וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה תמליץ על נתניהו? "יכול להיות שמחר ניפרד ממנו"

16.8.2019 / 10:51

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נשמע ח"כ יעקב אשר מסביר כי למרות הצהרות התמיכה בראש הממשלה, מפלגתו לא תמליץ עליו בכל מחיר. לאחרונה אף נפגש עם יו"ר כחול לבן, אולם ראשי יהדות התורה הבהירו כי יישבו עם גנץ רק בתנאי פירוק השותפות עם לפיד

אתר רשמי

תיעוד דברי ח"כ יעקב אשר - כל הפרטים

  • למרות התמיכה בנתניהו: "אנחנו לא מחויבים לאף אחד"
  • "שומרים על קשר טוב עם הרבה מאוד גופים אחרים"
  • אנשים שלא שונאים אותנו - נשמור איתם על קשר"

הסקרים במערכת הבחירות לכנסת ה-22 מלמדים כי קואליציית נתניהו והחרדים מתרחקת ואף אחד מהמועמדים לראשות הממשלה לא יוכל להרכיב את הממשלה הבאה. למרות ההצהרות של ראשי יהדות התורה כי ימליצו אצל הנשיא רק על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה, ח"כ יעקב אשר הצהיר השבוע: "אנחנו לא מחויבים לאף אחד".

אשר השתתף במחנה קיץ של בחורי ישיבה בצפת, ובתיעוד מדבריו שהגיע לידי וואלה! NEWS הוא הסביר כי יהדות התורה לא תלך עם נתניהו בכל מחיר. "יכול להיות שמחר בבוקר בגלל סיבה כזו או אחרת ניפרד ממנו", אמר. אשר נפגש לאחרונה לפגישה עם בני גנץ, יו"ר כחול לבן, והפגישה עמו אילצה את המפלגה להבהיר שימליצו רק על נתניהו. עם זאת, ח"כ אשר לא מהסס לומר כי יש סיכוי שיילכו עם מועמד אחר.

ישיבת חרדים בישיבה נגד הגיוס, בני ברק, פברואר 2014. דרור עינב
לא מהסס לומר כי יש סיכוי שיילכו עם מועמד אחר. ח"כ אשר/דרור עינב

"אנחנו שומרים על קשר טוב עם הרבה מאוד גופים אחרים", טען אשר והזכיר בין היתר את הפגישה שלו עם גנץ. "יש לנו את גדולי ישראל שנותנים לנו הוראות ורק לאחרונה היה מישהו שנפגש עם גנץ ולא קרה כלום לאף אחד, לא קרה כלום. אנשים שהם לא שונאים אותנו - נשמור איתם על קשר ואולי יבוא יום ונשתמש בגנץ הזה. מי יודע? אולי הוא גם ישתמש בנו".

ביהדות התורה הקפידו עד כה להצהיר כי המפלגה תמליץ רק על נתניהו להרכבת הממשלה הבאה, וההערכה היא כי כך יעשו. עם זאת, ראשי המפלגה טענו כי הם לא פוסלים ישיבה בממשלה יחד עם גנץ, אך רק בתנאי שיפרק את השותפות עם יריבם הפוליטי יאיר לפיד. תרחיש כזה עשוי להיות אפשרי אם כחול לבן תתפרק וגנץ יצטרף לממשלה עם נתניהו.

עוד בוואלה!

רגע לפני ההסגרה: מייסד טלגראס נמלט ממשטרת אוקראינה

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"לא מחויבים לאף אחד". נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

בש"ס ההמלצה העתידית על נתניהו באה לידי ביטוי בקמפיין הנוכחי. כמו במערכת הבחירות הקודמת, כך הפעם, על קמפיין החוצות של המפלגה מתנוססת תמונת יו"ר המפלגה אריה דרעי ולצדו תמונת ראש הממשלה נתניהו. במפלגה יוצאים מנקודת הנחה כי קמפיין כזה שבו מתחייבים להמלצה על נתניהו מחזק את כוחם באופן משמעותי, וכמו בתוצאות הבחירות הקודמות, ישיגו גם הפעם 8 או 9 מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully