וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משלוחים לא חוקיים": ארה"ב הוציאה צו לתפיסת המכלית האיראנית

17.8.2019 / 5:29

משרד המשפטים האמריקני פרסם צו לחילוט "גרייס 1" ותכולתה בגין שורת עבירות, לאחר שהרשויות בגיברלטר הודיעו כי היא רשאית להפליג. עד כה לא נרשמה תנועה רבה מצד מכלית הנפט, שצפויה לצאת לדרך רק ביום ראשון הקרוב יחד עם אנשי הצוות שנעצרו יחד איתה

צילום: רויטרס

משרד המשפטים האמריקני חשף הלילה (שבת) כי הוצא צו לתפיסתה של המכלית האיראנית שנעצרה על ידי הצי הבריטי בחודש שעבר, יום אחרי שבית המשפט בגיברלטר אישר את שחרורה. זאת, במקביל לדיווחים איראניים שלפיהם המכלית "גרייס 1" החלה בהכנות להפלגה בחזרה לים התיכון לאחר סכסוך דיפלומטי הנמשך בשבועות האחרונים.

מכלית הנפט נתפסה בתחילת חודש יוני לכאורה כתגובה להשתלטות משמרות המהפכה האיראניים על מכלית בריטית במי המפרץ הפרסי. הרשויות בגיברלטר - בגיבוי בריטניה - טענו כי "גרייס 1" עשתה את דרכה לסוריה ובכך הפרה את הסנקציות של האיחוד האיראני על מכירת נפט למשטרו של בשאר אסד.

עם זאת, הרשויות בגיברלטר אישרו את שחרורה של המכלית אחרי שטהראן התחייבה שזו לא תעשה את דרכה לסוריה. זאת, לצד הטענה מצד משרד החוץ האיראני כי כלי השיט לא היה אמור לשוט לסוריה מלכתחילה. ראש ממשלת גיברלטר פאביאן פיקרדו הבהיר אתמול כי הספינה רשאית לעזוב את שטח הטריטוריה וכי הוא מצפה מאיראן לעמוד בהבטחתה.

מכלית הנפט האיראנית גרייס 1 במצרי גיברלטר ב-16 באוגוסט 2019. רויטרס
צפויה להפליג ביום ראשון הקרוב. המכלית "גרייס 1" בגיברלטר, אתמול/רויטרס

ארצות הברית קראה לתפיסה המכלית, שעדיין עוגנת בגיברלטר, בגלל "המשלוחים הבלתי חוקיים לסוריה מאיראן על ידי משמרות מהפכה". הצו שהונפק על ידי בית המשפט המחוזי בקולומביה קובע שכלי השיט, הנפט שהוא מכיל ו-995 אלף דולר כפופים לחילוט בגין הונאת בנקים, הלבנת הון ועבירות נוספות. התובע המחוזי ג'סי ליו טען ל"רשת חברות המעורבות לכאורה בהלבנת מיליוני דולרים בתמיכת משלוחים אלה", שכוללת גורמים המזוהים עם משמרות המהפכה האיראניים.

בינתיים, המכלית שינתה את כיוון עמידתה, אך העוגן שלה עדיין לא מורם ולא ברור האם היא מוכנה להפליג. בעיתון המקומי "Gibraltar Chronicle" נטען כי לא סביר ש"גרייס 1" תצא לדרך לפני יום ראשון. באותו הדיווח צוטט גורם אנונימי שטען שהיא ממתינה לששת אנשי הצוות, הכוללים את הקפטן, שיגיעו באותו היום. האחרונים נעצרו עם תפיסת המכלית, אך על פי הדיווחים שוחררו ממעצר וההליכים הפליליים נגדם בוטלו.

ההשתלטות על המכלית הייתה המקור למשבר של איראן עם בריטניה, לאחריו תפסה טהראן מכלית של הממלכה. דובר המכלית הבריטית "סטנה אימפרו" אמר כי "המצב נותר ללא שינוי עבור המכלית ואנחנו מחכים לעדכונים נוספים מצד בריטניה ואיראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully