וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן נזפה בשגריר בעקבות העימותים באל-אקצא: "לחדול מפרובוקציות"

גיא אלסטר, יפעת רוזנברג ומאיה הורודניצ'אנו

18.8.2019 / 16:49

דובר משרד החוץ בירדן מסר כי לשגריר ישראל, אמיר וייסברוד, הועבר מסר שלפיו הממלכה דורשות מישראל לחדול מפעולות שלדבריה מחריפים את הסכסוך ומהווים הפרה של החוק הבינלאומי. בשבוע שעבר גינה משרד החוץ בעמאן את "המשך ההפרות הישראליות"

קרדיט: רדיו 90FM

ירדן זימנה את שגריר ישראל בעמאן, אמיר וייסברוד, לשיחת נזיפה בעקבות "ההפרות האחרונות" במסגד אל-אקצא. הרקע לזימון הוא העימותים בהר הבית שפרצו בשבוע שעבר בתשעה באב, במקביל לתפילות חג הקורבן. במשרד החוץ אישרו כי שגריר ישראל בירדן הגיע היום לשיחה, אך לא מסרו פרטים מעבר לכך.

דובר משרד החוץ בירדן אמר כי לשגריר הועבר מסר שלפיו הממלכה דורשת מישראל לחדול מידית מ"הפרובוקציות" בהר הבית, שלדבריה מחריפים את הסכסוך ומהווים הפרה של החוק הבינלאומי.

על פי הדיווחים בירדן, מזכ"ל המשרד בעמאן העביר לשגריר אגרת עבור הממשלה בישראל ובה דרישה "להפסקה מיידית של ההפרות הישראליות ושל כל הנסיונות הישראלים שמטרתן לשנות את המצב ההסטורי והמשפטי הקיים בהר הבית". עוד דווח כי במהלך הפגישה נמסר לשגריר וייסברוד כי ירדן מגנה את דבריו של השר לבטחון הפנים גלעד ארדן לגבי הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא ומתן אישור לתפילת יהודים בו.

מהומות בהר הבית , 11 באוגוסט 2019. רויטרס
"לחדול מפרובוקציות". העימותים בהר הבית בשבוע שעבר/רויטרס

כמו כן, בפגישה הודגש כי מסגד אל-אקצא - "הר הבית על כל שטחו המשתרע על פני 144 דונם הוא מקום תפילה למסלמים בלבד". משרד החוץ בירדן גם הוסיף וגינה את סגירת שערי ומניעת כניסת המתפללים אליו או הצבת מגבלות על כניסתם. "ישראל צריכה לכבד את התחייבויותיה בהתאם לחוק הבינ"ל", נמסר לשגריר.

הזימון בא כארבעה ימים לאחר שמשרד החוץ הירדני גינה את "המשך ההפרות הישראליות" נגד מסגד אל-אקצא. דובר משרד החוץ סופיאן סלמאן הביע את אז התנגדותה של ירדן לצעדים, שאותם כינה "הפרובוקציות חסרות האחריות ביום הראשון של חג הקורבן" והטיל על ממשלת ישראל את האחריות המלאה "לתוצאותיהן והאלימות והמתיחות הנובעים מהם".

עוד בוואלה!

ב-40 מעלות חום: חיילים לא מורשים להדליק מזגן - בשביל לחסוך בתקציב

לכתבה המלאה
מהומות בהר הבית , 11 באוגוסט 2019. רויטרס
"הפרות בינלאומיות", הר הבית בשבוע שעבר/רויטרס

אחת מהודעות הגינוי שפרסם משרד החוץ בירדן בשבוע שעבר התייחסה באופן ממוקד לאמירתו של השר ארדן לפיה יש לפעול כך שגם יהודים יוכלו להתפלל בהר הבית. "אני חושב שיש עוול בסטטוס קוו שקיים שם מאז 67, וצריך לפעול כדי לשנות אותו", אמר אז. מנגד, בעמאן אמרו כי ישראל, בהיותה כוח כובש על פי החוק הבינלאומי, צריכה למלא את התחייבויותיה ולכבד את הסטטוס קוו במלואו.

המהומות בהר הבית פרצו בין השאר בעקבות ההחלטה לאפשר ליהודים לעלות למקום בתשעה באב שהתקיים במקביל לחג הקורבן המוסלמי, שממנה המשטרה חזרה בה מאוחר יותר באותו היום. אחרי שאלפי מוסלמים הגיעו לתפילה המונית במסגד אל-אקצא, מפקד מחוז ירושלים הסביר כי לאחריה קרוב ל-2,000 התאספו ליד שער המוגרבים כדי למנוע מיהודים לבקר, אז החלו הפרות הסדר. בהמשך הותר למאות היהודים במקום לבקר בהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully