וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תלמדו מה זה גזענות": ועדת הבחירות בבקשות לפסול מועמדים ורשימות

14.8.2019 / 11:16

במרכז-שמאל ביקשו לפסול את "עוצמה יהודית" מהתמודדות לכנסת ה-22 ובפרט שלושה ממועמדיה - בנצי גופשטיין, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר. בדיון התפתח עימות בין חברי הרשימה לעותרים: "הם מסלפים". מנגד, ביקשה המפלגה לפסול את הרשימה המשותפת וכן את "יש עתיד"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן
  • 11:18

    ועדת הבחירות המרכזית בראשותו של השופט חנן מלצר דנה היום (רביעי) בבקשות הפסילה של רשימות ומועמדים לכנסת ה-22. כחול לבן, העבודה, המרכז הרפורמי לדת ומדינה וח"כ עיסאווי פריג' ביקשו לפסול את רשימת עוצמה יהודית וכן באופן פרטני שלושה מתמודדים מטעמה: בנצי גופשטיין, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר. מנגד, דנה הוועדה בבקשות שהגישה עוצמה יהודית לפסול את הרשימה המשותפת ואת מפלגת "יש עתיד", כביכול בשל התבטאויות גזעניות של יאיר לפיד נגד החרדים. כל החלטה שתקבל הוועדה צפויה להגיע לאחר מכן לבג"ץ.

  • 11:14

    סתיו שפיר, מטעם המחנה הדמוקרטי, אמרה בדיון כי "אנחנו מתנגדים למפלגה אנטי ציונית שרוצה לחדור לכנסת כדי להחריב אתהדמוקרטיה הישראלית - עוצמה יהודית". מרזל התפרץ לדבריה: "היא לא תקרא לי אנטי ציוני!". בתגובה ענתה: "תתבע אותי".

    "עד כאן - את הדמוקרטיה הישראלית אתם לא תחטפו. לא ניתן לגזענות האיומה שלכם לפגוע במרקם העדין של החברה הישראלית", הוסיפה שפיר. "הם חושבים שאם הם יפחידו ויאיימו, אנחנו ניתן להם לזחול לכנסת ולהרוס את כל מה שבנינו שם". שפיר טענה שבבחירות הקודמות בן גביר פרסם את פרטיה האישיים בעמוד הפייסבוק שלו, מה שהביא לעשרות איומים על חייה. בן גביר הכחיש וצועק לעברה שהיא שקרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully