וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימן עודה באולפן וואלה! NEWS: "גוש חוסם? אם לגנץ יהיה אומץ ללכת בדרך רבין"

יו"ר הרשימה המשותפת לא שולל את האפשרות שימליץ על יו"ר כחול לבן לראשות הממשלה, אך מציב שורת תנאים ל"מהלך נועז" מול נתניהו. עודה מצהיר כי לא ישתף פעולה עם הימין וממשיך להפנות חיצים גם לעבר ברק: "צריך לקחת אחריות אישית - ולפרוש"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: נועה לוי

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, תוקף היום (שני) בחריפות את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ואת המועמד לראשות הממשלה מטעם כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. "ברק הוא לא פרטנר של הציבור הערבי", אומר עודה בריאיון באולפן וואלה! NEWS, ואילו על גנץ הוא אומר ש"הוא לא בשל, לא מבחינת אומץ, ולא מבחינת תפיסה פוליטית ללכת למהלך נועז" שיביא לכך שהרשימה המשותפת תמליץ עליו להרכיב את הממשלה הבאה, ובכך תהיה חלק מגוש חוסם לממשלה בראשות נתניהו.

לדברי עודה, ברק פגע באפשרות של שותפות ערבית-יהודית, והוא דוחה לחלוטין את ההתנצלות שלו על מאורעות אוקטובר 2000. "העבר מלמד אותנו על הכיוון. זה לא רק אוקטובר 2000, זה לא רק 'אין פרטנר' והאינתיפאדה השנייה. הוא הבן אדם שנתן רשת ביטחון לבנימין נתניהו בתקופה הכי קשה שלו. הוא אפילו פירק את מפלגת העבודה בשביל... כלומר, כשהוא מדבר על אומץ, ושנתניהו צריך לקחת אחריות אישית, אני חושב שהראשון שצריך לקחת אחריות אישית זה אהוד ברק", עודה אומר ושב על קריאתו לברק "לרדת מהבמה הציבורית. אם הוא ירד, נחתום על הסכם עודפים עם מרצ לאלתר".

איימן עודה באולפן וואלה חדשות, 19 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"הראשון שצריך לקחת אחריות אישית - אהוד ברק". עודה באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
"זה לא רק 'אין פרטנר' והאינתיפאדה השנייה. הוא הבן אדם שנתן רשת ביטחון לבנימין נתניהו בתקופה הכי קשה שלו"

בהתייחס לגנץ, עודה אמר כי "יש סיכוי מסוים" שהרשימה המשותפת תמליץ על גנץ כמועמד להרכבת הממשלה על מנת לייצר גוש חוסם לנתניהו, אך הוא מציב שורה של תנאים כגון הצגת מתווה מדיני, ביטול חוק הלאום והצגת תכניות למיגור האלימות במגזר הערבי. "בשנת ה-90 היינו גוש חוסם וכל אזרח ערבי יגיד שהתקופה הזו של רבין הייתה הטובה ביותר. כלומר, אנחנו רוצים להשפיע ואנחנו מוכנים. השאלה צריכה להיות מופנית בעיקר לגנץ: במידה שיהיה לו האומץ ללכת בדרכו של רבין, לי יהיה האומץ וכל הכבוד בעולם ללכת בדרכו של תאופיק זיאד שהיה יו"ר הגוש החוסם בשנת ה-90. אנחנו אכן רוצים להשפיע השאלה העיקרית מופנית לגנץ ולכיוון שלו".

"יש לי נפש הומיה, אבל לא יהודית"

לפני כמה חודשים מקורבו של ראש הממשלה, נתן אשל, פרסם סדרת מאמרים בהם קרא לפתוח דף חדש בין הליכוד למגזר הערבים. עודה דוחה את האפשרות הזו מכל וכל. "אנחנו לא נהיה עם הימין בשום תרחיש"‚ הוא אומר. "אחד הדברים שהכי מרגיזים אותי וזה נוגע בגזענות, שמתייחסים אלינו כאל פחות מעם: נתינים שאפשר לתת להם כסף ולקנות אותם. לכן אני אומר שזה נוגע בגזענות. זה לא אומר שאם יש ממשלת ימין אני אאבק למען תכנית למען האזרחים הערבים בוודאי שכן. אבל מין קואליציה ותמיכה בממשלת ימין - אין מצב".

מחר בערב הרשימה המשותפת צפויה להשיק קמפיין שמיועד לציבור היהודי, ולדברי עודה, הסקרים חוזים שהמפלגה תקבל הפעם מנדט וחצי מהציבור היהודי. "המאבק צריך להיות יהודי-ערבי משותף. בשביל לעשות את השינוי, חייבים לעשות אותו במשותף. כמו שאמרתי יותר מפעם אחת, האזרחים הערבים לבד לא יכולים, אבל בלעדינו זה בלתי אפשרי. לכן חייבים לבנות את החיבור הזה וברשימה המשותפת זה לא מספיק".

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: הלוחמים לא הסתערו על המחבל שחדר מעזה - ויודחו

לכתבה המלאה
איימן עודה באולפן וואלה חדשות, 19 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"לא נהיה עם הימין בשום תרחיש". עודה בריאיון באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
"אנחנו לא נהיה עם הימין בשום תרחיש"

אתה באמת מצפה שיהודי יצביע למפלגה שראשיה נמנעים מלהצטלם אוחזים בדגל המדינה, המנונה וסמליה צבאה, וכו'?

"נדמה לי שאני חבר הכנסת היחידי שמפרסם גם בעברית וגם בערבית כל הזמן, והאמת, אין חברי כנסת יהודים שמדברים אל הערבים, כמו שאני מדבר אל היהודים, עובדה שאני נמצא פה באתר 'וואלה', מדבר עם הציבור היהודי. כי זה כל כך חשוב לנו. אני רוצה שהסמלים ישקפו גם אותי וגם אותך ולא רק אותך. אני רוצה לראות את הפנים שלי בסמלים ולא רק את הפנים שלך. גם אתה וגם אני. לכן למשל, יש לי נפש הומיה, אבל לא יהודית. לכן אני מחפש דבר שהוא משותף לכל האזרחים".

איפה הגינוי שלכם כרשימה משותפת לרדיפה של הקהילה הלהט"בית ברשות הפלסטינית?

"לנו יש עמדה נחרצת כל אלימות ופגיעה בבן אדם, זה ברור. אתה צודק. לגבי מה שקורה ברשות, בדרך כלל בכל הסוגיות אנחנו לא מתערבים מכל מיני סיבות, אבל פה במקום הכי האנושי, אני צריך ללמוד את הסוגיה בכובד ראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully