וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן במתקפה חריפה על נתניהו: "פרזנטור מעולה, מנהיג חלשלוש"

18.8.2019 / 13:55

יו"ר ישראל ביתנו יצא בפייסבוק נגד "ההתנהלות המופקרת" של ראש הממשלה שלדבריו, "ברגעים אלה נוסע לאוקראינה לצלם סרטי תעמולת בחירות בזמן שתושבי הדרום הם בני ערובה". הוא האשים את נתניהו בחוסר יכולת לקבלת החלטות. גנץ הצטרף למתקפה: "ההרתעה לא נשחקה היא נמחקה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף היום (ראשון) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ברקע נסיעתו לאוקראינה. "בנימן נתניהו הוא פרנזטור מצוין, קמפיינר מעולה, אבל מנהיג חלש, חלשלוש, חסר מנהיגות וחסר יכולת לקבל החלטות ברגעי משבר אמיתיים", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו.

"שוב אנחנו ניצבים מול התנהלות מופקרת של ראש הממשלה שברגעים אלה נוסע לאוקראינה לצלם סרטי תעמולת בחירות, בזמן שתושבי הדרום הם בני ערובה למצב הביטחוני", הוסיף ליברמן בצל המתיחות הביטחונית בגבול עזה. "מה שקרה בשבוע האחרון הוא חסר תקדים. זו פעם ראשונה, למיטב זכרוני, שאחרי ירי של שלוש רקטות לעבר שדרות וניסיון חדירה, צה"ל לא הגיב אפילו למראית עין בהוראה ישירה של ראש הממשלה ושר הביטחון".

ראשי "ימינה", איילת שקד ונפתלי בנט, סיירו היום בזירת הפיגוע בו נרצח החייל דביר שורק בגוש עציון ושלחו עקיצה לנתניהו. יו"ר "ימינה" שקד אמרה כי "אם אנחנו לא נקבל את הכוח לעשות את השינויים האלה לא יוכלו לקרות. קוראת למצביעי הימין החילוני האידואולוגי, לכל הציונות הדתית על כל גווניה וזרמיה. וגם לליכוד תחדלו מהתקפות וצאו ותגדילו את הגוש. מאמינה שאנחנו יכולים להגיע ל61 מנדטים וגם יותר מזה". גם בנט התייחס למצב ברצועת עזה ואמר כי "אנחנו ניתן גב לכל פעולה התקפית של ראש הממשלה, המצב היום שהמדינות היא מדיניות של הכלה וצריך לעבור למתקפה בלתי פוסקת על ראשי הטרור, שצריכים להסתתר ולחשוש כל היום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן בהצהרות לתקשורת בכנסת. לשכת העיתונות הממשלתית
"התנהלות מופקרת". נתניהו וליברמן/לשכת העיתונות הממשלתית

יו"ר כחול לבן בני גנץ הצטרף למתקפה נגד נתניהו ובסויר בשדרות ובעוטף עזה אמר כי ""נתניהו איבד את הביטחון. ההרתעה לא נשחקה היא נמחקה, אנחנו נכריע צבאית את החמאס, נביא שקט לתושבים ולא ניתן לזה להתגלגל ליהודה ושומרון. נעשה את זה באמצעות קבינט של ביטחון ואחריות לעומת קבינט הקיצוניות והחסינות של נתניהו".

גנץ הגיע לתצפית על הרצועה וביקר בביתה של משפחת טויטו שביתה נפגע מרסיסי הרקטות ששוגרו אמש ואמר לאיציק טויטו כי "הוא מחזק אותו ואת המשפחה וכן כי תושבי העוטף עומדים בגבורה מול גלי הטרור והאיומים ועל הממשלה לעשות יותר בכדי לטפל במצב".

בסוף השבוע האחרון נרשמו כמה תקריות שהגבירו את המתיחות בגבול רצועת עזה. הלילה פתח כוח צה"ל בירי לעבר חשודים שהתקרבו לגדר, ומשרד הבריאות הפלסטיני הודיע על שלושה הרוגים ופצוע. מוקדם יותר זוהו שלושה שיגורים מהרצועה אל שטח ישראל, שניים מהם יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. אחת הרקטות פגעה בבית בשדרות, אולם לא היו נפגעים. ערב קודם לכן זוהה שיגור אחד לעבר עוטף עזה.

ירי פצצות תאורה לקראת תקיפה בעזה, 17 באוגוסט 2019. צילום מסך
פצצות תאורה בשמי עזה, הלילה/צילום מסך

בחמאס איימו כי "הכעס והזעם בהם נתונים בני עמנו יתפוצצו בפני הכיבוש אם לא יוסר הכתר מרצועת עזה וייפסקו פשעיו והטרור המאורגן והפריצות החוזרות ונשנות למסגד אל-אקצא". דובר חמאס, עבד א-לטיף קאנוע, אמר כי "הכיבוש הציוני ממשיך להשתמש בכוח מופרז ולבצע פשעים מאורגנים נגד בני עמנו הפלסטיני וצעיריו המורדים נגד המצור והטרור בירושלים, הגדה המערבית ורצועת עזה. פשע מתועב חדש שביצע הכיבוש בהריגת ופציעת ארבעה צעירים מתמרדים משקף את התנהגותו הברברית נגד בני עמנו והוכחה לפשעיו הנפשעים".

בג'יהאד האסלאמי פרסמו הודעת אבל על שלושת ההרוגים בתקרית הלילה. "הכיבוש הציוני נושא באחריות המלאה לפשעיו נגד העם הפלסטיני", אמרו בארגון. "זה פשע נגד צעירים זועמים נגד הטרור והתוקפנות המסלימה, נגד המצור המתמשך והפריצות היומיות למסגד אל-אקצא, התוקפנות על האסירים והבנייה בהתנחלויות. אנחנו עומדים מול הפשעים הללו ומדגישים את זכות עמנו להתנגד לכל סוגי התוקפנות הציונית".

(עדכון ראשון, 12:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully