וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק המתמחים החל: תא סטודנטים הוקם באוניברסיטת ת"א

13.8.2019 / 19:09

ארגון "מרשם" המייצג את המתמחים, הקים בצעד חריג תא סטודנטים, זאת לקראת פקיעת תוקפו של ההסכם הקובע את תנאי הרופאים במשרד הבריאות בחודש ינואר. לדברי הארגון, הקמת התא היא חלק מההיערכות לקראת מאבק בנושא. "הסטודנטים מזדהים עם העקרונות שלנו", אמרו

מאבק הרופאים המתמחים. מרשם, אתר רשמי
צעד חריג. הקמת תא הסטודנטים/אתר רשמי, מרשם

לקראת פקיעת תוקפו של ההסכם הקובע את תנאיהם של הרופאים במשרד הבריאות בינואר הקרוב, ארגון "מרשם" המייצג את אוכלוסיית המתמחים החל במאבק ציבורי, הקים באוניברסיטת תל אביב תא סטודנטים. התאים באוניברסיטאות הינם פוליטיים לרוב, ולכן הצעד שנקט הארגון הינו חריג. "ככל שהלימודים מתקדמים וככל שהחשיפה שלנו למתמחים בבתי החולים גוברת, אנחנו מבינים שהשנים הקרובות שלנו הולכות לגבות מאתנו מחיר פשוט לא הגיוני", אמר ינאי שקד, ראש התא, שלומד בשנה החמישית לרפואה במוסד.

מנכ"ל מרשם, ברק סגל לוי, אמר כי "הקמת תא סטודנטים של מרשם באוניברסיטת תל אביב הוא ציון דרך משמעותי". לדבריו, התא יהווה חלק מההיערכות הכוללת של הארגון לקראת המאבק הצפוי סביב ההסכם הקיבוצי החדש. "הסטודנטים מזדהים היום יותר מתמיד עם העקרונות של מרשם ועם המטרות שלנו. הסטודנטים יודעים שהם המתמחים של מחר ומי שרוצה להבטיח שיהיה כאן שינוי, שינוי שחייב להתחיל עם קיצור התורנויות של 26 שעות, הוספת תקנים למערכת ודאגה לדור הצעיר של מערכת הרפואה הציבורית, מזדהה עם מרשם ומצטרף לארגון. זוהי סנונית ראשונה. ואנחנו סבורים שבתקופה הקרובה יקומו עוד ועוד התארגנויות מקומיות שיחזקו את הפעילות של הארגון".

"אנחנו נדרשים לעבוד במשרה כפולה של כ-300 שעות בחודש, לוותר על חיי המשפחה, לפגוע בבריאות שלנו עם משמרות שבפועל מחייבות אותנו להימנע משינה במשך 26 שעות (ואף יותר) ובסוף עוד לעלות על ההגה ולנהוג הביתה", הוסיף שקד. "וכל זאת אחרי שהשקענו שנים ארוכות בנסיונות קבלה ללימודים, בלימודים עצמם ובעבודה התנדבותית על מנת להתקבל להתמחות - ולקינוח גם לסבול מאלימות פיזית ומילולית במקום העבודה שלנו".

מאבק הרופאים המתמחים. מרשם, אתר רשמי
המאבקים הקודמים הדגישו את הצורך בייצוג נפרד. ארגון מרשם/אתר רשמי, מרשם

"האנשים סביבי שאני רואה במקצוע הם אנשים שאכפת להם, הם לא עובדים לפי החתמת כרטיס", המשיך שקד. "אלה אנשים שלצערי קל לתת להם לסבול מהתנאים הנוראיים האלה כי יודעים שהדבר האחרון שהם רוצים הוא לפגוע במטופלים עם עיצומים ושביתות. אני באופן אישי מאמין שכל אדם צריך להיות מעורב ולקחת חלק בכל הנוגע לתנאי העסקתו, אחרת לא בטוח שיהיה מי שיילחם עבורך".

הארגון, שהוקם ב-2015, מייצג את המתמחים לרפואה כקבוצה נפרדת וייחודית מתוך כלל הרופאים, בטענה כי למרות שהם מהווים את עיקר כוח העבודה במערכת הבריאות, הם החוליה החלשה בה. לדברי מובילי "מרשם", מאבק הרופאים בשנת 2011 והיעדר הייצוג של האינטרסים של המתמחים על-ידי ההסתדרות הרפואית מדגישים את הצורך בייצוג נפרד למתמחים והאינטרסים שלהם.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התייחס בוועידת ישראל לרפואה שנערכה היום למצבת הסטודנטים לרפואה בישראל. "הגדלנו את מספר הסטודנטים לרפואה לפני 12 שנים. אנחנו מתקרבים ל-800, ואנחנו צריכים 1,400. הדיון על הקמת בית ספר הנוסף לרפואה היה מגוחך סביב שאלות לא חשובות", אמר, בהתייחס לפתיחת בית הספר לרפואה שצפוי להיפתח השנה באוניברסיטת אריאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully