול את עוצמה יהודית ושלושה מועמדיה - איתמר בן גביר, בנצי גופשטיין וברוך מרזל. לאחר מכן ידונו תשעה משופטי העליון בבקשה לפסול את הרשימה המשותפת. היועמ"ש אביחי מנדלבליט תומך בפסילתם של גופשטיין ומרזל, ובאישור התמודדותם של בן גביר ושל שתי הרשימות - בדומה לעמדות שהביע בפני ועדת הבחירות.

תחילה טוענת עו"ד אורלי ארז לחובסקי מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה, שמבקשים לפסול את עוצמה יהודית ומועמדיה גופשטיין הודיע הבוקר כי יחרים את הדיון בבית המשפט העליון. חבר רשימת עוצמה יהודית אמר כי "המשחק מכור מראש. השופטים פסקו את הדין עוד לפני הדיון. כל הפעילות שלי היא אך ורק למניעת התבוללות. היא לא גזענות, אלא יהדות. אין ספק שחוק השבות היה נפסל בהרכב הנוכחי". כמה פעילי ימין קראו קריאות לעבר חברי הרשימה המשותפת בהם ח"כ אחמד טיבי, אוסאמה סעדי, עאידה תומא סלימאן, היבא יזבק ועופר כסיף במבואה לקראת הדיון. "תוציאו אותם מפה, מנוולים", צעקו.

עוד בוואלה!

לילה מתוח: בעקבות שיגורים לעבר ישראל, צה"ל תקף כמה פעמים ברצועה

לכתבה המלאה
צעקות לעבר חברי הרישמה המשותפת שהגיעו לאולם לקראת הדיון בעניינם בבג"ץ 22 באוגוסט 2019. אתר רשמי
המהומה עם כניסת חברי הרשימה המשותפת, היום/אתר רשמי

על פי עתירת כחול לבן, "בן גביר, מרזל וגופשטיין, ממשיכי דרכו של כהנא ותנועת 'כך' שהוצאה אל מחוץ לחוק, שוללים את קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. רשימת עוצמה יהודית, כעולה במפורש ממצעה ומעשרות הראיות שמציגה כחול לבן בבית המשפט בשעה זו, מבקשת לפעול כנגד ערכי היסוד של הדמוקרטיה, נגד עקרונות השוויון והכבוד, נגד עקרון שלטון החוק ונגד רשות שופטת עצמאית. על כן, כפי שנפסלה תנועת האם 'כך', דורשת כחול לבן לפסול גם את רשימת עצמה יהודית, המצהירה על עצמה כממשיכת דרכה, מלהתמודד לכנסת ה-22".

ח"כ קארין אלהרר המייצגת את רשימת כחול לבן בדיון אמרה כי: "זו שעת חירום במאבק על זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל. לא ייתכן שניתן להסתה ולגזענות לקבל מקום של כבוד בבית הנבחרים, המוסד שאליו נושאים עיניהם אזרחי ישראל. לא נאפשר לגופשטיין, מרזל ובן גביר להפוך לפניה של המדינה".

בשבוע שעבר החליטה ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט חנן מלצר שלא לפסול את רשימת עוצמה יהודית מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-22. ההצבעה הסתיימה בשיווין קולות ונפלה לאחר שנציג מפלגת העבודה סמי שושן, המקורב ליו"ר המפלגה עמיר פרץ, נעדר.

בנוסף לכך, ועדת הבחירות אישרה ברוב של 17 מול 16 את התמודדותו של בן גביר, כפי שקבע היועמ"ש, ואת התמודדותם של בנצי גופשטיין וברוך מרזל - בניגוד לעמדתו של מנדלבליט. מנגד, דנה הוועדה בבקשות שהגישה עוצמה יהודית לפסול את הרשימה המשותפת ואת מפלגת יש עתיד, כביכול בשל התבטאויות גזעניות של יאיר לפיד נגד החרדים. הוועדה אישרה את התמודדותה של הרשימה המשותפת ברוב של 17 מול 12.

(עדכון ראשון: 9:02)

תמר זנדברג, במהלך עתירת מרצ לבג"ץ כנגד פסילת מפלגת עוצמה יהודית 22 באוגוסט 2019. מתוך עמוד הטוויטר של תמר זנדברג, אתר רשמי
ח"כ תמר זנדברג וגלעד קריב מהמחנה הדמוקרטי בדיון/אתר רשמי, מתוך עמוד הטוויטר של תמר זנדברג
איתמר בן גביר, ברוך מרזל, בנצי גופשטיין,הגשת הרשימות לועדת הבחירות, 1 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
חברי עוצמה יהודית בוועדת הבחירות/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully