וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שקד העבירה מסרים לנתניהו לפיהם תשפיע על היועמ"ש לטובתו

19.8.2019 / 20:44

ב"הארץ" דווח כי גורמים מטעמה של יו"ר ימינה הציעו לראש הממשלה כי שרת המשפטים לשעבר תתמוך באופן מלא במהלך שימנע את העמדתו לדין. "היא שולטת במנדלבליט", אמר אחד משליחיה. שקד בתגובה: "לדברים המצוטטים אין קשר אליי והם לא נאמרו בידיעתי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

שליחיה של יו"ר ימינה, שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, הציעו במסגרת נסיונותיה להצטרף לליכוד לאחר הבחירות באפריל לראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא תשפיע על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לטובתו - כך דיווח היום (שני) חיים לוינסון ב"הארץ". לפי הדיווח, גורמים מטעמה של שקד אף הציעו תמיכה מלאה במהלך שיעניק לנתניהו חסינות וימנע את העמדתו לדין.

לפי הדיווח ב"הארץ", שסוקר את מאמציה של שקד להשתלב בליכוד לפני ההחלטה על חבירה מחדש לנפתלי בנט והימין החדש, אחד השליחים מטעמה של שקד אמר לראש הממשלה "היא ככה עם מנדלבליט", והחווה תנועה של חיבור הדוק עם אצבעותיו. "היא שולטת בו, היא יודעת להשפיע עליו. היא קרובה אליו. אם היא לא תשלוט במשרד המשפטים ברור שביבי הולך לכלא", הוסיף. שליח אחר הבטיח כי "רק היא יכולה להביא לביבי את החסינות. היא יודעת לצאת להסביר בתקשורת למה החסינות מוצדקת. יש לה אמינות, היא לא מירי רגב". נציג נוסף מטעמה הציע "נאמנות מוחלטת, היא תתמוך בראש הממשלה בכל דבר".

יו"ר הימין החדש, איילת שקד במהלך הצהרה מחוץ לביתה בתל אביב 25 ביולי 2019. אילן אסייג / "הארץ", אתר רשמי
גורמים מטעמה הציעו תמיכה מלאה בהענקת חסינות לנתניהו. שקד/אתר רשמי, אילן אסייג / "הארץ"

הפרסום ב"הארץ" משרטט את מאמציה של שקד לשכנע את ראש הממשלה ורעייתו לאפשר לה להשתלב בליכוד בחודשים האחרונים, במקביל למשא ומתן שניהלה מול בנט, בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ על השתלבותה מחדש במסגרת הימין החדש שהובילה להצבתה בראשות מפלגת ימינה. מוקדם יותר החודש פורסם בוואלה! NEWS כי במהלך סוף השבוע שקדם להכרזה על האיחוד עם בנט, ואפילו באותו בוקר, שקד הפעילה ציר לחצים אחרון בדמותם של מיכאל קליינר וזמביש - שני אישים המקורבים לנתניהו ובמיוחד לרעייתו - כדי לנסות לשכנע אותם שיש הזדמנות אחרונה לקבל אותה לשורות הליכוד.

קליינר, ח"כ לשעבר שמשמש כיום נשיא בית הדין של הליכוד, כתב באמצע יולי מאמר דעה פומבי במעריב בו קרא לשלב אותה ברשימה, ומאחורי הקלעים הוא וזמביש פעלו עד הדקה ה-90 כדי לדבר אל לב הבית בבלפור. בשלב מסוים, נתניהו ורעייתו עשו סימנים שהם שוקלים, ושקד כבר חשבה שכרטיס הכניסה המיוחל בדרך. אבל קליינר חזר עם תשובה שלילית, והיא הודיעה על חבירה מחדש עם בנט.

עוד בוואלה!

מסתכלת וזורקת: שרה נתניהו השליכה חלה שהוענקה לה באוקראינה

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"לא זקוק לאף פוליטיקאי כדי לטעון שהטענות האבסורדיות נגדו משוללות כל יסוד וחסרות כל תקדים". נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

מטעמה של שקד נמסר הערב כי "יש כאן ניסיון נמוך ומכוער להכפיש אותי. אם הדברים שמצוטטים נאמרו על ידי אדם כזה או אחר, הם חמורים בהחלט, אך אין להם קשר אליי ולא נאמרו בידיעתי. מעולם לא דיברתי עם היועץ המשפטי לממשלה על תיקים פליליים, כל שכן על תיקי נתניהו. אני סומכת על הציבור שהוא יותר חכם מזה".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה נתניהו לא זקוק לאף פוליטיקאי כדי לטעון שהטענות האבסורדיות נגדו משוללות כל יסוד וחסרות כל תקדים".

"הפכה את משרד לכלי במו"מ פוליטי"

בעקבות הפרסום המחנה הדמוקרטי פנה הערב ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד שקד בחשד לעבירות של הצעת שוחד שיבוש הליכי משפט והפרת אמונים. בפניה שהגישו מועמדי המחנה הדמוקרטי סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף במיל' יאיר גולן ויאיר יאיא פינק נכתב כי "מסרים אלה מעלים את החשש כי שרה בכירה בישראל הופכת את משרדה וסמכויותיה לכלי במשא ומתן פוליטי ואופורטוניסטי אשר כל כולו נועד כדי למלט חשוד מאימת הדין".

יו"ר העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ אמר בתגובה כי "איילת שקד ובנימין נתניהו הם שני פוליטיקאים מנותקים שאכפת להם רק מעצמם, מכיסאם ומחוקי החסינות ההזויים. גם נתניהו וגם שקד שכחו מתי בפעם האחרונה עשו משהו למען בני אדם. ההקלטות שנחשפו, בין אם נאמרו על דעתה של שקד ובין אם לאו, מבטאים את השקר של הימין המנותק: חסינות לפני הכל".

(עדכון ראשון: 20:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully